Vad gör man av håret?

H

Happy

Vad gör man med håret när man tävlar fälttävlan? Jag har långt hår, så det kommer inte att få plats under hjälmen... Vad gör ni? Vad är tillåtet?

Hörde förresten förut att man skulle ha kort på sig där det stod vilken blodtyp man har under terrängen, gäller det fortfarande???

Som ni märker är jag orutinerad... :D :angel:
 
Sätt det i hästsvans eller fläta. Har för mig att det står någon stands i tr att håret skall var uppsatt. Har inte läst så ordentlig då jag har kort själv.

Du MÅSTE har ett medicalcard på dig på trerängen. På det kortet skall det stå namn tel nämaste anhörig ev sjukdom mm. Kolla med någon som har hur det ser ut. Antingen har di det i en armbindel på armen eller benet. Somliga nr västar finns det en ficka på insidan för detta kort.

Går att beställa på förbundets hemsida.
 
På ponny iaf så ska nacken vara fri. så hårnät eller flätor eller nått kan ju va ett bra förslag om du har långt hår.

Ja man ska ha ett Mediacl Card på armen under terrängritten.
Vad det står på däermot kommer ja inte ihåg :crazy:
Men det är ju om ens egen hälsa o sånt om man tar medeciner, har haft skador, närmaste släkting o sånna saker.
 
Beställer man av förbundet? Hur??

Måste man kolla blodtypen också?


Gäller detta för hunting också?? (som har regler enligt FT TR!)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
563
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 523
Senast: zarmino
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp