Vad åt ni till frukost idag?

Hembakt fralla med ost är standard, såväl vardag som helg. Skillnaden är tiden på dygnet.

Och att helgfruklsten ibland kompletteras med eventuell överblivet snacks från kvällen innan. Idag var det det dumlekolor. Jag vuxen nog att veta att regler kring godis enbart gäller barn :angel:

Vad härligt det känns att läsa att det finns fler än jag som åt dumlekolor till frukost idag! 😅
 
En rejäl balja te och en hembakt grov macka med smör och ost.
Samma sedan minst 40 år, bara varierat med knäcke eller köpebröd emellanåt.
 
Mjölk och mumsiga flingor i form av frukostkuddar med hasselnötskräm i :d

När jag jobbar brukar jag äta något frukostliknande vid ca 9.30. Just denna månad är det frukostliknande två tunna knäckebröd med mjukost på. Det senare med cheddar eller brieost.
 
Just idag 2 st nybakta kalljästa frallor direkt från ugnen med dansk salami på ena och ägg o kaviar på andra - ihop med 2 rejäla koppar kaffe.

På vardagarna blir det alltid 2 koppar kaffe och sen nån kombo av smörgås, fil/yoghurt med granola, äggröra, kokt/stekt ägg och havregrynsgröt. Längtar till imorgon bitti eftersom jag äntligen kom ihåg att köpa nya steel cut havregryn i fredags.

Och helgerna kan det bli våfflor, pannkakor eller något nybakt. Nån enstaka gång finräkmackor om ingredienser finns hemma.
 
Till vardags blir det nybakad fralla med nått pålägg och varm choklad. När jag är ledig försöker jag lyxa till det med mackor, ägg och nån frukt.

Idag åt jag dock grillad kyckling och potatissallad! 😂
 
Äter i stor sett alltid samma frukost, helg som vardag, hemma som på hotell. 2 ostmackor och en kopp kaffe.
 
Äter alltid frukost. Just idag blev det två skivor köpebröd med messmör, en kopp te med havremjölk och ett litet glas färskpressad apelsinjuice.

Vardagarna brukar oftast bli nån typ av macka, ibland köpebröd, ibland hembakt surdegsfralla, med ägg och kaviar. En kopp te med havremjölk till det.

I perioder kör jag grekisk/turkisk yoghurt med frukt/bär och granola/müsli.
 
Min frukost ats oftast efter mitt forsta skift, men till helgen nar jag vaknat ordentligt. En skal hemgjord Grekisk/Turkisk yogurt med farska blabar. Ibland med lite granola, men i dag med extra mycket blabar.:)
 
Två rostade mackor med smör och marmelad är helglyx för mig, så det äter jag de flesta helgerna. Just i morse blev det med persikomarmelad. Ibland byter jag ut det mot pannkakor eller flingor med mjölk. Och ibland slinker det ner något lite extra gott också, som i dag då jag tog en liten bit av ryttarkakan jag bakade häromdagen :)

På vardagarna växlar jag mellan tre alternativ: Keso eller grekisk yoghurt (ibland en blandning) med äpple/päron och valnötter, havregrynsgröt med antingen äpple & kanel eller russin, och Fruit & Fibre-flingor med tärnat äpple och mjölk.

Ibland dricker jag en matig smoothie till frukost istället, men oftast brukar jag ta det till lunch istället.

Tillägg: En kopp kaffe med en skvätt mjölk samt ett glas vatten är standard oavsett dag.
 
Alltid fil med cheerios och müsli. På helgen ofta även macka och kokt ägg eftersom jag inte brukar äta lunch då. På vardagar en kopp kaffe, på helgen två.
 
Två rostade mackor med smör, ett glad oboy och en halv proteinshake. :laugh:

Brukar äta det, havregrynsgröt med drottningssylt eller grekisk yoghurt + banan och blåbär.
 
Jag är ett vanedjur och äter samma frukost oavsett vardag eller helg, havregrynsgröt med äpple :d Idag behövde kroppen lite extra bränsle inför träningspass, så jag lyxade till det med en croissant också. Annars kan jag komplettera gröten med en näve nötter inför träning.
 
Äter samma frukost, lättast så 😂 , när jag börjar jobba igen blir lite annorlunda.

Idag polarbröds vetekaka med cognacmedwurst, vaniljyoughurt och glas "oboy" till.


När jobbar blir det glas "oboy" innan går/cyklar iväg ev. men riskakor till. Sen youghurt med bröd med ädelmjukost på :d . Ibland mugg te, beroende på hur stressigt eller vilken position (tillgång till toalett) för dagen.
 
När jag jobbar blir det en hårdmacka med smör på. När det är helg blir det gör sjölv i ugnen baguetter med smör ost å nåt annat pålägg.

Inte en frukost människa så lyxar till det på helger då det gör så jag ser framemot frukosten.
 
En hård och en mjuk macka, fil och start flingor/müsli och kaffe. Äter det både vardag och helg men på vardagarna dricker jag kaffet på jobbet i stället 😊
 
Idag tre st Wasa kanelknäcke med smör, kaffe och ett glas juice. Plus lite chips som var kvar från igår.. helgerna är lite olika. Ibland rostad bröd, ibland rester, något lyxigare som pannkakor men ganska ofta ingenting.

Vardagar äter jag alltid samma sak som jag tar med mig till jobbet. Två st skivor pågenlimpa, smör på den ena och leverpastej på den andra och slå ihop, till det en liten burk yoghurt. Jag börjar jobba vid 7 och brukar äta vid 7.30-8, då str jag mig lagom till lunchen vid 11.30 sen.
 
Havregrynsgröt med banan och blåbär och en latte.
Till vardag äter jag en banan med naturell yoghurt och en latte.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
332
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: movi
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 976
Senast: Inte_Ung
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp