Bukefalos 28 år!

Vad gör man nu??

Sv: Vad gör man nu??

Jag tycker att du skall byta BM nu genast.
Den där verkar ju inte gå att lita på.
På slutet av graviditeten kan saker gå fel.
Och det är BMs uppgift att se det tidigt och ordna åtgärder.
Den där verkar både lat och inkompetent så förtroendet är förbrukat.

Byt till någon som kan se risker med en graviditet.
Att jobba för hårt fysiskt under en graviditet kan riskera barnets hälsa.
Det växer dåligt och kan råka födas för tidigt.
Din BM verkar farlig i mina ögon.
 
Sv: Vad gör man nu??

Hon är extremt skum.
Hon hävdar att graviditet inte är någon sjukdom utan ett tillstånd. Det håller jag med om.

Nu har jag ca 8 veckor kvar att gå & är sjukskriven av läkaren. Jag har gått hemma sedan innan jul utan en krona, vi hade klarat det tills jag hade blivit beviljad HP penning eller tills förlossningen, sen kan dom inte neka mig ersättning.
Har lite pengar undansparade, men dom räcker inte hur länge som helst.
.
Men det känns lite tryggare att bli sjukskriven & iallfall få någon sorts ersättning den tid som är kvar.

Får hoppas att sjukskrivningen går igenom eller att jag iallfall kan få HP penning istället, är berättigad till ersättning from 60 dagar innan beräknad förlossning - 11 dagar strax innan.

Dom får välja mellan nått för jobba kan jag inte.
 
Sv: Vad gör man nu??

Jag tror det inte, är så pass kort tid kvar.

Ska tänka över det noga. Ska dit på UL2 första feb. Är hon lika skum så byter jag.
 
Sv: Vad gör man nu??

Går du inne i Ystad? Där gick jag. Fanns några knepiga BM's där, men till slut fick jag en bra, som verkligen brydde sig om mig.

Ska vi satsa på helgen? Sebbe är ju rätt så trött efter dagis i veckorna, så då är han mest gnällig och rätt så tråkig att ha med på besök :p
 
Sv: Vad gör man nu??

Japp Ystad, Tomelilla verkade så omständigt & virrigt då jag skulle på UL i Simrishamn & kontroller i Tomelilla & föda i Ystad. :confused:
Vill hellre ha allt på samma ställe, verkade enklast så.

På lördag morgon kommer en tjej hit med sin häst som jag skall passa medans hon är i Thailand på semester.
Efter det ska jag & sambon på kickoff med mitt företag & kommer hem under natten.

Söndag hade passat mig bäst, då är vi hemma & har inget inbokat alls.
Du är välkommen då om du kan.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 553
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 842
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 644
Senast: ako
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 285
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp