Vad blir det för (vegetarisk) mat?

15378061216663708084397342662197.jpg

Pakora!
 
Hitte-på-soppa.... Läste om linssoppa på forumet och blev sugen. Sagt och gjort.... Kokade morotsslantar och potatisbitar tillsammans med grönsaksbuljong, färsk ingefära, chili flakes och spiskummin. Mixade sedan soppan slät och blandade i lite matlagningsgrädde. Voilà - supermumsig soppa :d ! Och SÅ enkelt.....
 
Jag gjorde gulashsoppan från 300 kr veckan på undertian.com. Så himla gott. Lättlagat med massa smak. Rekommenderas :)
 
Gjorde ett gäng kikärtsbiffar till veckans luncher. Blev riktigt goda! mest nöjd är jag att jag fick dem att hålla ihop utan att behöva kasta i ett ägg. Nu vågar jag nog snart ta steget att släppa äggen helt.
42492777_959653954206790_7623894016454557696_n.jpg
Innehåll:
Kikärtor, uppvispad kikärtsspad, gul paprika, rödlök, vitlök, cayennepeppar, salt, smoked paprikapulver, mjöl
 
Bondsoppa, recept från linas matkasse. Kontentan är, vita bönor mixade i en tomatbaserad soppa, ringla på olja, parmesan och finhackad basilika så blir alla soppor goda :angel:
 
Igår var vi i Avesta och lunchade och det var väldigt bra, faktiskt! Jag fick quorngulasch och så fanns det en jättefin salladsbuffé med massa bönor, god svamp o grejer :)
Halvkass bild, men ändå.
 

Bifogade filer

  • new 006.jpg
    new 006.jpg
    152,4 KB · Visningar: 31
Köpte hem pulled beans från Hälsans kök igår. Så idag åt vi det med vita bönor, gurka, paprika, majs, sallad, gräddfil och taco sås i mjuka tacobröd. Gott gott gott.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 874
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp