Bukefalos 28 år!

Vad gör ni med era växande pållar?

Sparvoga

Trådstartare
Har själv en 4-åring som har växt ca 4-5cm på 2månader, den stackarn!! Har mest skrotat i hagen, fast han är inte direkt den som bara står å tittar i hagen :smirk: Har longerat honom litegrann, har funderat på promenader men han är så jobbig att gå med, ska helst gå på mina fötter, för det finns spöken där vi bor ;)
 
OJ stackaren han måste ha en hämsk växtverk :( ta det bara lugnt med han träna lite NH hjärngympa. Mmassera in linement på musklerna så verken inte känns lika mkt på hästen! Vvet ju hur man själv hade det när man var lioten och man växte AJ :crazy:
 
Låt honom fortsätta vila ett tag, förhoppningsvis i kuperad hage med hästkompisar. Sedan kan du väl börja tömköra ett tag innan du sätter dig upp igen. Var noga med att kolla sadelns passform då han vöxt så mycket, kanske han har breddat sig också?
 
Jo, han har en riktigt kuperad hage så han få lyft på hovarna och kompis oxå! Sadeln e nog inga problem har haft padd nu just med tanke på att han ska bredda sig, annars kan man ju få byta sadel ganska ofta på unghästar, har bytt en gång redan :smirk:
 
Nu växer hon inte jättetydligt men när hon är seg och drar benen efter sig och lite öm i ryggen så antar jag att hon växer och då promenerar vi bara för hand tills det släpper. Vill att hon ska röra på sig men inte jobba.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 268
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 211
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 972
Senast: Grazing
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 246
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp