Vad betyder...

R

Rallebralle

i Veras stamtavla så står det ju S+en massa nuffror som regnummer.
På hennes föräldrar och bakåt står det:
KCR+nuffror
KCP+ -"-
KCS
KCN
KCQ

och hela vägen ner,vad betyder detta?
Jag fattar ju att S står för sverige...samma som vi har på katterna....men vad är tex:KCQ????????????????

Nyfiken är jag så svara foooooooort! :D
 
Jaaaa antar att det är utländksa hundar det gäller!
Jag gissar på att KC står för Kennel Club.
Jag tror faktiskt att det är deras registreringsnummer!
Alltså motsvarande vårt s12345/2001.

På en engelsk hundsida "KC Number: NHSB 2105503"
NHSB 123... och KCSB 123... är det fler hundar som sedan har i denna hunds stamtavla...

Min gissning!!! :)
 
det förstod jag men vilket land är det då????? :crazy:
Pappan är eng import...men jag får inte ihop KCR
 
På en engelsk hundsida "KC Number: NHSB 2105503"
NHSB 123... och KCSB 123... är det fler hundar som sedan har i denna hunds stamtavla...



Jag fattar inte....du får förklara så att en idiot förstår....... :(
 
Vet inte!
Då vet vi lika mkt som att det är reg.nr. och att KC står för Kennel Club. Sen har jag noll koll!

:smirk:
 
Det där med Kennel Club visste jag inte..... :Dmen vad f*n står Q för tex.....inget land på Q ju.
Jag fattar nada.... :confused:

Hohohohoooo...Kaza,Bebben,Tippan,Cillamuffins........var e´ niiiiiiiiii :eek:(inte chockad,ropar)
 
Hittat liiite hjälp på traven.

Legend:
CKC = Canadian Kennel Club
AKC = American Kennel Club
Notes:
Any CKC number which is numerals only denotes an imported dog.
Munchkintown spell their kennel name Munchkintown’s and Munchkintown
 
Fråga inte mig :D Har aldrig haft eller stött på en hund med KC-nånting i stamtavlan så jag har aldrig tagit reda på vad det betyder..

AKC har jag mycket av i min hunds stamtavla, men det vet jag ju vad det betyder.
 
:cry: vem ska jag fråga då????

vem vet massor om avel och sånt? :confused:

Jag lider av en sjukdom som gör att jag är FRUKTANSVÄRT nyfiken och ger mig inte förens jag vet.
Kallad "snoksjukan" :smirk: :angel:
 
och så tar vi en till fråga....... :o

om det står så här:
Fader.....blablabla...regnummer:blablabla....S....H

vad betyder H?
S...betyder väl svart???? :angel: eller kanske inte..... :angel:
 
Först står namnet längst till vänster ju ,i en rad ...ungefär....och längst till höger står det ett H,
Det står på alla i hela stamtavlan...... :confused:
 
Jaha.... :idea:
Vad bra ....då är de det ju.
Vera är också röntgad men det står inte i stamtavlan,det finns på separat papper...kann man få det tillskrivet på nå´t vis?
 
det har jag faktiskt inte en aning om..
Om du skulle ta valpar på henne så kommer det stå på deras stamtavlor iaf :)
 
jag tror inte det står nåt alls... men som jag sa innan.. jag kan ha fel :)
Kan vara så att "H" bara står för att hundarna är Höftledsröntgade och inte om dom e ua eller inte... :confused:
 
ja, fråga inte MIG om såna här saker, jag har ju inte ens någon stamtavla på mina hundar. men här , under hundforumet och retriever raserna eller allmänna hundfrågor kan du nog få ett bra svar.
 
Alla registreringsnummer som börjar med KC är registrerade i Engelska kennelklubben. NHSB= Nederländska Kennelklubben.
 
KCR+nuffror
KCP+ -"-
KCS
KCN
KCQ
Står antagligen för distrikt i England motsvarande våra landskap. Sen är jag inte så bevandrad i den Engelska geografin att jag kommer på några exempel men det är min teori ialla fall...
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 130
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Övr. Hund De finns både på Facebook och har hemsida. Det handlar om rehabilitering av aggressivt beteende. De jobbar i hela Sverige och utomlands...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 201
Senast: yennork
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp