Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Jag har en irrationell rädsla för att bli påhoppad när jag är ute i mörkret eftersom jag blev ganska rejält attackerad av en hund en tidig, mörk vintermorgon. Jag bor inte kvar på samma ort längre men prasslar det i buskarna och jag hör ljud som påminner om tassar stelnar jag till. Människor är jag inte lika orolig för här ute på landet, men jag läser ju dagstidningar och hör vad som händer i resten av landet...
Jag har inte med mig något slags vapen eller spray, däremot har jag kaxat till mig sen attacken skedde (och skaffat egna hundar och lärt mig mer om hundspråk) så jag tror inte att risken är speciellt stor att samma sak skulle hända idag. Attityd är det som gällerSer man självsäker och stöddig ut tror jag risken att bli påhoppad av både djur och människor är mindre, men man vet ju aldrig!
Jag lever efter devisen "galnast vinner" och känner mig därmed inte direkt rädd.
Jag springer ute en del (från och till iaf) och har hund som jag är ute med
kl
Fattade inte att man skulle hålla sig undan från parker och sånt mitt i natten, utan det fick folk tala om för mig.