Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, så skönt att ha fått sova bättre! :love: Ingenting i huvudet fungerar ju om man inte får sova :meh:
Jag trodde att jag skulle bli galen av min egna andning, men sedan kom jag på att jag vet i alla fall Vad det är som låter och hellre det än massa okända ljud jag måste kolla upp hela tiden (nej, jag kan inte ignorera något ljud) 😂
Å herregud... nu kommer jag bli beroende av öronproppar och aldrig mer kunna sova utan. Det lär ju gå bra tills jag slarvat bort dem/glömt dem hemma och ska sova utan :cautious:
+ @tuaphua och alla som har svårt att sova utan öronproppar
Bli gravt hörselskadad - propp i öronen på dagarna och inga på nätterna, och hör inte ett skit! Det kan dundra av åska och jag hör inget - ingen risk att glömma några öronproppar! :angel::D:rofl:
 
+ @tuaphua och alla som har svårt att sova utan öronproppar
Bli gravt hörselskadad - propp i öronen på dagarna och inga på nätterna, och hör inte ett skit! Det kan dundra av åska och jag hör inget - ingen risk att glömma några öronproppar! :angel::D:rofl:
Detta är särskilt praktiskt när det åskar, jag är rädd för åskan (kontrollbehovet brister då) och jag blir lite lugnare om jag inte hör dundret. Även om jag märker ljuset från blixten så blir jag inte lika manisk med att kolla hur långt borta åskan är då jag inte hör dundret. Så när och om jag är rädd som värst så kan jag stänga av hörapparaterna så jag inte får panik. Och så sover jag mig lätt förbi åskmolnen när de är över en på nätterna. Så skönt!!
Om någon annan är rädd för åskan, har ni provat med öronproppar? Fast dundret kanske är för högt..?
 
+ @tuaphua och alla som har svårt att sova utan öronproppar
Bli gravt hörselskadad - propp i öronen på dagarna och inga på nätterna, och hör inte ett skit! Det kan dundra av åska och jag hör inget - ingen risk att glömma några öronproppar! :angel::D:rofl:
😂 Som när morfar stängde av ljudet på hörapparaten när mormor malde på för mycket. Han nickade och log lite och hon var nöjd och glad.
 
Man känner sig verkligen som en A+ medarbetare när chefen lite fint nämner att det finns övertidsnätter att jobba den här veckan och man bara ”Äh jag tror ingen vill jobba ändå”. Borde jobba för det är svinigt bra pengar men orkar inte. Vill ha långledigt.
 
Riktig skitmorgon än så länge och då har jag bara varit vaken i 25 minuter.

Försovit mig så att jag fick stressa och därmed skjutsas till tåget = mindre steg. Vågen visade +0.4 :banghead:
 
Man känner sig verkligen som en A+ medarbetare när chefen lite fint nämner att det finns övertidsnätter att jobba den här veckan och man bara ”Äh jag tror ingen vill jobba ändå”. Borde jobba för det är svinigt bra pengar men orkar inte. Vill ha långledigt.
Vad jobbar du med? :)
 
Jag har just kommit hem fran ett mote med lodgen. Det var productivt ... och jag tog inte pa mig for mycket! :p

I kvall har nu hundarna fatt middag tva ganger. :angel: Tate levde om sa nar jag kom hem att jag forutsatte att de inte fatt mat. Han har inte atit ordentligt pa 2 veckor sa jag tyckte det var bra anda, men kunde inte hitta hans matskal (den ar i diskmaskinen 🙄) sa jag rotade fram Mandy's gamla matskal ... och han at inte bara ordentligt utan med stor gladje. :confused: Jag hoppas att det haller i sig till pa Torsdag, da slipper jag stressa och kora ett par mil i morgon for att kopa en mat jag vet att han gillar.
 
funkar dom mot snarkningar(gubben kör både mc, stridsvagn, godståg mm i snarkningarna)

Jag behöver tyst för att somna men när jag väl sover är jag inte lika störd av ljud (inom rimliga gränser då). Särbons snarkningar som är rätt lätta är inga problem. Kraftigare snarkningar klarar de nog inte av men snarkar man så mycket är det nog bäst att ta hjälp för det är inte nyttigt :)
 
Citerar mig själv för att tiden för redigering gått ut... såg precis på förpackningen jag har att det står "dB 3" och sen är resten borta. Så troligen är 22dB värdelöst för mig med, då de jag har känns lagom. Varken för mycket eller för lite och jag känner mig inte heller för mycket avskärmad, eller något obehag av att släppt på kontrollbehovet.

Men tack ändå @athena_arabians för ditt erbjudande och hjälpen att förtydliga saker för mig :love:

Så lite så :) Jag kollade upp de olika graderingarna när jag läste på mina hörselkåpor jag har när jag jobbar. Min hörsel är lite nedsatt så jag är rädd om den jag har.
 
Vissa har så riktiga telefonsvarare som ”nemen heeej det är Magiana!” Och så börjar man snacka tills man hör pipet och upptäcker att man nyss pratat med en telefonsvarare :meh:
Som en kompis till mig...
"Nämen heeej! Det var länge sen... Hur är det?... Var det något viktigt?... Haha, skoja bara, du har pratat med min telefonsvarare"
Eller som en annan... "Hej du kan kommit till *namn* automatiska telefonsvarare! Tryck 1 för att skicka ett sms... tryck 2 om du vill att jag ringer tillbaka... tryck 3 om du vill spela in ett meddelande..." (det senare upprepar sig sedan hur många gånger som helst, tills en fattar att det inte fungerar...) :meh:
 
Funderar om det är vanligt att sova med öronproppar?
Kanske!
Men huuur hör ni då väckarklockan? Måste ha flera som låter samtidigt troligen, eller en sån som flyger upp i luften och låter 🤔
Jag har stora sömnproblem och störs av allt möjligt. Kan tex vakna av att en lite mer högljudd bil kör förbi på vägen utanför, trots stängda fönster. Men vaknar oftast typ 20min innan klockan ringer (oavsett när den ringer) men om jag sover vaknar jag ändå, har vibration i alarmet och att något "rör sig" får mig att vakna. Plus ljudet från alarmet då. Men jag har ändå typ 7 alarm för att jag tror att jag ska sova förbi alla och vill vara på säkra sidan 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 323
Senast: Amha
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
612
Senast: Red_Chili
·
  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 043
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp