Vad är ett kul liv?

Bukefalos 30 år!

Jag tänker genast att det verkar roligare att vara nyfiken hela livet, även på dödsbädden. Om än inte på nivån att jag avstår från saker för att hålla nyfikenheten vid liv. Jag tycker inte att något tyder på att nyfikenheten tar slut. Det kommer hela tiden nya saker att vara nyfiken på.
Håller med!

Så klart är ett kul liv att göra saker jag tycker om, prova nya saker, lära mig, utvecklas. Men det handlar också om att inte ta mig själv eller livet på så stort allvar. Att det faktiskt bara kan få vara kul ibland, det behöver inte ha någon annan mening eller högre syfte.

Imorgon ska jag ock maken på prova-på-boule med lokala föreningen. Vi är 40 år gamla och har egentligen redan en miljon hobbys för mycket. Det ska bli kul!

Ett kul liv för mig är att vara öppensinnad och nyfiken. Att inte helt fastna i ekorrhjulet med helt utstakade dagar med jobb,middag,tv…

Att våga säga JA till nya saker även om man hamnar utanför sin comfortzone (jag är skitdålig på detta).

Att ha ett kul liv innebär inte att man ska bli utbränd och göra saker man inte tycker om för andras skull. Utan att man ska våga leva. Se sig om. Behöver inte vara att resa, utan att gå en kurs, insupa omgivningen. LEV!

Ett kul liv för mig är att vara öppensinnad och nyfiken. Att inte helt fastna i ekorrhjulet med helt utstakade dagar med jobb,middag,tv…

Att våga säga JA till nya saker även om man hamnar utanför sin comfortzone (jag är skitdålig på detta).

Att ha ett kul liv innebär inte att man ska bli utbränd och göra saker man inte tycker om för andras skull. Utan att man ska våga leva. Se sig om. Behöver inte vara att resa, utan att gå en kurs, insupa omgivningen. LEV!

Jag kör stenhårt på: "Kommer det här att döda mig? Om inte, säg ja!".

Något jag verkligen hatar är när mina rädslor hindrar mig att göra saker, dvs det är något jag jobbar aktivt med.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka