Vad betalar ni?

Stallplatsen kostar nu f.r.o.m 030901 - 1925 kr/mån och då ingår boxplats samt skåp för prylar - hö, in-utsläpp, täcke på på morgonen, fodringar. Det finns ridvolt samt ok ridvägar.

Spånet kostar 1000 kr för en pall med 18 st.
Halmen kostar 1 kr/kg.

Fodret vet jag inte. beror ju på vad man ger. Själv ger jag krafft men har inte direkt någon koll på priset.

Min häst är oskodd så jag betalar 200 kr för verkning.

Bor i en förort till Sthlm.
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
1700:- för ponny,då ingår ut & insläpp,morgon och lunchfodring,6 kg foder (hösilage & havre),2 kärror spån i veckan,ridhus,2 utebanor,belyst skritt- & klätterslinga.

*Hö?
Har köpt eget hö för 1.20 kr/kg,då mängden som ingår inte räcker.


*Spån/halm/torv?
Ingår i stallhyran,men har oftast ytterligare en kärra spån extra i veckan a' 50 kr/mån.

*Foder?
Fibergi:ca 180 kr/mån


*Hovslagare?
650 kr/6-7 vecka

Var bor du?
Södermanland
 
Sv: Vad betalar ni?

Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) 2500:- Alla fodringar + insläpp och utsläpp och täckes av/påtagningar. Ridhus, hoppvolt, dressyrvolt och superfina anlagda ridvägar. hjälper till med helgfodringar 1 gång i månaden.
Hagarna dock ganska tråkiga.


*Hö?
Köper av stallägarn för 1.50 kg



*Spån/halm/torv?
köper av stallägaren för 75:-/torvbal


*Foder?
Köper allt själv.

*Hovslagare?
700:-


Var bor du?
stockholm
 
Sv: Vad betalar ni?

Jag betalar 850kr i månaden. Då ingår halm, fodring och utsläpp på mornarna. Vi har nybyggt stall och fina stora hagar (även sommarbete), bra ridvägar och nära till ridhus. Ett superbra pris!!
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?)
2400:- vit hyra.
Ingår: boxen, ut- insläpp 7 dagar vecka, 4 fodringar/dag, personal tar in för hovis/vet osv, täckesbyte/avtag lindor osv vid behov, tillgång till tvättmaskin, hö runt 10-11 kg, Krafft groov 2,5 kg, extra mineraler, fri tillgång till torvströ.
Det lilla krav de privata har är att göra viss stalltjänst på helger, vilken är mkt lätt. Samt att man har en kvällsfodring/vecka vardagar.

*Hö?
Ingår i stallhyran.

*Spån/halm/torv?
Ingår i stallhyran.

*Foder?
Köper till kli då stallägaren och de andra ger betfor som jag inte ger, kostar under 100:-/säck som räcker flera månader.
Köper E-vitamin, kostar 600:-/burk, räcker ca ett halvår.
Köper Tokosel, kostar runt 250:- och räcker nästan ett år.

*Hovslagare?
600:-/gång inkl skor.

Var bor du?
I Örebro län.
 
Sv: Vad betalar ni?

Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) Inget, men i gengäld lägger jag pengar på att rusta upp och ändra så det blir som jag vill ha det. Det blir väl en 3000:-/år för 4 platser.

*Hö? Vad det kostar i konstgödsel, diesel och balsnören.

*Spån/halm/torv? Halm, inget. Finns plenty.

*Foder? Köper en Krafft Protein och en havresäck var tredje månad. I år blir det väl bara havre.

*Hovslagare? 800:- varannan månad- tre verkningar.

Var bor du? Ack Värmland du sköna.
 
Sv: Vad betalar ni?

Jag betalar 1800:-/månad. Då ingår box och hage såklart men även spån eller halm, fri tillgång på hösilage, fibergi eller havre samt betfor, kalk och mineraler, ut- och insläpp alla dgr, paddock samt ridhus kort.
Hovslagare kostar 800 kr/gång

Var bor du? Halmstad
 
Sv: Vad betalar ni?

Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)

2200:- Halm, hösilage, betfor,havre,in och utsläpp(till viss del, står kollektivt,så jag tar också in och ut hästarna)
*Hö? ingår
*Spån/halm/torv?ingår
*Foder? ca 600:- i månaden
*Hovslagare?875:-

Var bor du?
Stockholm
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) = 1800kr/mån ingår utsläpp, intag alla vardagar + 4fodringar, 1 helgtjänst/helg (då sköts allt utom morgon/kvällsfodring av inhyrningarna). ett täcke på och ett täcke av. Ridhus & skrittmaskin.

*Hö - ska köpa eget för 2,3kr/kg men har kvot på över 7. (ca 615kr/mån) Nu köper jag i stallet för 2kr/kg.

*Spån/halm/torv? 55kr/Spånbal använder ca 5-6st/mån

*Foder - Lucern, rehab, D&H build up + olja (915kr/mån) Kommer byta och halvera kostnaden när jag bytt hö.

*Hovslagare? 640kr/helskoning (ca 6-7veckor) 150kr tappsko.

Var bor du? Göteborg
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 1800:- inkl; strö, hösilage, havre, betfor, in- & utsläpp alla dagar, 4 fodringar per dag alla dagar, fri tillgång till ridhuset och paddocken, uppvärm sadelkammare.

*Hö?ingår i stallhyran

*Spån/halm/torv?ingår i stallhyran

*Foder?ingår i stallhyran

*Hovslagare?250:- för verkning alla fyra och 450:- för skoning alla fyra, inget för tappsko

*Var bor du?Jag bor i Strömstad, norra Bohuslän
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 1800:- inkl; strö, hösilage, havre, betfor, in- & utsläpp alla dagar, 4 fodringar per dag alla dagar, fri tillgång till ridhuset och paddocken, uppvärm sadelkammare.

*Hö?ingår i stallhyran

*Spån/halm/torv?ingår i stallhyran

*Foder?ingår i stallhyran

*Hovslagare?250:- för verkning alla fyra och 450:- för skoning alla fyra, inget för tappsko

*Var bor du?Jag bor i Strömstad, norra Bohuslän
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 1800:- inkl; strö, hösilage, havre, betfor, in- & utsläpp alla dagar, 4 fodringar per dag alla dagar, fri tillgång till ridhuset och paddocken, uppvärm sadelkammare.

*Hö?ingår i stallhyran

*Spån/halm/torv?ingår i stallhyran

*Foder?ingår i stallhyran

*Hovslagare?250:- för verkning alla fyra och 450:- för skoning alla fyra, inget för tappsko

*Var bor du?Jag bor i Strömstad, norra Bohuslän
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 1800:- inkl; strö, hösilage, havre, betfor, in- & utsläpp alla dagar, 4 fodringar per dag alla dagar, fri tillgång till ridhuset och paddocken, uppvärm sadelkammare.

*Hö?ingår i stallhyran

*Spån/halm/torv?ingår i stallhyran

*Foder?ingår i stallhyran

*Hovslagare?250:- för verkning alla fyra och 450:- för skoning alla fyra, inget för tappsko

*Var bor du?Jag bor i Strömstad, norra Bohuslän
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?): 1000 kr i kallhyra. Ingenting ingår. Har schema på fodringar, in- och utsläpp alla dagar. (ca 20 hästar i stallet just nu) Får betala 1200 kr/år + medlamsavg. och städavg. för ridhus + ridbana på ridskolan.

*Hö?: 1:50 kr/kg

*Spån/halm/torv?: 250 kr/månad för torv.

*Foder? Inget ingår

*Hovslagare? 500 kr

Var bor du? Västmanland
 
Sv: Re: Vad betalar ni?

*Stallplats - har betalat 700 i vår antagligen 900 till hösten (kommer flytta in i nybyggda stalldelen men större boxar) - då ingår fodring på morgonen (vardagar) och utsläpp. Alla andra fodringar turas vi om.

*Hö - ca 200 i månaden tror ja.

*Spån - 37 kronor per bal

*Foder - Hippo Basic 100 kr per säck, betfor ca 81 kr per säck

*Hovslagara - Mellan 700 och 850 kronor

Jag bor i Göteborg, har hästen i Torslanda

Vart i torslanda hade du hästen ?
jag ska hyra en häst 1 år och behöver stallplats i närheten av hästevik.
 
Sv: Vad betalar ni?

*Stallplats?(vad ingår?) 550:- (halm & ridbana, utfodring morgon(07.00) och kväll (22.00)

*Hö? ca 400:- / månad

*Spån/halm/torv? ingår i hyran

*Foder? köper själv krafftgrund, betfor, b-vit & miner ca 300:- / månad

*Hovslagare? mellan var 10-12 vecka, 800:- (runt om)

Var bor du? I skåne, Österlen :)

sen kostar ju försäkringen massor , nästan 700:- /månad
 
Sv: Vad betalar ni?

Stallplats kostar 750 kr för innebox och 450 kr för en utebox. Morgonfodring, lunchfodring och eftermiddagsfodring och utsläpp ingår vardagar. På helgerna ingår morgon och lunchfodring. Under helgerna delar vi alltid på utsläpp och lunfodring, samt Alla kvällsfodringar oavsett veckodag även röda dagar, dessa pass fördelas jämt med hjälp utav ett schema för alla oss i stallet. Sommartid går hästarna alltid ute till kvällsfodringen, vintertid kommer de in i samband med eftermiddagsfodringen alltid. Vill man hästen längre ute även vintertid ansvarar man för detta själv, vice värsa om man nu skulle vilja att den skulle komma in tidigare när det är sommartid.

Vi har varm och kallvatten och spolplatta/spolspilta i det stora privatstallet, kallvatten finns dock i all stall. Litet uppvärmt utrymme i vårat (det större privatstallet ) finns där man kan hänga in tränsen (bra för betten är alltid varma då :D ) , även tvättmaskinen står där inne nu så vi har möjlighet att tvätta täcken mot extra kostnad. Vi har även täckestorksrum. Uppvärmd sadelkammare är på G till oss i större stallet , det lilla stallet + ridskolestallet har redan uppvärmt. Vi har varsitt eget förråd för sadlar, övrig utrustning och kraftfoder samt ett par hö/halm/spånbalar . Kross finns på anläggningen där man kan krossa havre och korn m.m. Leveras direkt till stallet utan extra kostnad, finns även något företag som leverar foder gratis från Hippofoder/Svenska foder och Krafft. Även fodermorötter m.m .

Vi har ridhus 20 x 55 m , ridtält 20 x 40 m , upplyst ridbana som jag tror är 30 x 80 m och mindre men också upplyst bana på 20 x 40 m. Välskötta banor som harvas, krattas och sladdas osv. flera gånger i veckan. Anläggningsavgiften ingår i hyran.


betalar jag 2 kr/kg för. Analyserat och av bra jämn kvalité. Blanadar dock nu med en annan sort, summan för hökostnaden per månad är nu 300 kr i månaden och då ger jag 9 kg om dagen, 5 kg av det analyserade och 4 kg utav det andra.

STRÖ Jag har haft min både på halm, spån och torv. Just nu står hon bara på spån dock. Men jag har fått fin havrehalm alldeles gratis ett tag till att ha betalt 1 kr per kilo. Torv kan man köpa på anläggningen direkt, det är jättefin sållad torvströ som kostar 250 kr per månad och häst då får man ta så mycket man behöver. Spån ger jag 63:- bal för , månadskostnaden ligger just nu för spånet på ca 200 kr i snitt skulle jag tro men jag räknar på att det förmodligen inte kommer gå åt så mycket framöver.

FODER Som sagt höet runt 300 kr per månad.
Övrigt kraftfoder brukar kosta runt 500 kr per månad kanske. Då är det lucern, havre, korn, speedi beet, morötter, vitaminer som jag ger just nu.

HOVSLAGARE i snitt kostar det ca 400 kr per månad. Beror på om hon kan lägga om skorna, i fall det behövs brodd och sulor eller ej osv osv.


Jag bor på en minder ort ca 5 mil söder om Örebro. Stallet ligger ett par km utanför.
 
Sv: Vad betalar ni?

Stallplats
betalar jag 2 kr/kg för. Analyserat och av bra jämn kvalité. Blanadar dock nu med en annan sort, summan för hökostnaden per månad är nu 300 kr i månaden och då ger jag 9 kg om dagen, 5 kg av det analyserade och 4 kg utav det andra.

hmm, räknar jag fel , om du ger 2:-/kg & 9 kg / dag borde de blir såhär:

2*9=18:- / dag
18*31=558:-/månad ?
eller är jag ute o cyklar ? :rofl: haha
 
Sv: Vad betalar ni?

1200 exkl. moms för stallplats. Då ingår ut/insläpp, fodringar, ridbana och manege.

Hö 2 kr/kg

Spån 70 kr per bal

Havre, betfor osv köper jag själv.. vet inte riktigt vad det blir varje månad

Hovslagare 900 kr var sjätte vecka (skor ingår)

Bor i västra götaland
 
Sv: Vad betalar ni?

Nej du tänker rätt , men jag blandar som sagt. Ger 5 kg utav det höet som jag vet är bra och analyserat. Det andra höet ger jag 4 kg utav som jag skrev (vet att det är bra hygiensikt i alla fall men det är inte analyserat) .


Det höet som är analyserat har jag köpt för 2 kr/kg inkl. fri leverans och analys. Det andra höet är två rundbalar som jag har Fått , det var en släkting till mig som känner den som tagit det , så jag fick två rundbalar gratis. Men eftersom det inte var mer en kanske drygt 500 kg totalt, så känns det inte värt besväret (eller ffa pengarna ) att ta en analys när det är ett så litet parti.


Så när jag har räknat ut månadskostnaden blir det 5 kg x 2 kr/kg
= 10 kr/dag . Och sedan gångrar jag det med antalet dagar på en månad t.ex. 30 dagar = 300 kr.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 772
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 391
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 687
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp