Att klippa sig kort (utbruten från Vad gör vi? Del CLXXIV)

Jag funderar på om jag vill raka ännu kortare på sidorna än vad jag har. Älskar dock att håret håller sig i någorlunda form i ett par dagar för mig utan mer styling än fixa till 'luggen' och riktning på håret när det fortfarande är fuktigt efter dusch.
 
Nu sitter jag här och funderar på att raka lite på sidorna :rofl: Grejen är att mitt hår gärna fluffar upp sig ganska rejält, och utan styling så blir det lite boll-liknande på huvudet ändå, och i mina ögon lite tantigt. Kanske skulle det se bättre ut om jag rakade lite, alltså inte ta bort allt utan så långt som möjligt med rakapparaten. Å andra sidan vet jag inte om det kanske är ungefär vad jag har redan... Hm.

Kort nacke och sidor med fluff på huvudet kan bli jättefint!

*exempelbild stulen från nätet


1687081602353.png
 
Kort nacke och sidor med fluff på huvudet kan bli jättefint!

*exempelbild stulen från nätet


Visa bifogad fil 121562
Åh men toppen, jag försökte hitta någon bra exempelbild på nätet och lyckades inte. Det är något sådant jag tänkt mig. Ska ordna lite hårspray först och försöka styla till det så att det blir så likt som möjligt vad jag tänker mig (typ trycka ner håret på sidorna och fluffa upp där uppe) för att se om det blir som jag tänkt mig innan rakapparaten åker fram.
 
Åh men toppen, jag försökte hitta någon bra exempelbild på nätet och lyckades inte. Det är något sådant jag tänkt mig. Ska ordna lite hårspray först och försöka styla till det så att det blir så likt som möjligt vad jag tänker mig (typ trycka ner håret på sidorna och fluffa upp där uppe) för att se om det blir som jag tänkt mig innan rakapparaten åker fram.
Ett hårt vax som du plattar till sidorna med och sen har i topparna uppe på huvudet för att få mer volym, det är guld värt när man har kort hår! Eller saltvattenspray och dust it.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 856
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 790
Senast: EmmaW
·
Äldre Jag är trött på mitt hår. Sådär trött på det att jag känner för att raka av allt :p Efter en stunds funderande kom jag på att det kanske...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 988
Senast: kittin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp