Vad gör min granne?

R

Raderad medlem 94602

Eftersom Buke vet allt, är inovativt, humoristiskt och alltid har rätt så ska ni få hjälpa mig att lösa ett mysterium :sneaky:

Vi bor på landet med få grannfastigheter. En av dem ligger lite märkligt instoppat delvis på vår tomt, jättenära vårat hus. Det har kommit upp långt senare än vårat hus och ägs av en man som förr bodde där permanent men sen ca 6-7 år tillbaka bor på annan ort med en ny fru. De är sällan här, någon helg eller enstaka dygn då och då. Vi har aldrig sett att de har besök.

Men sen ett par månader tillbaka så har det var annan torsdag under några timmar varit fullt hus!
Det är mitt på dagen. Vid ca tolvsnåret kommer bil efter bil in och parkerar på våran gårdsplan. Ca 3 timmar senare åker alla.
Frun är aldrig med så familjesammankomst är det nog inte. De visar sig inte ute ens vid riktigt fint väder utan är alltid inne, inte ens altandörren står på glänt.

Varför åker han hela vägen hit upp var annan torsdag under några timmar?
Är han spion? Driver han en sexklubb? Knypplar de? Är det en terrorsekt?

Vad tror ni?:cautious:
 
Eftersom Buke vet allt, är inovativt, humoristiskt och alltid har rätt så ska ni få hjälpa mig att lösa ett mysterium :sneaky:

Vi bor på landet med få grannfastigheter. En av dem ligger lite märkligt instoppat delvis på vår tomt, jättenära vårat hus. Det har kommit upp långt senare än vårat hus och ägs av en man som förr bodde där permanent men sen ca 6-7 år tillbaka bor på annan ort med en ny fru. De är sällan här, någon helg eller enstaka dygn då och då. Vi har aldrig sett att de har besök.

Men sen ett par månader tillbaka så har det var annan torsdag under några timmar varit fullt hus!
Det är mitt på dagen. Vid ca tolvsnåret kommer bil efter bil in och parkerar på våran gårdsplan. Ca 3 timmar senare åker alla.
Frun är aldrig med så familjesammankomst är det nog inte. De visar sig inte ute ens vid riktigt fint väder utan är alltid inne, inte ens altandörren står på glänt.

Varför åker han hela vägen hit upp var annan torsdag under några timmar?
Är han spion? Driver han en sexklubb? Knypplar de? Är det en terrorsekt?

Vad tror ni?:cautious:


Jag tror på obskyr sexklubb. Kort men intensivt.
 
Hur många är det som kommer? I bilar? Har du koll på om dom tar med sig något när dom kommer? Typ matlagningskurs, fotoutrustning, husdjur...
Det kan ju vara vad som helst - från hamsterträning till konstkurs (eller både och samtidigt) :laugh:
 
Lite svårt att säga, mest män eller kvinnor eller är det blandat? Ålder, klädsel, bilar! Är det högljutt, fylleläten? Sammanfaller deras sammankomster med månen?

Viktig fråga, har de med sig mat och isåfall vad? ;)
Det är knäpptyst. Och ingen lämnar huset mer än när de kommer och när de åker.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 546
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 805
Senast: Luff
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 389
Senast: Korven
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 516
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp