Vad finns det att göra i Södertälje?

Det är väl upp till var och en vad man gillar såklart, men jag tycker Södertälje är en av de tråkigaste städerna jag varit i. Förutom Tom Tits vet jag typ inget alls att göra där som inte innefattar att åka därifrån :angel:
Jag tycker Södertälje är ganska fint. Lite dåligt uppdaterad vad man som vuxen kan göra, men som barn var det kul med Tom Tits, Torekällberget, Sydpoolen osv.

Tom tits är kul även för vuxna, i alla fall om man är lite intresserad av naturvetenskap. Annars finns det ju Ytterjärna med antroposofernas hus, vattentrappor m.m. ett par mil från Södertälje.

I Norrköping finns det t ex en fin promenadslinga nere vid Strömmen (en å typ), Arbetets museum och Visualiseringscenter.
Är det kvällsaktiviteter? Jag får en känsla att besöket på Scania blir under dagen.

Tror inte det heller, såg nu att Kolmården ligger inte så långt ifrån Norrköping, hur är det med öppningstiderna där? Hade lätt velat åka Wildfire. :p

Icke öppet ”kvällstid” sent . Stänger 19.00 i eftersäsong vilket slutet på Augusti är. Sept brukar det vara öppet endast helger samma tider.

Finns en påbyggare av lastbilar i Mjölby, och även en stor billackerare.
Och beroende på prislappen finns det halkbana för lastbil i Linköping man får köra för sitt nöjes skull, eller tex köra rally. Dom bistår med fordon. Allt är ju på vägen hemåt.

Om ni vill köra lastbilstema vill säga.

Finns en påbyggare av lastbilar i Mjölby, och även en stor billackerare.
Och beroende på prislappen finns det halkbana för lastbil i Linköping man får köra för sitt nöjes skull, eller tex köra rally. Dom bistår med fordon. Allt är ju på vägen hemåt.

Om ni vill köra lastbilstema vill säga.
Jag undrar dock om det går hem, vi ska få provköra på Scania och sen efter det lär väl en del ta alkoholhaltiga drycker, så vet inte, men det hade varit grymt kul. Halkbana med lastbil det låter kul. :D

Jag undrar dock om det går hem, vi ska få provköra på Scania och sen efter det lär väl en del ta alkoholhaltiga drycker, så vet inte, men det hade varit grymt kul. Halkbana med lastbil det låter kul. :D

Jag tänkte mer att först är ni på Scania, och efter det går ni ut och käkar och dricker om så önskas. Du skrev att ni skulle sova över så min tanke var att ha dessa aktiviteter dagen efter :)
Halkbanan har jag info om att den är väldigt rolig att köra :D Rallyt också :up:

Jag tänkte mer att först är ni på Scania, och efter det går ni ut och käkar och dricker om så önskas. Du skrev att ni skulle sova över så min tanke var att ha dessa aktiviteter dagen efter :)
Halkbanan har jag info om att den är väldigt rolig att köra :D Rallyt också :up:
Vi kommer antingen åka tidigt lördag morgon upp till Scania och Söndagen består nog mest att ta oss hemåt, sen på måndagen väntar jobb igen.

• Gilla
Reactions: MM
Vi kommer antingen åka tidigt lördag morgon upp till Scania och Söndagen består nog mest att ta oss hemåt, sen på måndagen väntar jobb igen.

Jag kan se ett par lösningar om det men vill ni ha en lugn hemresa så är väl det bästa att hitta på något skoj på kvällen innan ni kör hemåt igen :)

Jag kan se ett par lösningar om det men vill ni ha en lugn hemresa så är väl det bästa att hitta på något skoj på kvällen innan ni kör hemåt igen :)
Jag kollade lite snabbt på google maps och det kommer ta minst 4 timmars restid upp till Södertälje härifrån. Så jag är all in för någon aktivitet på hemvägen, så resan inte blir så lång och jobbig. Vi ska åka buss.

Jag kollade lite snabbt på google maps och det kommer ta minst 4 timmars restid upp till Södertälje härifrån. Så jag är all in för någon aktivitet på hemvägen, så resan inte blir så lång och jobbig. Vi ska åka buss.

Buss som i hyrd buss eller kollektivt?

Gott medhavt käk och gör avstickare till trevligt ställe att stanna till på. Bussbolagens förare brukar vara riktiga fenor på att ha ordning på sådant. Ofta är det gamla kända rastplatser som hamnat i skymmundan när vägar byggts om.

Senast ändrad:
Tälje var rätt kul på -70 o mitten på -80 talet. Fanns rätt mycket att roa sig med som 25 åring i alla fall.
Studio 10 disco/nattklubb
Avenyn nattklubb
Shakespeare (pub)
Bristol (partyhak)
Statt
Madeleine (nattkäk o bra musik)
Har noll koll på dagens utbud, men det lär inte finnas mindre. Ska fråga runt lite bland vännerna.

Gillar ni slott ? Havet ? Vårfika i Trosa? Järna är lite speciellt att besöka med. Finns ju de vanliga affärerna och restauranger inne i centrum också. Annars finns inget särskilt i Södertälje. Går att gå vid kanalen som ligger väldigt nära Scania om ni vill promenera :)

Gillar ni slott ? Havet ? Vårfika i Trosa? Järna är lite speciellt att besöka med. Finns ju de vanliga affärerna och restauranger inne i centrum också. Annars finns inget särskilt i Södertälje. Går att gå vid kanalen som ligger väldigt nära Scania om ni vill promenera :)
Jag vet inte vad som går hem, men det börjar nog luta åt att vi troligen kanske bara käkar på någon resturang. Kanske till och med smidigare att hålla det simpelt. :)

Katta och Rilles brukar kunna vara trevligt. Old McLovis också.
För mig hänger det ju mycket på musiken och det är ju lite osagt så långt i förväg.

Liknande trådar

G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag... 2
Svar
37
· Visningar
4 071
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka