Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och skitväder. Sitter av tiden tills jag ska hämta sonen i skolan.

Har lite tvätt att bråka med och en diskmaskin att tömma också.
 
Varför inte äkta? Det finns svenska strutsfarmar, bla precis utanför Borlänge.
För att det ska vara som dekorationer till en (stor) fest, så det behövs många och alla lär inte komma till användning sen, så det är väl mest en prisfråga. Strutsfjädrar från bra förhållanden = asdyrt. Strutsfjädrar från random säljare på Ebay = jättebilligt men förmodligen tveksamt ur djurens synvinkel. Det är dessutom inte min fest så jag lägger mig inte i budgeten, jag bara hjälper till att leta när jag ändå ligger på soffan :D
 
För att det ska vara som dekorationer till en (stor) fest, så det behövs många och alla lär inte komma till användning sen, så det är väl mest en prisfråga. Strutsfjädrar från bra förhållanden = asdyrt. Strutsfjädrar från random säljare på Ebay = jättebilligt men förmodligen tveksamt ur djurens synvinkel. Det är dessutom inte min fest så jag lägger mig inte i budgeten, jag bara hjälper till att leta när jag ändå ligger på soffan :D

Aha :)

Annars hade det ju gått att slakta en sådan här:

http://www.clasohlson.com/se/Dammvippa,-strutsfjädrar/34-5974

Fjädrarna kommer just från farmen utanför Borlänge och de har det garanterat bra :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 046
Senast: MissFideli
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 778
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 573
Senast: Hazel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 192
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp