Vad betalar ni?

Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 650 :- , ingår analyserad halm, stor paddock, morgonutfodring.
Täckesbyten, övriga fodringar, underhåll, städning delas lika av hästägarna.

*Hö? 1,90 :-/kg (dyrt anser jag för att vara skåne), dvs ca 400 :-/mån

*Spån/halm/torv? analyserad halm ingår i hyran

*Foder? Köper själv Betfor, Müsli, Lucern, Chevinal, Biomineral, Linfröolja. Ca 500-600 :-/mån

*Hovslagare?
Ca var 8-9 vecka, 800:- (runt om)

Var bor du? I skåne, Helsingborg, hästen stallad i en liten håla 15 km utanför staden, så räkna in minst 600-700 kr i bensinkostnader per månad.

Övriga kostnader: Bensinpengar (moppe) till min skötare ca 200/mån,
försäkring ca 300 kr/mån, mellan 200 och 1500 kr/mån utrustning och hyra av ridhustimmar.

Genomslag: Ca 3500 kr/månad. Hjälp! (väldigt mycket för mig...)
 
Sv: Vad betalar ni?

För en c-ponny betalar jag 1700 kr i mån. för box, hö, havre, korn samt utsläpp och morgonfodring inkl täckespåläggning. Priset är med moms. Spån får jag betala själv, kostar kanske 250 kr/mån. Det finns utomhusridbana.

Jag tycker att det är dyrt för en c-ponny och på sommaren är det samma pris trots att hästarna går ute på bete och inte äter något hö och inte fodras/släpps ut på morgonen. Stallägaren har avsagt sig den servicen i 2 månader på sommaren! Vad säger ni om det? Och vad anser ni om priset i övrigt?

Ska flytta till ridskolan i början av sommaren. Där ingår allt, t o m avmaskning 4 ggr/år för 2300 kr/mån. Det här är i Gävle.

Tilläggsfoder som lusernstrå, mineraler o saltsten köper jag själv och det blir väl högst 100 kr/mån. Hovslagaren tar ca 800 kr per gång.
 
Sv: Vad betalar ni?

Det var en gammal tråd ;) Men när den ändå kommit till liv så... här hemma betalar inackorderingarna:


*Stallplats?(vad ingår?) vinter 450:-/sommar 350:- . Fri tillgång på analyserat egenproducerat ekologiskt hösilage, lösdrift 11ha, med lästall, ridbana, möjlighet till att rida ut, akutstallplatser, sadelkammare m.m.

*Hö? ingår men säljs för 1:60 kg/ts

*Spån/halm/torv? Ingår vid akutfall.

*Foder? 200:-/mån fri tillgång på tillgängligt krafftfoder och fodertilskott.

*Hovslagare? Var och en betalar sin hovslagare, verkning erbjuds på stallet.

Var bor du? Österlen

Rolle
Islandshästar på Lösdrift
Stall Solbacken-Gladan
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) Ingenting. Vi hjälps åt med hästarna.

*Hö? Hösilaget betalar jag 250 för 300 kg inkl frakt.

*Spån/halm/torv? 66(?)kr/25 kg.

*Foder? ca 220/ månad

*Hovslagare? Vad skorna kostar i princip, boxgranne med hovslagaren.

Var bor du? Västernorrland
 
Sv: Vad betalar ni?

Jag betalar 700:- då ingår foder som havre,betfor,halm,hö. Bor i östergötland stad värderstad. Men då hjälper jag till med hennes 9 hästar. Så som ta in och ut fodra,mocka strö osv. Tycker att man kan göra sånt så blir det billigare. :bump:
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 2000 kr/mån. Ingår: fullskötsel (ska det föreställa iaf:angel: ), 3 fodringar, täckesbyten, hö/hösilage, halm, havre. Tyvärr är höet dåligt.:(
Skrittavstånd till ridhus och utebana (1500 kr terminen)

*Hö? Hö/hösilage ingår

*Spån/halm/torv? Halm ingår

*Foder? Havre ingår
Min pålle äter förutom havre - groov 125, lusern strå, betfor, vetekli, Miner Blå, foderjäst, linfrö, biotin, kiselgur, bioglucomin, bakteriebalans, Emin B, tokosel, morötter. ca 400-500 kr/mån.

*Hovslagare? 800-900 kr var 8:e vecka. Mer om nya ringskor och sulor behövs.

Var bor du? Jag bor i Uppsala, pållen utanför Uppsala. Letar nu stall igen.:(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 772
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 386
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 687
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp