Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20220401_171935.jpg
 
Recept? Ser jättegott ut 😁

Har inget exakt recept 🤭

Men tog tre quornfiléer, hacka i valfri storlek, fräs med en gul lök och obestämd mängd vitlök. Här la jag i kanske 7 kuber fryst spenat, på med wokgrönsaker, japansk soja, lite svampolja och sesamolja.
Ja just, hackade upp en röd paprika och hade i också.

Kryddade med svartpeppar, örtsalt och chili!
Topping schirachamajonnäs.
 
Äter just nu spagetti med puréad morotssoppa. :laugh:
Trodde det var en pastasås på röda linser när jag tog lådan ur frysen. :o

Inte den bästa kombon, men dugligt, kan inte säga att det är dålig mat med något egentligt fel på...
 
Bärtas rökta helbit OCH rökt tofu finns numer i min butik. Så nu blir det sånt i några dagar:D Några tips på vad jag kan göra med dem förutom att äta dem som de är/på mackan?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 529
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 152
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 752
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp