Vad fasen ska jag göra med mitt hår? Frisyrtips önskas

Angua

Trådstartare
Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern..
Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax. Men jag vet inte riktigt hur jag ska klippa det. Tips med bilder önskas!

Förutsättningar:
Midjelångt, lockigt normaltjockt hår. Slitet som tusan och inte klippt på många år.

Krav:
Inte kortare än skulderbladen. Inte klippa lugg. Ska fortfarande gå att sätta upp. Ska inte kräva daglig styling och se bra ut även när det växer ut (jag känner mig själv och vet att nästa besök hos frisören kommer dröja länge).

Jag hade tjockare hår förr, som inte orkade locka sig för det var för tungt. Nu har jag fått tunnare hår som lockar sig så jag vet inte riktigt hur jag vill ha det. Mina gamla favoriter funkar inte längre.
 
Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern..
Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax. Men jag vet inte riktigt hur jag ska klippa det. Tips med bilder önskas!

Förutsättningar:
Midjelångt, lockigt normaltjockt hår. Slitet som tusan och inte klippt på många år.

Krav:
Inte kortare än skulderbladen. Inte klippa lugg. Ska fortfarande gå att sätta upp. Ska inte kräva daglig styling och se bra ut även när det växer ut (jag känner mig själv och vet att nästa besök hos frisören kommer dröja länge).

Jag hade tjockare hår förr, som inte orkade locka sig för det var för tungt. Nu har jag fått tunnare hår som lockar sig så jag vet inte riktigt hur jag vill ha det. Mina gamla favoriter funkar inte längre.
Det beror ju på vad du har för ansiktsform :).
 
Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern..
Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax. Men jag vet inte riktigt hur jag ska klippa det. Tips med bilder önskas!

Förutsättningar:
Midjelångt, lockigt normaltjockt hår. Slitet som tusan och inte klippt på många år.

Krav:
Inte kortare än skulderbladen. Inte klippa lugg. Ska fortfarande gå att sätta upp. Ska inte kräva daglig styling och se bra ut även när det växer ut (jag känner mig själv och vet att nästa besök hos frisören kommer dröja länge).

Jag hade tjockare hår förr, som inte orkade locka sig för det var för tungt. Nu har jag fått tunnare hår som lockar sig så jag vet inte riktigt hur jag vill ha det. Mina gamla favoriter funkar inte längre.
Jag har svårt att tänka mig dig i annan frisyr än du har nu :D

Så varför inte bara korta av det men behålla samma utseende som nu?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså med risk för att alla trådar hamnar om stilförändring. Jag tänkte unna mig att gå till en frisör men jag har ingen aning vad jag...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 500
Senast: Silkisif
·
Hästvård Vi har en 7-åring hemma som har funnits hos oss i fyra år. När han kom som treåring var han inte mycket hanterad och gick inte att fånga...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 229
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp