Vad är Riding Horse för täckesmärke???

SoffiProppi

Trådstartare
Har hemma ett täcke nu som vi ska prova på hästen imorgon för att se om det passar (har alltså köpt det begagnat men det är aldrig använt av tidigare ägare men har några år på nacken, 3-4 kanske, men somsagt, helt oanvänt). Men det är av märket Riding Horse. :confused: Aldrig hört talas om och söker man på google får man såklart 1000 andra svar. Vad vet ni om detta täckesmärke?

Sv: Vad är Riding Horse för täckesmärke???

Du menar inte Riding House då?
Det märket säljer bla Börjes som "Himalaya regntäcke".
Jag har ett sånt hemma och har beställt ett till för jag tycker det är jättebra kvalité till det låga priset.

Oj, skrev jag horse? :p Haha, House ska det såklart vara.

Så de är Börjes som säljer dom? Har känt på det och det känns ordentligt och verkar vara bra.

Ja, det är det.
Jag köpte mitt begagnat och det har hållt pållen torr i regnrusket. :bow:

Jag har köpt ett vintertäcke och känslan när man känner på täcket är att det är ordentligt. Smarta detaljer också, som reflex och sånt.

Börjes och Bole säljer dessa täcken. De erfarenheter jag har av dom är bra :)

Jag tror att jag har köpt ett täcke av det märket i Ullared för ngr år sedan. Jag var nöjd med det under den vintern det användes innan hästen såldes och täcket följde med i affären.

Börjes och Bole säljer dessa täcken. De erfarenheter jag har av dom är bra :)

Jag tror att jag har köpt ett täcke av det märket i Ullared för ngr år sedan. Jag var nöjd med det under den vintern det användes innan hästen såldes och täcket följde med i affären.

Vad bra! :D Då gjorde jag kanske ett bra köp med att köpa ett totalt oanvänt (dock 2 år gammalt men har bara legat i plastpåse) för 400:- :D

det kostar 389:- nytt på börjes

det är det som heter himayala :)

Mitt fanns inte med där, inte ens märket. :confused: Har svårt att tro att hon skulle försöka lura oss, vi provade även ett annat täcke som hon hade, ett Thermomaster hon köpt för 1,200:- (fick se kvitto på det) och det sålde hon för 500:- (Dock använt i 1 vecka)

Vad bra! :D Då gjorde jag kanske ett bra köp med att köpa ett totalt oanvänt (dock 2 år gammalt men har bara legat i plastpåse) för 400:- :D

Nej du blev tyvärr lurad, men täcket är bra, jag har köpt några olika på Ge-kås och där brukar priset ligga på 200 kr för regntäcke och 300 kr för 300 grams täckena.

Mitt fanns inte med där, inte ens märket. :confused: Har svårt att tro att hon skulle försöka lura oss, vi provade även ett annat täcke som hon hade, ett Thermomaster hon köpt för 1,200:- (fick se kvitto på det) och det sålde hon för 500:- (Dock använt i 1 vecka)

Riding house har även sålts på rusta billigt, jag tror det kostade 300 kr där med.(märket finns även på en del saker på öb)

Jag tror inte att hon medvetet lurade er om det har legat i flera år, hon kanske helt enkelt har glömt vad det kostade från början.

Riding house har även sålts på rusta billigt, jag tror det kostade 300 kr där med.(märket finns även på en del saker på öb)

Jag tror inte att hon medvetet lurade er om det har legat i flera år, hon kanske helt enkelt har glömt vad det kostade från början.

Även för 3 år sedan? Hursomhelst, känner man på det skulle det lika gärna kunna vara ett Amigo täcke. Är nöjd i vilket fall. Aldrig sett detta täcke någonstans (glömde nämna att detta har hög hals) och det sitter som ett smäck på hästen.

ja och det är ett mycket bra täcke för det priset! har använt dyrare som varit rukigt dåliga. dessa håller ju tätt och ahr kvalitet.

till trådskaparen: men om det r flera år gammal är detväl klart att du inte känner igen det? nya färger oc det är även omgjort...:)
ångrar att jag inte köpte ett som extra medans det fanns lila!

Det bästa är ju att det även är SNYGGT! :love: Kommer lätt köpa fler av detta märket.

Även för 3 år sedan? Hursomhelst, känner man på det skulle det lika gärna kunna vara ett Amigo täcke. Är nöjd i vilket fall. Aldrig sett detta täcke någonstans (glömde nämna att detta har hög hals) och det sitter som ett smäck på hästen.

Hur länge sedan det var det fanns på rusta vågar jag inte svara på men det täcke du beskriver låter som det jag har två av, ett 200 grams och ett 300 grams, inköpta på Ge-kås för några år sedan för runt 300 kr styck.

300 grams täcket är superbra, medans 200 grams täcket av någon konstig andledning har börjat läcka i ryggen nu, fast det inte finns någon ryggsöm som kan börja läcka:confused:

Gillar också täcket, har det i regnutförande, dock så "viker" sig kanterna vid bogen (vid spännena) så hästen blir blöt på bringan. Är det bara jag som har detta problem?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 240
IT & mobiler En vän har blivit bestulen på sin telefon utomlands, inköpt i Sverige, men saknar både inloggningsuppgifter till telefonens ID och...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka