Bukefalos 28 år!

Vad felas Plex?

Wingates

Trådstartare
Min lille dobermann på 20 mån har under dagen varit lite låg. Är glad, men inte så översvallande som vanligt. Han skakar lite lätt, inte så det syns - men det känns om amn tar på honom. Upplever det som att hans hjärta slår något snabbare än banligt, men svårt att säga. Tandköttet är rosa, och han kissar som vanligt - bajsade i morse. Bajsawe ev under dagen, har glömt fråga.
Iom att han kissade som vanligt antar jag att han druckit under dagen. Verkar inte uttorkad som det är nu heller. Buken är mjuk och fin, har ej tempat. Vovven är en pipgria annars och brukar säga till om något felas, men har varit helt tyst under dagen skumt nog. Har inte ätit upp sin frukost - har dock hänt ett par ggr innan.
Ska naturligtvis ringa vet om det fortsätter imorgon/försämras men det känns inte livshotande så jag avvaktar lite.
Någon som känner igen symptomen?
 
Sv: Vad felas Plex?

Har du kollat honom i munnen? Bitit sönder en tand? Kan ha fastnat något eller sår? Halsinfektion? Svårt att säga, men tempa honom innan du ringer vetten. Det blir förmodligen första frågan du får. Det kan vara många olika saker, eller ingenting alls.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 270
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 684
Senast: Icfafn
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 533
Senast: cf234k
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 017
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp