Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också sömnproblem. Det måste vara tyst och mörkt. Störs av rynkiga lakan, ett litet sandkorn efter katten, trafik, snarkningar, klocktickande och om djuren trippar runt.
Nu när jag flyttat så är inte katten nöjd nattetid :banghead:

I desperation gick jag inatt upp och letade upp en ask öronproppar ur farsans gamla verktygslåda.
Sen låg jag och störde mig på öronpropparna och kattens jamande som ändå hördes :mad:
 
Jaha, behöver en vilodag igen. Sjukt irriterande men inget att göra något åt mer än att ta det lugnt.
Senaste tidens drama har sugit musten ur mig.
 
Beställde nyss tre par skor så nu får det bli sommar och varmt :D Letat länge efter dom perfekta pumpsen som är bekväma och inte har för hög klack (är rätt lång så vill ha liten klack) och hoppas de jag beställde nu är dom rätta!
 
+ @tuaphua och alla som har svårt att sova utan öronproppar
Bli gravt hörselskadad - propp i öronen på dagarna och inga på nätterna, och hör inte ett skit! Det kan dundra av åska och jag hör inget - ingen risk att glömma några öronproppar! :angel::D:rofl:
Min farmor stänger av hörapparaterna när hennes sambo pratar för mycket. Problemet är att han alltid frågar något sen om det han sagt, men farmor har inte hört något av det han sagt så hon har inte en susning om vad han pratar/pratat om 😂

Angående att ha öronproppar när det åskar, det kan man väl ha. Men jag skulle gissa på att åskan låter för högt för att de ska ta bort ljudet helt. Är jag hemma när det åskar, så lägger jag mig i sängen under täcket och tar på mig hörlurar med lugn musik i. Även om jag fortfarande hör åskan så blir jag lugnare av att inte se blixten, eller höra åskan lika högt :p:D
 
Min farmor stänger av hörapparaterna när hennes sambo pratar för mycket. Problemet är att han alltid frågar något sen om det han sagt, men farmor har inte hört något av det han sagt så hon har inte en susning om vad han pratar/pratat om 😂

Angående att ha öronproppar när det åskar, det kan man väl ha. Men jag skulle gissa på att åskan låter för högt för att de ska ta bort ljudet helt. Är jag hemma när det åskar, så lägger jag mig i sängen under täcket och tar på mig hörlurar med lugn musik i. Även om jag fortfarande hör åskan så blir jag lugnare av att inte se blixten, eller höra åskan lika högt :p:D
Jag har alltid älskat åska!
När jag var liten öppnade jag logporten och satt där och tittade ut över dalen och såg de mörka molnen och blixtarna.

Åska gör mig lätt euforisk, av nån anledning. Kanske är det de starka krafterna.
 
Jag får bita mig rejält i tungan. Har sagt ifrån några gånger, då ringde hon till chefen och grät för jag var så elak :meh:
Nu har jag börjat ha hörlurar med musik, trots att vi egentligen inte får (men vad ska de göra, säga upp mig?), så jag slipper höra.

Om jag var du skulle jag sjukskriva mig när jag det är 7 dagar kvar.

Gjorde faktist det på förra jobbet. När jag sa upp mig la dom in mig på en schemalagd 72h v. Jag vantrivdes något enormt på det jobbet så jag blev "sjuk" sista veckan.

Jag har aldrig sjuksrivit mig själv i onödan men då gjorde jag faktiskt det utan ett uns dåligt samvete
 
Om jag var du skulle jag sjukskriva mig när jag det är 7 dagar kvar.

Gjorde faktist det på förra jobbet. När jag sa upp mig la dom in mig på en schemalagd 72h v. Jag vantrivdes något enormt på det jobbet så jag blev "sjuk" sista veckan.

Jag har aldrig sjuksrivit mig själv i onödan men då gjorde jag faktiskt det utan ett uns dåligt samvete
Ja, blir man behandlad dåligt och antagligen inte tänker använda dem som referens - kör på och sjukanmäl dig då @sthu . Om inget annat så för ens mentala hälsa.
 
Om jag var du skulle jag sjukskriva mig när jag det är 7 dagar kvar.

Gjorde faktist det på förra jobbet. När jag sa upp mig la dom in mig på en schemalagd 72h v. Jag vantrivdes något enormt på det jobbet så jag blev "sjuk" sista veckan.

Jag har aldrig sjuksrivit mig själv i onödan men då gjorde jag faktiskt det utan ett uns dåligt samvete

Ja, jag har funderat på det. Men jag vågar inte riktigt :o var hemma för två veckor sen, delvis pga kollegan (och b12 brist som gjorde mig vansinnigt trött). Känns dumt att stanna hemma igen..
 
Ja, jag har funderat på det. Men jag vågar inte riktigt :o var hemma för två veckor sen, delvis pga kollegan (och b12 brist som gjorde mig vansinnigt trött). Känns dumt att stanna hemma igen..

Och? 1 vecka kan man sjukskriva sig själv innan läkarintyg behövs. Varför gå runt och må dåligt på jobbet när det är så kort tid kvar. Passa på att ta en vecka ledigt och vila upp dig inför nya :)
 
*Pust*

Matkoma... Inte bra att vänta för länge med lunchen. Hur ska man orka ta tag i saker nu liksom? Surade desssutom till rejält på mitt headset så åkte och fixade nytt. Borde inte vara sur. Helt under att det headsetet klarat sig då det var rejält hundtuggat och lagat med eltejp :rofl:

Tror felet låg i at jag inte lagade det med silvertejp. Då hade det hållt länge :D
 
Självklart menar jag även psykisk sjukdom. Men man kan irritera sig som fan på en jobbig kollega utan att det är psykisk sjukdom. Har man bara en vecka kvar låter det bättre att bita ihop än att sjukskriva sig för att slippa personen.
Det förstod jag, jag undrade uppriktigt när gränsen går mellan psykisk sjukdom och "frisk"(?). Jag menar, man vill ju helst slippa låta det gå så långt att det blir en mera allvarlig psykisk sjukdom, men när blir det ett "giltigt" skäl? Innan man tex går in i väggen s.a.s. Rent allmänt alltså.

I @sthu s fall så tänkte jag nog också på det jag och andra har läst tidigare om hur hen mått av jobbet, och därför att det kunde vara rimligt att sjukanmäla sig åtminstone ett par dagar innan det nya jobbet när man mår så dåligt av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 323
Senast: Amha
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
612
Senast: Red_Chili
·
  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 054
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp