Bukefalos 28 år!

Vad gäller, tävla ponny som stor häst eller som ponny?

Lejonstjarna

Trådstartare
Jag har köpt mig en 3åring liten blivande dressyr häst som just nu är 146,5 i mh. jag är 33 år och planerar att tävla dressyr med min "lilla" häst. Just nu är hon under inridning och det kommer ju dröja innan vi kommer ut på banorna men jag kommer nog starta och tävla som stor häst. Men jag har ändå funderat på att rida den i unghäst klasser som ponny.

Vad gäller med licenser vad skall jag lösa för någon. Det är ju ingen som vet om jag tänker behålla hästen för evigt. Dumma frågor kanske men det var 15 år sen jag var aktiv tävlingsryttare.
 
Sv: Vad gäller, tävla ponny som stor häst eller som ponny?

Det finns bara två typer av licens att lösa för häst/ponny. Den ena är för hästar som går ett visst antal timmar i ridskoleverksamhet och den andra är för alla övriga.

100kr per år för lektionshästar och 200kr/år för "privat" häst.
 
Sv: Vad gäller, tävla ponny som stor häst eller som ponny?

och om jag var du skulle jag lösa livstidslicens för pållen NU BUMS innan nyår då det är nya regler efter nyår!!

Löser du livstid nu så gäller den hela pållens liv och du behöver inte års-betala :idea:
 
Sv: Vad gäller, tävla ponny som stor häst eller som ponny?

Jag skulle rent krasst tro att den enda gången du kan tävla henne som ponny är just nästa år, i övrigt tror jag hon kommer växa över ponnymått rätt omgående.

Med inridning kommer mer foder och med mer arbete och foder kommer muskler och att hon växer.

Om du vill tävla henne flera år skulle jag med välja att köpa livstidslicens innan nyår !
 
Sv: Vad gäller, tävla ponny som stor häst eller som ponny?

Tycker det är bättre du tävlar den som häst direkt, Skall du sedan sälja den någon gång kan du ju mäta den och är den då ponny så är den det.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Gnägg Hej, Jag önskar tankar och tidigare erfarenheter från alla er som är insatta i ponnys då jag själv inte har mycket kunskap kring raserna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 143
Senast: Tokyo
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 434
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp