Vad betalar ni?

1500:- hö, havre, betfor, groov, korn, spån, in/ut släpp, på/av täcken. morron, middag och kvällsfodring. mockning på helger och de dagar jag jobbar länge ;)

hovis är en kompis, så jag betalar vad skorna kostar. i gengäld (?) hjälper jag honom med hans hästar när det behövs

jag är gävlebo....
 
Skor upp fjordstoet jag rider, för stallplatsen. Det blir ca 350 kr/månad.

* 350 kr (Privat stall, hö, spån, in och utsläpp) Jag är dock där och hjälper till med div saker ganska mkt. Mockar åt ägaren och tar även hand om stallet när de är borta.

* Hovlagaren kostar runt 600 kr. (Rundskoning)

Bor i skogarna Småland :D

//Sofia- som tycker hon kommer riktigt billigt undan :)
 
Stallplatsen kostar 1000 kr i månaden och då ingår allt foder utom mineraler och betfor och annat extra foder. Ströet betalar jag separat, kostar väl en 50 kr för en bal med torv, använder ca 4-8 såna i månaden. 3 fodringar per dag ingår samt utsläpp på mornarna. Fjärde fodringen och insläpp delar vi på i stallet samt helgerna.
Hovslagaren kostar 750 kr per helskoning, var sjunde-åttonde vecka.
Jag bor utanför Uppsala.
 
Stallplatsen kostar 1000 kr i månaden och då ingår allt foder utom mineraler och betfor och annat extra foder. Ströet betalar jag separat, kostar väl en 50 kr för en bal med torv, använder ca 4-8 såna i månaden. 3 fodringar per dag ingår samt utsläpp på mornarna. Fjärde fodringen och insläpp delar vi på i stallet samt helgerna.
Hovslagaren kostar 750 kr per helskoning, var sjunde-åttonde vecka.
Jag bor utanför Uppsala.
 
*Stallplats?(vad ingår?) 1700 kr/månad. Då ingår allt, dvs ut/insläpp, fodringar, hösilage, torv, havre, betfor. Vitaminer köper vi själva. Ett täcke av/på vintertid. Vi mockar själva. Tillgång till ridbana.

*Hovslagare? Ung 800 för helskoning med nya skor.

Var bor du? Stor Stockholm
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)

>>Eget stall.

*Hö?

>>1 kr/kg hemkört och avlastat.

*Spån/halm/torv?

Spån 52 kr/bal hemkört och avlastat. Halm 0.80 kr/kg hemkört och avlastat.

*Foder?

Beror på vad för foder du menar?

*Hovslagare?

770 kr för helskoning inkl skor, men det är stamkundspris. 250 kr för verkning. Vitt, med kvitto.

Var bor du?

Norra Uppland
 
Betalar 2350 kr/månad. Då ingår spån, hösilage, havre, in-utsläpp året runt, varje dag, fodringar 4 ggr/dag, tillgång till ridhus, ridtält, utebana, terrängbana samt jätefina ridvägar. 5 minuter cykelväg från mig. Bor i karlstad
Hovslagare kostar mellan 500-750kr
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) 1300 kr om man ej fodrar extrafodringar vilket jag gör (rör sig då om att man har ca 8 fodringar/månad) då kostar det 1050 kr. Spån, betfor ingår och täckesservice, alla fodringar man inte har själv. Sen är det ett väldigt bra läge, bra ridvägar, lugnt, bra hagar, ca 300 m till anläggning med två ridhus+4 utebanor. Vi har även en egen ridbana vid stallet.

*Hö? Man kan köpa av stallägaren för 1.80 kr+moms men jag har eget så jag får det billigare.

*Spån/halm/torv? Spån har vi i stallet.

*Foder? Våra hästar äter
1) hö, havre, betfor, mineraler
2) hö, krafft groov, lusern
3) hö, havre, fibergi elit, betfor, mineraler
Det var de som vi har inackorderade. De som står hos mamma äter
4) hö, fibergi bas
5) hö, havre, mineraler

*Hovslagare? Haft en jättebra som tar 250 kr/ghelskoning (500 kr för hela vinterkittet med skor, brodd, sulor) men han ska flytta utomlands o jobba så nu letar jag en ny. Han vi haft under sommaren på betet tar 350 kr/helskoning.

Var bor du? Västernorrland.
 
*Stallplats?(vad ingår?)
Betalar 2500 kr, rätt å slätt.. ALLT ingår, fodringar 4ggr/dag, In/Ut släpp, allt foder (fast mineraler å vitaminer får man köpa själv) Spån.. Tillgång till ridhus, paddock å jätte fina ridvägar. Mkt kunnigt folk m.m :D

*Hö? Ingår

*Spån/halm/torv? Ingår

*Foder? Mineraler å vitaminer ??

*Hovslagare? 650 kr/ var 7e vecka..

Var bor du? Gbg
 
Vad betalar du för: har två hästar en liten shettis och en halvblods korsning och det är bara vi i stallet så jag får sköta allt själv.

*Stallplats?(vad ingår?) 150 kr per häst alltså 300 kr/mån och då ingår inget alltså för sköta allt själv. men vi får lite hö av gubben som äger gården eftersom att han inte har några djur så får vi det lilla höet som det blir på hans lilla åker plätt.

*Hö? köper hos två bönder den ena betalar vi 1 kr/kg och hoss den andra ca 1.50 kr/kg

*Spån/halm/torv? mammma fixar spån gratis på sitt jobb.

*Foder? ca 50kr per månad på betfor och det samma på kornen. ca 200 kr för alger som varar hela vintern vet dock inte hur mycket det är.

*Hovslagare? 250 kr halv skoning på hbl. korsningen och 150 tror jag för verkning på shettisen.

Var bor du? i nord östra skåne
 
betalar 3700 i månaden å då ingår spån foder (betfor hö hvre /krafft mineraler) in å utsläpp å så mockar de å fodrar
skoning runt 800 kr
bor utanför sigtuna
 
*Stallplats?(vad ingår?)
500:-/månad och då ingår inget

*Hö?
Ca 200:- till 300:- per månad

*Spån/halm/torv?
300:- en gång i halvåret ungefär

*Foder?
300:- per månad

*Hovslagare?
Ca 600:- inkl "vanliga" skor
 
*Stallplats?(vad ingår?) 500:-/kallhyra, kollektiv skötsel. Men, jag behöver inte göra något...inte ens mocka :o. Har det rätt så bra jag...:angel:

*Hö? 1.45:-/kg (tror jag, eller var det 1.40:-)

*Spån/halm/torv? Vina ska stå på halm nu...betalar inte ett dugg just nu. Ska tömma loftet och ta in nytt, där är sisådär ett par hundra balar just nu...och stallägaren totalvägrar och låta mig betala :crazy:

*Foder? Har ingen koll på vad det kostar precis, har konto på granngården, så det är bara att hämta och får räkningen (den alldeles för höga sån!!! :eek:) en månad senare. Fodret går på ca 300:-/månad

*Hovslagare? 700:- skor runt om

Var bor du? Nordvästra skåne
 
Stallhyran kostar 1400:- och då ingår hö och spån samt in och utsläpp. Jag köer Krafft Grund och betfor till det. Min hovslagare tar 400:- för framskoning. Bor i Torsås/Kalmar.
 
*Stallplats?(vad ingår?)
1000 spänn
rullande passchema o tillgång rill volt i gräsbana me hinder

*Hö?
1.65 spänn oer kilo

*Spån/halm/torv?
55 spänn per spånbal

*Foder?
2 spänn per kilo för havre o korn
odals pris för resten

*Hovslagare?
400 spänn per gång

bor i sthlm
 
Stallhyra- 1000:- (ridhus, ridbana, duschspilta, varm sadelkammare, tvättmaskin)

Hö- 1,50:-/kg

Spån- 55:-/ bal

Foder- Musli ca 300:-
Lusern ca 50:-/ månaden

Hovslagare- Gratis(sambo) :)
 
Har lyxen att mina föräldrar äger stallet som jag har min ponny i...Men om jag skulle betala kostar det:

stallhyra: 1750 kr kallhyra:675 kr bete:800 kr
Vill man även ha "täckesavgift",(du får täckena på och avtagna vardagar) kostar det 200 kr (detta gäller per månad).
Vardagar släpps hästarna ut och det lunchas.Em maten och insläpp,kvällsfodring + alla helger sköts av oss i stallet enligt schema,
Foder (hel och halv havre,betfor,korn,kli,mineraler,soja,kalk) hö och hösilage,strö (spån,halm och torv),tillgång till ridhus ingår i stallhyran.

Hovslagaren kostar 700 kr/sommarn,750 kr/vintern

Jag bor i Uppsala


Stora hagar med skog och slät mark.Ute mellan 8 och c:a 18.Vatten och salt finns i hagarna.Minst 2 och högts 4 i hagarna.Ridhus,paddock och ridvägar finns
 
*Stallplats?(vad ingår?)
-inget, har eget stall

*Hö?
- Köper för 2,25kr/kg nu men ska ev. byta bonde och betalar då 1,70kr/kg

*Spån/halm/torv?
-torv 75:-

*Foder?
Vad för foder??
-Betalar 1,50kr/kr för havre och 125:- för grund tex

*Hovslagare?
-1000kr

Var bor du?
-Stockholm
 
Stallplats: 1200 kr mån (sommar 500 kr/mån).
Ingår havre, hö o torv. Utsläpp morgon, 4 fodringar/dag, insläpp. Fast vi hjälps åt en del, är man där vid fodringsdags ex fixar man fodringen själv åt alla 4 hästarna. Stallet ligger på landet, gammalt men mysigt o helt funktionsdugligt stall m 9 boxar, vattenspilta, belyst liten paddock, sadelkammare, foderutrymmen, lite hinder, jättebra ridvägar, 1 mil till ridhus, tillgång till transport (ibland bil oxå).
På sommaren ingår ett mål havre, bete dygnet runt, dom kollar så hon har vatten.

2. Hö ingår ju i hyran. Nu har vi haft ensilage från grannen. Dom betalar 200 kr för en stor rund bale. Min häst äter nog drygt en sån i månaden (hbl).

3. Torv - ingen aning.... Tror inte den är så jättedyr iaf, köps i jättestora balar (typ 1x1,5x5 m), från lokal torvmosse oxå

4. Havre o hö ingår så det är jag ju inte säker på. Sen köper jag:
*mineraler (kvarnbyfoder Vital pellets) 133 kr för 8 kg, räcker ca 3 mån tror jag
*biotin (kvarnbyfoder biohov) 309 kr för 800 g, räcker nästan 3 mån
*vitlök (biofarmab garlican forte) ca 140 kr för ett halvkilo kanske? räcker nog minst en månad
*e-vitamin (hippofoder) 159 kr för 500 ml, räcker nog 2 mån ca
*b-vitamin på våren (hippofoder), 133 kr för 500 ml, räcker drygt en månad

5. Hovis: verkning, skoning runtom, sidokappsskor bak kostar 540 kr. När han sätter på snösulor runtom tror jag det kostar ca 750 kr (plattorna kan hon ha en hel vinter sen)

6. Jag bor i Tingsryd, södra Småland (landet.....)
äpplen gratis :D
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
375:-/häst och månad = kanonpris!
I det ingår, rejäl box, fin, stor hage med bra staket, uppvärmd sadelkammare och spolplats under tak.
Vi delar på arbetet i stallet ägaren och jag, men då ger vi "fullservice" åt varandra. Har hittills funkat kanon!

*Hö?
Betalade 1:80/kg i fjol, gissar att det blir ngt liknade i år.

*Spån/halm/torv?
Just nu har jag spån gratis, men annars kostar det 50:-/bal.
Halmen kostar ca 1:-/kg i ca 15 kgbalar.

*Foder?
Havre 1:20/kg
Lucern runt 3:-/kg
Kli runt 1:-/kg
Diverse vitaminer runt 2:50/dag

*Hovslagare?
500:-/gång i arbete, 25:-/st för skorna.
Sedan tillkommer för sulor, snökastare osv.
Jäkligt bra hovis har jag! Punktlig, noggrann och duktig!
Känns som kanonpris det jag betalar honom.

Var bor du?
I en liten ort med runt 5000 invånare i Västmanland.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 772
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 391
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 687
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp