Vad gör du när du en dag...

Alltså, sådär känns det 99 dagar av 100 för mig, mer eller mindre.

Jag försöker hitta det som jag åtminstone är minst sämst på och göra de sakerna, och försöker äta bra, ha regelbundna sovtider m.m. Ibland om jag råkar ha energi så gör jag någon av de saker som jag vet att jag mår bra av, även om jag helst bara vill sitta i soffan och äta onyttigheter.
 
Jag har brukat hugga i med något i trädgården och gråta samtidigt. Kanske följt av att ringa en vän eller mamma och/eller något gott att äta eller dricka. Det har inte funkat sedan jag blev sjuk, så nu är det mer säng och tyngdtäcke, kanske med en guidad meditation Om orken finns en ”bilenad” bilburet promenadsubstitut för att se lite vacker natur och andas annan luft än den hemmavid.

På hästtiden en skrittur i skogen om vädret var bra. Annars mys i boxen.
 
Ligger i sängen och surfar på mobilen. Äter. Fastnar och orkar inte ta itu med något. Ringer eventuellt någon.
 
Ligger i sängen och surfar på mobilen. Äter. Fastnar och orkar inte ta itu med något. Ringer eventuellt någon.

Och om jag kommer ihåg det tänker jag att "jag kanske inte når upp till samma stjärnor som alla andra, men mina stjärnor är fortfarande värda att sträcka sig efter". Just en sådan dag orkar jag knappast sträcka så mycket på mig, men tanken ger ändå något att hålla i de gånger man känner sig totalt värdelös.
 
Stress-äter vad som helst med gluten i för det är det godaste som finns, får sedan sjukt ont i magen, sveper massa vatten och sover - hoppas därmed på att kroppens off and on knapp (sömn) fungerar som en reset för nästa dag. :p
 
Och om jag kommer ihåg det tänker jag att "jag kanske inte når upp till samma stjärnor som alla andra, men mina stjärnor är fortfarande värda att sträcka sig efter". Just en sådan dag orkar jag knappast sträcka så mycket på mig, men tanken ger ändå något att hålla i de gånger man känner sig totalt värdelös.
Oj förlåt! Det skulle ju vara vad man gör rent fysiskt
🙈
 
Om jag är ensam i huset, sätter på karaoke videos på Youtube och sjunger loss. Gärna lite smått melankoliska/fina låtar.

Också dricker jag gärna te och tycker synd om mig själv, äter en stor tallrik med pasta antagligen med nån ostig sås och ligger under en filt.

Kan även hända att jag städar ordentligt, känns skönt att få rent och ordnat runt mig när hjärnan snurrar.
 
Dricker vin och ringer halva min telefonbok.
Alternativt lyssnar på musik och gråter eller tar en promenad..
 
Tar en kopp kaffe och går ut i hagen till mina hästar. Det är det jag gör i de flesta lägen när världen blir för besvärlig. Man kan ju slänga till dom lite extra hö för extra avslappning med hjälp av hötugg 🐎
 
Jag känner så typ 100% av min vakna tid, är hemma om dagarna så får roa mig bäst jag kan.

Ser på serier eller om koncentrationen finns ser på filmer.

Ringer någon i min familj eller en vän.

Promenerar med hundarna.

Städar.

Favoriten är att titta på Americas got talent eller Britains got talent, det gör jag flera timmar varje dag.

Lyssnar på poddar.

Tar mina ångestdämpande mediciner.

Dricker Pepsi Max som av någon anledning gör mig lugn, super konstigt.

Skriver.

Läser på buke.

Lägger mig i soffan och försöker stänga av allt.

Äter något som tar lång tid så jag får något att koncentrera mig på, oftast ett stort päron som jag kan gnaga på i en evighet.

Spelar datorspel.

Eller gör inget alls av psykisk förlamning.

Lyssnar massor på ljudböcker

Vill läsa en bok men kommer aldrig igång nu för tiden. Men ska ta tag i det
 
Lägger mig i soffan eller sängen och gosar med ett djur.

Har jag cigg hemma (är ingen rökare) så går jag ut och tar ett bloss.

Har jag ork så går jag ut och tittar till mina djur istället, eller kör iväg till skogen med hunden.

Försöker ha en gräns till "när det räcker" och bryta om jag hamnar i en nedåtspiral.
 
Tar en kopp kaffe och går ut i hagen till mina hästar. Det är det jag gör i de flesta lägen när världen blir för besvärlig. Man kan ju slänga till dom lite extra hö för extra avslappning med hjälp av hötugg 🐎
*kl*
Tack alla!
Skönt att läsa att jag inte är helt olik er andra i min hantering.
Igår så blev det bara besök hos en vän som jag samtidigt köpte ett släp hö av. Gråta. Krama hästarna. Sedan tv och godis och förneka att det finns ett liv utanför vår gård. På kvällen när maken kommit hem hjälptes vi åt att städa hörester på loftet.

Idag så startade dagen med att bära upp de 50 balarna hö på loftet., sedan stallfix och därefter en lugn ridtur med stallkompisen. Fortfarande ledsen men inte alls på samma nivå.

Varför det känns såhär i mer än en dag?
Hände en sak i fredags där jag blev väldigt sårad, jag gjorde mitt allra bästa och fick kritik som jag inte ansåg överhuvudtaget var rättvis och därför fick ett sammanbrott. Detta efter en ganska lång tuff tid där det känns som jag löst ett problem bara för att få ett eller två till..
Det rev upp sår som snart är 10 år gamla nu, från när jag gick igenom det svåraste av alla depressioner jag haft. Värdelöskänslorna kom så otroligt fort.
Nej, jag har ingen depression nu ingen behöver oroa sig, men det var en läskig påminnelse om den tiden och ett bevis för att jag måste vara rädd om mig själv just nu.
Ibland är det verkligen inte lätt att vara människa.
 
Senast ändrad:
... känner dig otroligt ensam, att du inte räcker till trots att du gör det allra bästa du kan? När du innerst inne vet att det inte är sant men känslorna ändå vill ta över?

Då menar jag rent "fysiskt". Tankeövningar och så är inte riktigt vad jag tänker på 😇.

Köper du en godispåse, ringer en vän, springer eller något helt annat?

Hetsäter, isolerar mig, lägger mig passiv och stirrar in i väggen....
 
Oftast blir det att gråta en skvätt.
Sen brukar det bli att titta på film/serie eller spela något tvspel/datorspel. Själv eller med en kompis. Och tröstäta lite choklad eller annan sötsak.

Brukar även se till blommorna och om dom behöver något lite extra. Kanske behöver dom en dusch, ta bort lite vissna blad osv.


Sen har jag kommit på mig själv att jag oftast påbörjar något "projekt" som brukar vara lite svårstartade annars. Flera gånger har jag vid dessa tillfällen påbörjat rensningar i tex garderoben eller i andra lådor och skåp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 947
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 388
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp