Vad betalar ni?

Stallplats ( vad ingår):700:-/månad för en box, plats i hage och in och utsläpp alla dagar utom utsläppen på helgerna varannan helg.

Hö: Eget men andra som köper betalar 1,50:-/kg

Spån: Delägare i såg så det får jag gratis.

Foder: 112:- havre,290:- Dynavena och mineraler(ca 700:- har jag för mig!)

Hovslagare: ca 400:- utan resan för hovslagaren och skor.

Jag bor i Åre, Jämtland
 
* 2460:-. ut-insläpp. fodringar 4ggr dag, täcke på/av. torv, korn, havre, betfor och hö.

* köper hippo basic för ca 200-300kr /månad.

* 750:- för helskoning med skor. Vinter skoning brukar kosta runt 850:-
 
Stallplats: 1500 kr/månad (1700 för stor box), in/utsläpp, 4 utfodringar/dag, täcke På/av.
Hö(silage): ingår (9 kg/dag stor box, 7 kg liten, annars betalar man per extra kg), men jag köper eget torrhö åt min häst
Spån: ingår
Foder: havre, betfor, mineraler o saltsten ingår, fast havren ska kanske bytas mot krafft av något slag...måste i såna fall köpa egen havre... hurra, ännu mera utgifter... :smirk:
Hovslagare: 400-600 kr var åttonde vecka

Bor i Norrbotten. :banana:
 
*Stallplats?(vad ingår?) 2000 kr, för box,4 spånbalar, 8 kg ensilage, 3 kg havre, 3 kgg korn, 1 kg betfor och mineraler, om dan. volt

*Hö? ingår

*Spån/halm/torv? spån ingår

*Foder? have, korn, betfor och mineraler..hon äter dock musli och lucern och hippo

*Hovslagare? 650 kr
bor i sthlm
 
*Stallplats?(vad ingår?)
1100:- box, hagar, ridhus, paddock, utsläpp och frukostfodring vardagar, halm.

*Hö?
olika år till år, i år verkar det bli dyrt..... hoppas komma under 2,50:-/kg annars blir det 25:-/dag

*Spån/halm/torv?
Ingår i hyran

*Foder?
Havre, 80:-/ 60 kg. Müslifoder 150:-/20 kg (lite osäker, var länge sen jag handlade)

*Hovslagare?
500:- / 6:e vecka

Var bor du?
Skåne
 
Jag bor i södra skåne och har 2 hästar i 2 olika stall.
I det ena betalar jag 1300:- i månaden för 7kg hö (jag får mer då jag hjälper till med diverse skötsel etc.), 4kg havre, in och utsläpp samt 3 fodringar. Strö betalar man efter vad man använder.
På det andra ställer betalar jag 300:- i månaden och då ingår 2 fodringar samt in och utsläpp, festen sköter vi själv. Halm och hö finns att köpa på plats och eventuellt kraftfoder köper vi av grannen.
För hö betalar vi ca. 1,50 /kg och halmen 4:- / bal. Spån får vi gratis då min styvfar jobbar på snickeri men annars gissar jag att spånet här nere ligger på ca 40-45:- balen. Torv stör jag med i det ena stallet och där ligger priset på ca. 65:- / bal.
Priset på havre och korn vet jag inte då jag inte använder precis.
Hovslagaren tar 200 för verkning, 400 för halvskoning och 800 för hel.
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
3500:- (kallhyra 1600:-) strö, foder, 4 fodringar, in- och utsläpp, täckeservice.

*Hö?
iom att det ingår i hyran så vet jag inte vad dom ger för det...

*Spån/halm/torv?
om man vill köpa till extra så kostar en bal spån 60:-

*Foder?
samma som hö. Köper däremot en säck Kra**t Groov då o då o den kostar 180:-

*Hovslagare?
Skor på klinik. 1000:- för helskoning.

Var bor du?
Sthlm, därav priserna... :smirk:
 
Jag betalar 1100kr/månad och då ingår in- och utsläpp, hö halm.
Kraft foder köper jag själv.
Havre, betfor och mineraler.

Hovslagaren kostar 460:- för skoning runt om, men då köper jag egna skor.

Jag bor i Uppland, Östhammar
 
* Stallplats 2400kr/mån. Då ingår: hösilage, havre, mineraler, in- och utsläpp, alla fodringar, mockning alla dagar. Det finns ridhus, ridbana, travbana, preparerad skogsslinga, stor hage.

*Hö ingår

*Torv ingår

*jag köper till Hippo Alfa och betfor ca 100kr/mån

*Hovslgare 300kr exkl. skor.

*Jag bor i Stockholm och har nog den billigaste stallhyran som går att komma över här. :)
 
Det vi tar betalt i vårat stall är.

Stallplats
1200 kronor. Har höjt med tvåhundra kronor nyligen.
Då ingår stor box, in och ut släpp och fodringar (mellan
4-5 per dag, varierar lite).
Tillgång till paddock 60 x 20 meter och ridhus 25 x 25 meter.
Tillgång till Horsewalker på lediga tider.
Bra ridvägar, i härligt område och stora hagar. Men tyvärr
otroligt dåliga kollektivförbindelser.

Spån/Halm/Torv

Spån 36 kronor per bal, halm har vi eget och inte till salu.
Torv 80 kronor per bal.

Foder
Lantmännens aktuella pris på foder.
Havre och Korn har vi eget.

Hovslagare

300 kronor per skoning.
 
Där jag hade förut då..

*Stallplats?(vad ingår?)
1750:- inkl box, halm/spån (fri tillgång), hö, havre (hel eller krossad) samt tillgång till "ridhus" paddock, stor ridterräng etc.
*Hö? ingår

*Spån/halm/torv ? ingår

*Foder? köpte till betfor + mineraler etc.. ca 100:/månad

*Hovslagare? 200:-/gång + skor så 300:- tot.

Var bor du? Örebro
 
*Stallplats?(vad ingår?)
3700kr/månaden, täckes byten, alla fodringar och mockning vardagar!12 kg foder(höslige och kraftfoder) man får betala extra om hästen äter mer!

*Hö? Hösilage ingår i stallhyran!

*Spån/halm/torv? Ingår i stallhyran(spån)

*Foder? Ingår också i stallhyran!

*Hovslagare? 750 för vanlig skoning runt om!

Jag och hästen bor i Stockholm! :)
 
har garatis stallplats, men höet betalar jag 25kr för 19kgs bal,analyserat,halm ca 10kr balen räcker i ca 4-5dagar,kraftfoder ca 150kr i månaden,hovslagare ca 360kr för en skoning fram
 
Ja visst blir man avundsjuk.... Vi sthlmare har det inte lätt :smirk:

Har haft eget stall så sluppig höga hyror men hade en häst inackorderad ett tag förra vintern. Betalade då 3000 :-
då ingick:box, foder (havre,kli,betfor,hö), strö, in o utsläpp, täckesbyte, alla fodringar (ej lördagkväll), mockning vardagar. Det fanns ridhus, ridvolt, stora fina hagar.
 
Stallplats:250 kr, juni,juli och augusti. Annars 500 kr,Vi brukar turas om med in och utsläppet sitter en almenacka som man skriver upp sig på...Fodring ingår och fjäskar man lite så sätter den som släpper ut pållarna på täckena oxå!

Hö: Ingår, men man får hjälpa till och ta in det!!!

strö: Ca 250 kr om året (spån), halm ingår!

Foder: Krossad havre ingår, vitaminer och annat får man köpa själv...

Hovslagare: 450 kr för helskoning, då ingår skorna!

Ett kanon stall alla kommer överens och det är aldrig problem om man tex åker bort en helg, då hjälp dom andra åt och ser efter hästen åt en!
 
Jag betalar 700 kr/mån, då ingår in och utsläpp, havre, spån och bete (och vatten :)). Jag köper själv mineraler, vitlök och annat smått och gott som min häst vill ha. Jag mockar varje dag (under "inne" säsongen) samt fodrar och sköter in och utsläpp var 3:e helg :)
Hovslagare kostar mig 600 kr ca var 8:e vecka.
 
hovslagare ..... tjaa har haft det bra där aldrig betalt mer en 150 kr men alltid fått köpa skorna själva.
Fast oftast har vi bytt tjänster istället så har jag sluppit dom där 150 kr också! :banana:
 
Här kostar stallplats 850:-/månaden inkl. torv. På vardagar
får man hjälp med morgonfodring, utsläpp, lunchfodring samt
eftermiddagsfodring - ev. insläpp i samband med den fodringen. Kvällarna och helgerna delar man på.

Boxarna är helt okej, finns utrymme för hästens utrustning
samt foder. Hagar är okej, men de är ju begränsade.. mesta-
dels grushagar och typ uppdelat med 2-3 hästar per hage. Finns dock tillgång till gräshagar men det är lite begränsat.


Finns ett ridhus, ett ridtält, en mindre resp. en större
ridbana som sköts om regelbundet (harvas, krattas.) Vi har
lektionsverksamhet med både ridskola och ridlekis, dessa
har alltid företräde till ridhus och ridbana, så man får
anpassa sig lite men det brukar inte va några problem. Ngt krångligt på vintern kanske då får man försöka rida före eller efter lektionerna.


Bra ridvägar i skog och mark, dock måste man passera väg
när man ska över. Annars fungerar det helt okej. :)


Tror stallskötarna (åtminstone vardagar) i viss mån kan ta på/av täcke någon gång under dagen, men vet inte riktigt
hur det är sagt med det.






Förra året när skötte om syrrans d-ponny så köpte vi in
hö mellan perioden hösten (ca mitten av augusti) till och
med i våras (början av juni) för ca 3000-3500:- totalt under den perioden. Hon fick ca 7,5 - 8 kg hö om dagen,
fick väll över fyra balar kanske..


En säck Krafft grund som jag tror är 25 el. 30 kg i kostar
runt 170:- om man åker till Askersund, Hova, Örebro el. liknande..


Verkning runt om + halvskoning tror jag kostar ca 400-450:-.


Bor i Laxå, ca 5 mil utanför Örebro. :)
 
Jag har en väldig tur. Betalar inte nått i stallhyra för mina två hästar. Men har delat ansvar för stallet och hjälper till att betala om nått behövs köpas, hagmaterial tex.
Vi betalar 1,50kr kilo för höet, det får vi hemkört eftersom hela vintern.
just nu får hästarna betfor, kli och kross korn. Det betalar jag själv. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket dessa kostar, men ca 90kr säcken.
spånet delar vi på. Köper hem ett lastbilslass när det behövs.
Hovis tar 250-350.
Bor utanför Sundsvall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 772
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 380
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 687
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp