Vad finns det för för o nackdelar

Nackdelen är att dom inte skyddar särskilt bra, blir ju inte tjockare än en strumpa! Är det stödet du är efter så är det väl okej, men jag har paddar under mina fleece/stretch lindor om hästen i vanliga fall har benskydd.
 
Jag tycker att det är svårt att få det jämnt lindat, iaf om man vill ha lindor för att ha ett stöd för benet! =)
Dock, om man bara lindar för att just linda och tycker det är snyggt föredrar jag enkla, vanliga fleecelindor. Annars kör jag alltid med padd under!!! =)
Tycker att det är svårt att linda snyggt med Sandowlindorna (som du beskriver) och har aldrig sett någon som lyckats!!
 
Då ska jag bli den första ;) :banana:

Nä, men ärligt talat.
Köpte sånna lindor i förrgår, har lindat igår och idag.

Som sagt svårt att få jämt i början... Men det tar sig.
 
Okey! =) Dom lindorna är väl inte direkt stödjande tycker jag så det är väl visa upp sig lindor =)
 
va fult :o =) kan inte vara speciellt bekvämt för hästens ben, blir det inte skav??? Jaja, eliten är eliten så är det bara =)
 
Jag tycker dom är bra!

men som alla säger, dom är svåra att få "jämt fördelade". Men jag har dom bara för fint, vita.
 
Det var nog för lindorna var vita de bara var för fint?

Jag har också oftast lindor för "fint", i vardagslag kör jag med skydd.

När det gäller Sandownbandagen, så om man råkar ha en pålle med SMALA små ben (en arabherre t ex *s*) så blir det lätt extremt klumpigt och tjockt med Sandownbandage tyvärr, det blir kaka på kaka och jättetjockt kring benet. Jag funderar dock på att kapa nån meter av fleecen så blir det nog bra..
 
Vilket märke har du då? :confused:
Jag har från equiline och har problem med att det nästan är för lite fleece. Och min häst har inte spec tjocka ben.
 
fördel är vell att et är ganska smidigt. en ganska stor nackdel (speciellt för mig med häst med kraftiga ben) är att feleccen är så kort att det är svårt att få den att räcka samtidigt som det ska skydda bra o ge ett ordentligt stöd!
 
Jag har Eskadronlindor med "inbyggda" paddar och de är jättebra!
Padd-delen är lika tjock som vanliga paddar. De är lätta att linda på och det är inte ett dugg svårt att få det snyggt. :)
 
Jag tycker det blir rätt mycket padd...
Min pålla har rätt smala ben.

Tror mina är från Equilityline eller nåt sånt.
 
Jag har sådana i ylle som nattbandage. Jag har back-on-track-paddar och tycker att de är lite tunna för att ha som enda padd under på natten. Då är det bra när det är lite extra stoppning i lindorna.

De jag har (två olika märken) tycker jag dock är alldelses för tunna för att inte ha padd under. Linda är väl ungefär lika lätt/svårt som med vanliga lindor.
 
Det var en väldigt bra fråga det =) Det måste jag kika i stallet. Jag får återkomma i frågan! =)

Men arabvalacken har småå, smäääckra pinnar till arabben. han är maxad D, har COB på grimmor och träns och sånt, 125 i täcken och PONNY på benskydd. Nästan alla lindor blir tjocka på honom, men de där sandownbandagen blev tyvärr jättehemskt...
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
137
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
558
Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 198
Senast: Zacci
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp