Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Jag brukar steka i olja med en blandning av curry, paprika- och chilipulver + lite lime ur flaska. Men då ska jag testa en ny variant. Soja och sesam låter gott. :)
Det var riktigt gott! :up:
Jag har precis börjat gilla kikärtor så det är kul att testa nya recept så här.
 
20220314_192255.jpg
 
Linsgryta! Använde spicemasters kryddpåsar (vego ej vegansk) med garam masala, linser, vitlök och lök. Brynte lök och vitlök först och sedan i med kryddan, tomat, buljong och linserna, kokade länge innan linserna kom i för max smak. Blev jättegott!
 
Linsgryta! Använde spicemasters kryddpåsar (vego ej vegansk) med garam masala, linser, vitlök och lök. Brynte lök och vitlök först och sedan i med kryddan, tomat, buljong och linserna, kokade länge innan linserna kom i för max smak. Blev jättegott!
Va, är spicemasters garam masala inte vegansk?
 
Va, är spicemasters garam masala inte vegansk?
Inte den i färdig påse med vätska, den är det grädde i. Har aldrig sett just garam masala i torr påse så trodde inte den fanns så. Chicken tikka tex finns i torr påse men vet inte om den är vegansk eller ej helt ärligt heller. Jag kollade upp den med vätska pga en vän sa att alla Spicemaster var veganska och jag var ganska säker jag läste grädde (läser extra just pga glutenintolerans). Så fick visa att dessa inte var veganska.
 
Inte den i färdig påse med vätska, den är det grädde i. Har aldrig sett just garam masala i torr påse så trodde inte den fanns så. Chicken tikka tex finns i torr påse men vet inte om den är vegansk eller ej helt ärligt heller. Jag kollade upp den med vätska pga en vän sa att alla Spicemaster var veganska och jag var ganska säker jag läste grädde (läser extra just pga glutenintolerans). Så fick visa att dessa inte var veganska.
Ah. Jag har bara använt deras torra, visste inte det fanns med vätska!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 539
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 183
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 759
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp