Vad gör man...?

limona

Trådstartare
I julas såg jag en av uteliggarna/narkomanerna i stan här dra runt med sin pyttelilla högdräktiga hund. Hemskt tyckte jag.
Idag såg jag dem igen, än värre! Hunden låg på gatan och födde. En valp hade kommit ut (det är tre minusgrader här)Mamman hade lagt sig på den men verkade annars inte intresserad. Mannen (ägaren..) var inte där men hade lämnat sina "saker" vid hunden. Jag blev helt handfallen. Vad gööör man! Valparna kommer ju att dö!! Efter en stund försökte jag och en tjej flytta på mamman men då blev hon aggressiv och ville skydda valpen. Iallafall hamnade valpen i ett bättre läge och började dia. Sen köpte vi mat till mamman som hon kastade i sig. Och sen...gick jag hem, men jag kan inte sluta tänka på dem i kylan, vad skulle du gjort??? :cry:
 
Ja den andra tjejen har ringt polisen. Men jag vet inte om de gör något. Jag bor inte i Sverige. Här har hundar inte lika hög status tyvärr.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 683
Senast: Takire
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 147
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 831
Senast: Milosari
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp