Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon, en ny regnig dag. Har det stormat eller ska det storma hos er?
Själv sitter jag och dricker te, samtidigt som jag lyssnar på regnet och vet att jag måste gå ner till stallet och ta in vissa hästar, då hovslagaren kommer till dom. :p
 
Framme på praktiken med en lätt, gnagande huvudvärk. Regn och försöka borsta håret på det hårömma barnet på morgonen... :down: Men idag är det fotografering på dagis, då MÅSTE man faktiskt ha borstat hår. Fast det skär i hjärtat när hon gråter trots att jag håller emot håret och borstar topparna med en Tangle Teezer. Måste komma på nån lösning på det där.
Tandläkardags om två timmar igen också.
 
Framme på praktiken med en lätt, gnagande huvudvärk. Regn och försöka borsta håret på det hårömma barnet på morgonen... :down: Men idag är det fotografering på dagis, då MÅSTE man faktiskt ha borstat hår. Fast det skär i hjärtat när hon gråter trots att jag håller emot håret och borstar topparna med en Tangle Teezer. Måste komma på nån lösning på det där.
Tandläkardags om två timmar igen också.
Prova lite olika schampon och balsamspray! Men det verkar vara en period alla ungar går igenom när det är helt hopplöst mer deras hår... :down: Klar fördel för sonen som vi istället kunde snagga ner kort den perioden. :)
 
Börjar bli lite mer rörlig idag åtminstone tack och lov, jag ska plugga och baka idag, tre seminarier nästa vecka med stora textmassor som ska läsas och kunna formulera några vettiga slutsatser av. Riktigt roligt på seminariet igår åtminstone eftersom de hade slagit ihop min grupp med en annan och det blev lite fler som var engagerade! :up:

Studiedag för den yngsta idag, och en mycket sur stora som var tvungen att gå till bussen i regnet när lillebror låg och sov... :angel:
 
Prova lite olika schampon och balsamspray! Men det verkar vara en period alla ungar går igenom när det är helt hopplöst mer deras hår... :down: Klar fördel för sonen som vi istället kunde snagga ner kort den perioden. :)
Hon har alltid varit håröm :down: Funderar på att köpa hem en flaska pälsglans till oss båda :angel: Har barnängens balsamspray men den luktar så artificiellt hallon att det triggar min migrän. Och så blir håret så platt och trist av den = inget man vill ha på fotografi :angel: Ska testa att köpa hem typ maroccan oil.
 
@Ninnurur: Testa Alternas Bamboo shine mist. Den ger fin silkighet men tynger inte (ja, så länge man inte har i kopiösa mängder men det behöver man inte för den är dryg). Finns billigt i utländska webshoppar.
 
Hon har alltid varit håröm :down: Funderar på att köpa hem en flaska pälsglans till oss båda :angel: Har barnängens balsamspray men den luktar så artificiellt hallon att det triggar min migrän. Och så blir håret så platt och trist av den = inget man vill ha på fotografi :angel: Ska testa att köpa hem typ maroccan oil.
Daxxin schampo är nog det bästa schampot jag någonsin har haft, visserligen snor dyrt men dels mår min hårbotten bra men håret blir helt underbart också! :D De har även balsam som är bra!
 
Ingen storm men pissregn :meh: Katterna INTE glada och givetvis sura på matte, vädret är ju mitt fel... :cautious:
Läste igår att stormen Heidi är på väg, den kallades visst Petra i Norge och har orsakat översvämmningar, tror det var ca 60 cm vatten i några källare om jag inte missminner mig.
Ska strax springa ner till stallet, ta in hästarna och nog dra på regntäcket på min, men först fleece, så hon torkar upp lite medan hon skos.
 
Läste igår att stormen Heidi är på väg, den kallades visst Petra i Norge och har orsakat översvämmningar, tror det var ca 60 cm vatten i några källare om jag inte missminner mig.
Ska strax springa ner till stallet, ta in hästarna och nog dra på regntäcket på min, men först fleece, så hon torkar upp lite medan hon skos.

Ja, det var ett flygfält i Norge som såg ut som en insjö O_o

Får jag översvämning här (bor ordentligt högt) så har det skett en enorm geologisk händelse snabbt så då tror jag att översvämningen är det minsta problemet... :p
 
Hon har alltid varit håröm :down: Funderar på att köpa hem en flaska pälsglans till oss båda :angel: Har barnängens balsamspray men den luktar så artificiellt hallon att det triggar min migrän. Och så blir håret så platt och trist av den = inget man vill ha på fotografi :angel: Ska testa att köpa hem typ maroccan oil.
Kör på en (bättre) balsamspray eller pälsglans! Olja är visserligen trevligt för håret men sååå mycket lättare blir det inte att borsta ut. Jag var vansinnigt håröm när jag var liten, lite olja hade inte hjälpt där kan jag säga...

Har hon provat att borsta håret själv? För mig släppte det när jag började borsta själv, det var mycket lättare att hantera :)
 
Kör på en (bättre) balsamspray eller pälsglans! Olja är visserligen trevligt för håret men sååå mycket lättare blir det inte att borsta ut. Jag var vansinnigt håröm när jag var liten, lite olja hade inte hjälpt där kan jag säga...

Har hon provat att borsta håret själv? För mig släppte det när jag började borsta själv, det var mycket lättare att hantera :)
Borstar hon själv så blir det bara några tag i det översta håret och sen är hon klar tycker hon :meh: Ska nog testa med pälsglans för mina toppar kan också behöva hjälp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
Svar
16
· Visningar
659
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
808
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 224
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp