Bukefalos 28 år!

Vad felas?

Sv: Vad felas?

Har man glömt huvudet på kudden kan mycket bli farligt;).

Har inte fina hårda ytor över allt på gården och inte plant häller och upp till stallet är bara att glömma.
 
Sv: Vad felas?

Jag visste inte ens vad det var. Frågade min man som har e kort. Undrar hur många som gör det speciellt eftersom det ska ske på grus eller mjukt underlag.

Jag testar lampor och bromsar så jag känner att det tar.

Men nu har den iaf varit på verkstaden och den är i prima skick, så det får bli en bräda eller liknande.

Det behöver inte ske på mjukt underlag.
 
Sv: Vad felas?

Det kan lär ut olika.
Min man tog kortet för mindre än ett år sedan och då var det iaf så att det ska ske i 30 kmh på mjukt underlag eller grus för att man ska kunna se att alla däack bromsar lika mycket.

Men nog om det, nu vet jag att allt är som det ska :)
 
Sv: Vad felas?

Det kan lär ut olika.
Min man tog kortet för mindre än ett år sedan och då var det iaf så att det ska ske i 30 kmh på mjukt underlag eller grus för att man ska kunna se att alla däack bromsar lika mycket.

Men nog om det, nu vet jag att allt är som det ska :)

Fast d är ju inte koll av bromsreserven.
 
Sv: Vad felas?

ja man ska ju kolla att inte gummit trycks ihop helt, men det trodde jag vi redan rätt ut. Ville bara förtydliga varför det skulle ske på grus eller mjukt underlag.
 
Sv: Vad felas?

Varför skulle bromsreserven kollas på mjukt underlag? Det kan jag inte alls se någon vits med, på uppkörningen är det på asfalt medelst kraftig inbromsning.
 
Sv: Vad felas?

Jag skrev ju det ovanför, för att se om hjulen bromsar jämt.
Men det är inget jag har hittat på, det är vad körskolan lärde ut.
Kanske ska släppa det nu efterom det inte hör till tråden?
 
Sv: Vad felas?

De gjorde allt på en gång som sagt.
Men igen, man lär anatagligen ut annorlunda.
 
Sv: Vad felas?

De gjorde allt på en gång som sagt.
Men igen, man lär anatagligen ut annorlunda.

Fast det handlar ju inte om vad som lärs ut.

Att bromsarna tar jämt kan man ju kontrollera på löst underlag och SAMTIDIGT kolla så att påskjutsbromsen inte går i botten (rörelsereserven).

Rörelsereserven kan man ÄVEN kontrollera på fast underlag eftersom bromsmärkena inte har någonting med denna att göra.

Det är två skilda saker som dock båda har med släpets bromssystem att göra.

Det är ju fler än du som läser i tråden och då är det väl bra om vi reder ut begreppen?
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett släp från 2005 som jag haft i snart ett år. Vid något enstaka tillfälle har det hänt att bromsarna låst sig när jag backat, men...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Inka-90
·
Hästhantering Igår var jag och hämtade älskade nordis från hingsten! Hon har alltid varit snäll att lasta och åkt jättesnällt, dock gillar hon att stå...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 238
Senast: Sar
·
A
Hästvård Vet inte om denna ska postas under ridning, flytta iså fall. Obs, långt! Skulle verkligen uppskatta om ni orkar läsa igenom detta :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 048
Senast: EgoGirl
·
Hästmänniskan Så här är det : Besiktigade mitt släp och fick en 2:a på på skjutet, det var "kort" ? En kompis som har bilfirma skulle fixa det,men...
Svar
7
· Visningar
1 572
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp