Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

”Min” klass, andra goa elever och att jag har lagt in långledigt i lönesystemet.
Och att solen sken även idag och lukten av syren.
IMG_8309.jpeg
 
Jag är livslång stockholmsbo men först nu i och med att min senaste lönejustering gick igenom kan jag äntligen både naturligt och sanningsenligt säga det:
Ja tjänar femti lopper.
:D
Fast nu är det redan förstört för jag fick höjning enligt kollektivavtal som alla andra. :(

(Det är så klart mer positivt än negativt egentligen och jag är medveten om lyxen. ;))
 
Harr druckit mitt morgonthe sittandes på bron i shorts och linne. Varmt och soligt och lite fågelkvitter. :)
 
Min fina lilla häst, eller ja, ponny! Hon är en sådan klippa, älskas av allt och alla - vana ryttare lika väl som nybörjare på hästryggen, barn, vuxna, katter, hundar, andra hästar, listan tar aldrig slut.

Jag som aldrig skulle ha någon egen häst igen, och hade väl aldrig föreställt mig en ponny!
 
Jag får så många uppskattande kommentarer om min hund Virrpannan i kollektivtrafiken. Hon är helt cool, lugn, vet precis hur hon ska krångla in sig under mina ben när det är trångt. Står lugnt i hissar med barnvagnar och andra hundar. Idag fick jag kommentarer om att hon är vacker och väluppfostrad.
Alltid roligt att höra för vi har verkligen kämpat med mycket....
 
Har golvyta igen nu nr allt det gamla åkt till återvinningen/nytt hem. Har räknat på min ekonomi denna månad och tack vare att jag har fjantigt mycke kvar på matkontot kan jag köpa det jag behöver för att få klar balkongen. Så har förberett den idag och köpt en till blomvagn då jag hade ena kruckan på en stol i förra lägenhet men det kommer inte fungera här då balkongen är smalare. Så nästa vecka ska det sista shoppas till balkongen. Sen ska det mysas därute.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 454
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 772
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 905
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp