Vad betalar ni för er träning?

C

Catinca

Vad betalar ni för er träning för dressyr alt. hoppning?
Nu menar jag inte någon specialkurs utan någon form av regelbunden ridning för instruktör. Jag skall flytta och har börjat undra om inte min gamla tränare var tämligen billig...
Efterfrågan och tillgång spelar ju så klart in också.

Så, vad betalar ni och vad betalar ni för?
Priset påverkas ju av hur många man är som rider, instruktörens kunskaper och popularitet, var det är någonstans osv så det är ju kul att också få veta.
 
Jag tränar inte direkt regelbundet.
Men när jag hopptränar så betalar jag 300 kronor för 1 ½ timmes hoppträning. :)

Då är vi fyra stycken personer i gruppen, och vi hoppar på ganska så låg nivå... :smirk:
Tränaren har bra kunskap.
 
Jag tränar bara dressyr (barockridning) ca 2ggr/månad och betalar 223 kr + 50 kr ridhushyra för 30 min enskild ridning. Ibland deltar jag i helgkurser och dessa kostar ca 2000 (3X30 min ridning + flera teoripass). I helgen var jag själv med och arrangerade en kurs med en av mina tränare och detta kostade 900 (2X30 min ridning + teori + feldenkraisövningar).

Anneli
 
Jag betalar 150 kr för en timme eller 100 kr för en halvtimme, dressyrträning för en hippolog.
 
när ja tränar på TORK för uno bohman, 45 minuter max 5 st i gruppen, 100 kr ridhus eller stor paddock

när ja tränar på BURK ca 1 timma (oftast blir det längre) 3-4 personer för Karin, 100 kr ridhus eller stor paddock

när ja tränar själv ( hoppning eller dressyr )för karin 1 timma, 150 kr Ridhus eller stor paddock

när ja tränar dressyr för charlotte, 2 personer 1 timma. 150 kr. 1 timma själv 200 kr. I våran paddock hemma

allt i göteborg.
 
Hundra kronor för en timme (alt. 50 för en halvtimme på unghästen). Gäller om man rider själv eller i grupp.

Abonnemang om fem lektioner (i grupp, varje vecka): 400 kr (5*80).

Jättebilligt! :)
 
Vi tränar dressyr hemma på volten. 1-2 pers kostar 180kr/st. 3-4 pers kostar 150kr/st.

Utbildad lärare som själv rider svår dressyr.
 
*min dressyrtränare jag red för förut tog 250 kr tror jag, eller 300:- för 1 h. B-tränare. då red man enskilt.
*hoppträning, ca 6-7 st i grupp, 120:- för B-tränare. 1-1,5 h.
*dressyr för annan tränare, 150:- för 1 h.

Beror på vem det är man rider för, "namnet" är oftast den största kostnaden. Men en 200:- är väl rimligt för 1 h träning oavsett gren.
 
100 kr per gång för hopptränaren - då är vi flera st men vi behöver inte sätta upp hinder eller dyl.
350 kr per gång för dressyrtränaren som själv rider på Grand Prix-nivå och har varit Strömsholms beridare. För henne rider vi enskilt.

hopplektionerna brukar vara ca 1h och dressyr mellan 30-1,5h beroende på hur det går på lektionen. Vi slutar alltid när det går som bäst och bryr oss inte så mkt om hur långt passet egentligen var.
 
Min tränare (utbildad hippolog som tävlar strax under Svår dressyr) tar 150:- för en privat dressyrträning på 45 minuter -fast vi håller alltid på nästan en timme.
Då varierar vi mellan att hon rider, jag rider eller vi tömkör, alltefter vad hästen behöver. Dessa pass ger oss väldigt mycket och tränaren har ett jäkla öga för att se minsta fel men samtidigt har hon ett bra sätt mot både mig och hästen, ställer krav men peppar samtidigt. Finns inget värre än för mesiga tränare... Jag har sett många hästar och ryttare "lyfta sig" sedan de börjat träna för henne :)

Hon har även träningar i hoppning i mindre grupper (3-6 pers) och de kostar 125:- för en timme. Då är det välplanerade övningar och hon ger mkt kommentarer.

Denna tränare har rungat om min värld och jag lär mig massor och inser samtidigt vad mkt jag lärt mig fel innan... :smirk: Hon är kanon!

Förr har jag tränat för bla en tjej som rider Svår klass i dressyr, vunnit NM och jobbat och ridit hos Jan Brink i 2 år bla, och hon tog 100 spänn för en timme :bow:

Den dyraste träning jag varit med på är nog hoppträning för 250 - 300kr men det har ju funnits tränare runt mig som kostat mer men som jag ansett det onödigt att rida för på min nivå.


Normalt över lag tycker jag 150-200:- är för en timmes privat dressyrträning och 200-250:- för hoppträning. Jag tycker man ska kunna sina saker som tränare men jag tycker inte man behöver rida för landslagsryttare när man tävlar LC... lite onödiga pengar tycker JAG. :p
 
Min tränare tar 400kr/timme. Vi ska vara fyra i gruppen så då blir det ju bara 100kr var men oftast är vi bara tre och då betalar vi 140kr var. Jag rider hopp och dressyr för honom.
 
Jag rider för Per Melin ca var 4-5 vecka. Då betalar jag 400:- för en hel helg. Lördag ridning 1½ söndag 1 timma.

Han är jättebra och tänker verkligen inte byta! Han har ingen utbildning, men det behöver man ju inte ha heller, huvudsaken att det funkar mellan ryttare och häst och tränare!

Kram Favina :bump:
 
En tränare jag har tar 200.- för 40 minuters dressyrträning.

O en annan jag har tar 150.- för 1 timmes hopp eller dressyrträning.
 
En halvtimmers enskild dressyrträning 180kr, för utbildad jätteduktig tränare (hon har själv tävlat svår klass).
 
100 kr/gång om vi e minst 5 st,vanligtvis är vi 6 st,(vi är 3 i varje grupp). Är vi mindre än 5 st delar vi på 500 kr.(Tränaren vill alltså ha minst 500 kr). Vi kör en gång i veckan,Varannan hopp/dressyr och det funkar jättebra! Vi betalar bara för 1 timme,men oftast dras det över till 1 och 1 halv.

Vi är väl på samma nivå.Kan dock bli så att nån får jobba mer,hoppa högre.Lite beroende på kondis å ålder på hästen.
 
Tack för att ni delat med er! Det är både nyttigt och intressant att höra hur andra har det. :banana:
 
200 kr för en halvtimmes dressyrträning med C-tränare.
Ca 800 kr för 2-dagars träning för annan C-tränare som flyger hit från sthlm (därav det dyra priset). Första dagen rider man 2 och 2 i 50 min och andra dagen rider man själv i 45 min.
 
Jag tycker att det finns många tränare som tar väl mkt betalt och påstår sig kunna väl mkt.

Jag rider regelbundet för A-tränare med meriter från OS & VM, för detta betalar jag på hennes anläggning 300:-/tim. Hon är mkt duktig och engagerad i mig och mina hästar!

Provade igår (mest på kul trodde jag) att rida för en annan tränare, även denna med meriter från landslag och VM. Detta kostade mig 350:-/30 min. Det var den sämsta instruktör jag någonsin stött på! Helt inkompetent!!!

Så låt er inte luras av meriter och fina namn, en del begriper jag inte hur de mage att ta betalt som de gör? :confused:
 
Jag betalar 150 kr för en timme och det verkar vara ett ganska normalt pris. Det är en hippolog som kommer ut till stallet. Det tar ju totalt två timmar för henne inkl 2 mil enkel bilresa. Säg 30 kr i bensin och det blir 60 kr i timmen. Det måste jag säga är fruktansvärt billigt!
 
Jag tränar två ggr/vecka för en B-tränare i dressyr som rider svårklass dressyr med bra resultat och jag betalar 500:-/vecka. Lite dyrt men hon har hjälpt mig så extremt mkt så det känns som det är verkligen värt det.
 

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 381
Senast: Lycan
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 381
Senast: Crossline
·
Ridning börjar känna att det är kört att hitta en bra medryttare. Har en häst som jag tävlar och tränat i dressyr. Då jag har både jobb och...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
11 829
Senast: Emine
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 080
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp