Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Halloj alla, jag hade velat be om tips. Nästa vecka ska jag till Stockholm ett par dagar och det hade varit kul att handla med sig lite vegoprodukter hem :). Har ni nåt tips på någon vanlig stor mataffär typ lite i utkanten av stan som har mycket vegetariskt? Tänker där vi lätt kan svänga in med bilen på vägen hem :)

Tar gärna emot tips på vegorestauranger i Sthlm också :) Både snabbmat och lunch/middagsrestauranger. :)
 
Halloj alla, jag hade velat be om tips. Nästa vecka ska jag till Stockholm ett par dagar och det hade varit kul att handla med sig lite vegoprodukter hem :). Har ni nåt tips på någon vanlig stor mataffär typ lite i utkanten av stan som har mycket vegetariskt? Tänker där vi lätt kan svänga in med bilen på vägen hem :)

Tar gärna emot tips på vegorestauranger i Sthlm också :) Både snabbmat och lunch/middagsrestauranger. :)

Jag åt nån jättegod falafel på ett mindre ställe där en gång.. mycket folk!

Falafelbaren?

Vi tog med och åt i en park :)
 
Lunch:
Grillad quornfile, potatisgratäng, grillade grönsaker och bea.

Middag:
Fyra rostade mackor med smör och ett glas O'boy...

Måste ta tag i mina matvanor pronto.
 
Halloj alla, jag hade velat be om tips. Nästa vecka ska jag till Stockholm ett par dagar och det hade varit kul att handla med sig lite vegoprodukter hem :). Har ni nåt tips på någon vanlig stor mataffär typ lite i utkanten av stan som har mycket vegetariskt? Tänker där vi lätt kan svänga in med bilen på vägen hem :)

Tar gärna emot tips på vegorestauranger i Sthlm också :) Både snabbmat och lunch/middagsrestauranger. :)
Folkets kebab har bäst falaffel!!! :D

Jag handlar på Ica Maxi i Solna oftast och de har bra utbud.
 
:love: Vegansk korvstroganoff
Snapchat-845924297.jpg
 
@pepp och @clusia Tack så mycket för tipsen!

Jag har inga bilder på min mat, men det har blivit mycket bönor och linser på sistone, faktiskt. :) Mycket bättre än att leva på yoghurt och havregrynsgröt...

Har bl a provat
1537261622207.png
och gillade den :)

Och så provade jag några biffar från Ica med ingefärssmak, de var också goda. Och när vi var i Norge köpte jag med mig lite spännande mat därifrån, bland annat svampbiffar, som jag också gillade.
 
Halloj alla, jag hade velat be om tips. Nästa vecka ska jag till Stockholm ett par dagar och det hade varit kul att handla med sig lite vegoprodukter hem :). Har ni nåt tips på någon vanlig stor mataffär typ lite i utkanten av stan som har mycket vegetariskt? Tänker där vi lätt kan svänga in med bilen på vägen hem :)

Tar gärna emot tips på vegorestauranger i Sthlm också :) Både snabbmat och lunch/middagsrestauranger. :)
Vad gillar du för mat?
Vi Odenplan:
masalamasala, bästa veganska indiern
Shanti är lite samma
Vietnamesiskt så kan jag rekomendera Minh mat.
Vid Rådmansgatan ligger lao wai, inte fancy men riktigt bra
Ling long på Östermalm är riktigt spännande smaker
 
Vad gillar du för mat?
Vi Odenplan:
masalamasala, bästa veganska indiern
Shanti är lite samma
Vietnamesiskt så kan jag rekomendera Minh mat.
Vid Rådmansgatan ligger lao wai, inte fancy men riktigt bra
Ling long på Östermalm är riktigt spännande smaker

Tack så jättemycket! Indiskt är ju supermumsigt och något jag funderat på! Att det ligger vid Odenplan låter ju toppen, där ska vi bo tror jag det var! Super!
Finns där nån mysig och god grekisk också? :)
 
@pepp Åh, morotssoppa åt jag häromdagen, så gott.

Idag äter jag ugnsrostad gul lök, rödbeta och kålrot med en ananas/curry-spread som jag köpte när Lidl hade vegovecka, så gott :) Ett glas rött till :)

Höst = rotfruktsfrossa! :heart
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 154
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 033
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp