Bukefalos 28 år!

Vad gör jag nu?

TryMe

Trådstartare
Jag och min pojkvän gjorde slut i lördags. Det var ett gemensamt beslut och det slutade på bästa möjliga sätt. Det gör ont som fan, jag grät konstant i ett dygn men har sen bara varit tom och ledsen. Vi var tillsammans i 4½ år och har träffats i princip varje dag alla dessa år. Han har varit min stora stöttepelare och bästa vän. Jag vill inte fastna i hjärtsmärtan här, så jag kommer till saken:
Vad ska jag göra med all min nya extratid? Jag har suttit och funderat på gamla hobbys och intressen som tog upp min tid när jag var yngre men det står bara still, säkert för att jag känner mig lite desperat efter att ha något att tänka på istället för att sakna honom.
Jag har ca 150% sysselsättning så egentligen har jag ju dagarna fulla, men jag vill ha något att göra som är bara mitt, något att pyssla med. Vad brukar ni göra på fritiden?

Brukar träna 5 dagar/vecka, men är skadad och får inte göra något alls för tillfället så jag blir ju extra hispig av det. Så den mesta fysiska aktivitet är ju tyvärr uteslutet för tillfället. Mina vänner är tyvärr lika upptagna som mig så vi träffas inte så ofta eftersom våra scheman inte klaffar.
 
Vad har du för skada? Tänker att om det är en viss kroppsdel kanske du kan gymma en del ändå?
Läsa böcker? Engagera dig i någon förening, typ röda korset eller Kvinnojour? Gå en kurs och lär dig spela något instrument?
 
Ja du, det var en bra fråga. Det var (är?) handledsinflammation, men nu har det börjat pratas om att det är något annat fel och att jag kanske måste operera handen :crazy: Men jag får inte lov att göra något med handen överhuvudtaget, ska helst inte ens skriva eller sitta vid datorn osv. Är högerhänt och det är höger hand så det är lite komplicerat. Springa/pw/promenera kan jag göra :)

Jag var lite luddig i mitt inlägg tror jag, jag fiskar mer efter saker att göra hemma, något man kan hålla på med samtidigt som man får lite egentid :). Jobbar för en förening i vanliga fall men har stopp på hälften av mina uppgifter nu pga handen.
 
Ladda ner något program online från t.ex Fuji el Photohome (den jag använder) och pyssla med att sätta ihop en fotobok! Jättekul tycker jag och ännu roligare när man får hem den klara produkten :D
 
Hm, knivigt när du inte får använda ena handen. Mycket att pysslet man gör hemma innebär ju någon form av handarbete. Jag har också fått en del tid över pga uppbrott och tänkte fylla ut eventuell dötid med att lära mig sy. Ska hämta hem min symaskin från reperatören imorgon :bump: Även matlagning är något som får mig att slappna av och är en god tidsdödare. Gör något du inte brukar göra, antingen från recept eller experimentera på egen hand.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 245
Senast: SiZo
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 654
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 318
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 944
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp