Vad finns det att göra i Södertälje?

TheRedLightning

Trådstartare
Vi ska åka till Södertälje med jobbet till Scania. Det blir övernattning, och pratades lite löst om att vi behöver göra något mer än bara besöka Scania.Besöket blir slutet av augusti/början av september, datum ej spikat än.

Vad finns det att göra för många samtidigt? T ex teater, shower osv. Jag minns när vi var på Volvo i Göteborg var vi på Boulebaren efteråt, riktigt roligt. Vad finns i Södertälje?
Fanns även funderingar på att dra mot Norrköping efteråt, så det blir lite mer på hemvägen. Även annat i närheten kan vara av intresse.

Ös på med förslag som ni kan rekommendera. :D

Vi ska åka till Södertälje med jobbet till Scania. Det blir övernattning, och pratades lite löst om att vi behöver göra något mer än bara besöka Scania.Besöket blir slutet av augusti/början av september, datum ej spikat än.

Vad finns det att göra för många samtidigt? T ex teater, shower osv. Jag minns när vi var på Volvo i Göteborg var vi på Boulebaren efteråt, riktigt roligt. Vad finns i Södertälje?
Fanns även funderingar på att dra mot Norrköping efteråt, så det blir lite mer på hemvägen. Även annat i närheten kan vara av intresse.

Ös på med förslag som ni kan rekommendera. :D
Åka till Stockholms stad

Tom tits är kul även för vuxna, i alla fall om man är lite intresserad av naturvetenskap. Annars finns det ju Ytterjärna med antroposofernas hus, vattentrappor m.m. ett par mil från Södertälje.

I Norrköping finns det t ex en fin promenadslinga nere vid Strömmen (en å typ), Arbetets museum och Visualiseringscenter.

• Gilla
Reactions: ptr
Norrköping har ett ganska rikt utbud av restauranger krogar etc. ni har ju även Östgötateatern och Louis de Geer konstert och kongress som erbjuder stora evenemang och föreställningar. Finns även museer relaterade till stadens historia som textil och industristad - tex arbetets museum. Även Visualiseringscenter C.

Slutet av augusti/början av sept finns ju även augustifestivalen och kulturnatten. Samt medeltidsveckan i Söderköping 15 min söder om Norrköping. Samtliga dessa tre är optimalt trevliga på just kvällstid som jag uppfattar det gäller er ?

Gå in på https://www.upplev.norrkoping.se/ och kika runt .

Senast ändrad:

Liknande trådar

G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag... 2
Svar
37
· Visningar
4 084
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31