Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har betalat räkningar med sista riktiga lönen.
Tittar på förslaget till betyg rara chefen sänt. Makalöst bra. Så bra att jag rodnar.

Det är så verkligt nu. Nästa vecka är jag utan jobb. Från välavlönad till arbetslös. Från förskottslön till efterskottsersättning.

Det är så jobbigt att jag helst stoppar huvudet i sanden och väntar på att det ska gå över. Samtidigt är jag så i grunden trött och utsliten. Första tiden utan jobb kommer jag nog att behöva för att komma ikapp i hälsomässigt.
Tackar gudarna för att jag hade sinnesnärvaro att bara ta en veckas semester i sommar eftersom det inte blev så många semesterdagar jag jobbade ihop. Tänker på kollegorna som glatt tagit ut sina fem veckor och de inser att de blir återbetalningsskyldiga på den semesterlön de fått i förskott.

Hur ska jag klara mig. Hur ska det gå.
Kommer jag någonsin att få jobb igen.
(ja, jo, det får jag nog men katastroftankarna är nära och jag sover inte så bra).

Fy sa jobbigt! :( Men som alla sagt, det kommer ju inte farre flyktingar sa det maste ju finnas fler job. Se det som en semester och ladda batterierna. Nar en dorr stangs oppnas en annan. KRAM!
 
Sitter och väntar på att en visning ska börja och är lite förundrad över att de lyckats stava både mitt namn och företaget fel på namnskyltarna. Korrekturläsning anyone?
 
Ska åka till vet med en katt jag och sambo hittade vid vägkanten på vår spontana nattliga promenad. Tror den blivit påkörd utav en bil och verkar ha skadat/brutit ena frambenet :( Har inget halsband eller något så vet inte ens hur vi ska få tag på ägaren. Men får ta det senare. Off we go.
 
@Riru vad fint, hoppas det går bra med katten!

Kl ska försöka ta mig ner på golvet och se om jag kan massera min höft och få lite lindring med ischiasen.
 
@Riru vad fint, hoppas det går bra med katten!

Brutet ben, troligtvis på två ställen minst, och vet erbjöd sig att ta bort katten då hon inte trodde att någon ägare skulle kliva fram, katten kommer troligtvis behöva en operation på 10 000. Inget chip, inget halsband, ingen tatuering, ingen raskatt, så känns inte som det kommer bli lätt. Men vi bekostade undersökningen, sprutor, dropp, medicin samt omläggning av benet och ska åka iväg och röntga i veckan för att se om det är så illa att det krävs operation eller om benet kan läka ihop ändå. Får se om vi får tag på någon ägare under tiden. Nu ligger katten och sover i badrummet iaf. Usch vad jag mådde dåligt inatt, men känns som en otrolig tur att vi fann katten dock, vi har aldrig gått på nattliga promenader och vi har aldrig gått vägen vi gick förut heller, att jag för en gångs skull även hade linserna i så jag kunde se längre än en armslängd gjorde ju att jag upptäckte katten vilket jag troligtvis inte hade gjort annars.

Nu ska jag iaf sätta på lite kaffe då jag sovit så dåligt inatt och behöver piggna till lite.
 
Har lyckats göra inget jobb idag heller (så trött att jag känner för att sova resten av livet :o). Har däremot städat så snart kan jag till och med torka golven.

Har lånat symaskinen av grannen så jag kan sortera ut skynken och gardiner till köket, men hittar bara spetstyget :confused: Maken verkar ha trollat bort det andra tyget så nu får han köpa nytt (väldigt konstigt att han behållt spetstyget och inte det andra?).
 
Förutom en intressant dag på praktiken så vill jag bara att den här dagen ska ta slut! Jag är trött, har ont och är grining :rage: Humöret blev inte bättre av ett samtal med en person som inget vet om mitt liv som förklarade precis hur jag ska leva det *suck* :banghead:
 
Går en liten promenad i stallet med syrran och hennes hund. Känns lite höstigt ute med fallna löv.
Går sakta pga den jäkla halsen/förkylningen.
Hem och duscha nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 258
Senast: Nepenthe
·
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
3
· Visningar
241
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
924
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp