Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta påminner mig om min morbror en gång. Han skulle klippa gräset på baksidan i sommarhuset och mormor satt på altanen och målade min kusins naglar.
När mormor inte såg på sänkte min morbror ner "klipp bladen" till längst ner och gjorde ett stort X över hela gräsmattan, sen tog han upp "klipp bladen" till den vanliga höjden innan han klippte resten. Och mormors reaktion när hon såg resultatet var att hon helt förtvivlat skrek "MEN VAD HAR DU GJORT?! DET SER KATASTROFAAAALT UT, DU FÅR ALDRIG MER KLIPPA MIN GRÄSMATTA" :D :rofl:
Det är ju ett sätt att slippa undan :idea::devil::rofl:
 
Detta påminner mig om min morbror en gång. Han skulle klippa gräset på baksidan i sommarhuset och mormor satt på altanen och målade min kusins naglar.
När mormor inte såg på sänkte min morbror ner "klipp bladen" till längst ner och gjorde ett stort X över hela gräsmattan, sen tog han upp "klipp bladen" till den vanliga höjden innan han klippte resten. Och mormors reaktion när hon såg resultatet var att hon helt förtvivlat skrek "MEN VAD HAR DU GJORT?! DET SER KATASTROFAAAALT UT, DU FÅR ALDRIG MER KLIPPA MIN GRÄSMATTA" :D :rofl:

Nej nej! Man måste klippa i mönster så att gräsmattan ser optimalt rak och platt ut. Och så stor som möjligt. Man ska alltså stå och fundera på i vilken riktning ränderna ska gå osv.
 
Åå en sådan skulle man ha här :love:
Mycket praktiskt med sambo som älskar klippa gräs, skotta snö, snickra, mecka etc. Han har dessutom oceaaaaner av energi. Man behöver liksom bara rikta in honom mot det han ska göra och smacka på en gång. Sen jävlar händer det saker. :laugh:
Men just riktandet och ibland någon halvhalt kan man behöva bidra med för bäst resultat. :angel:
 
Mycket praktiskt med sambo som älskar klippa gräs, skotta snö, snickra, mecka etc. Han har dessutom oceaaaaner av energi. Man behöver liksom bara rikta in honom mot det han ska göra och smacka på en gång. Sen jävlar händer det saker. :laugh:
Men just riktandet och ibland någon halvhalt kan man behöva bidra med för bäst resultat. :angel:
Låter som att du beskriver en pigg ardenner :rofl:
 
Ligger i bara trosorna och solar på terassen. Och dricker lite vin. 31 grader och ljumma fläktar :love:
Man skulle kunna tro man var utomlands.
Samma här. :up:
Fast med mera kläder. Minus vin och terrass. :cautious: Men plus hund och katt!
32284

Och så är det lite svårt att tro att man är utomlands med de röda husen... 🤔
 
Låter som att du beskriver en pigg ardenner :rofl:

Brukar kalla honom just det iom att han också är galet stark och istadig. På lagret är han min ardenner då han släpar runt på ex oljetunna på 200 liter, drar runt pallar på något ton i uppförsbacke/trånga utrymmen/snäva vinklar etc.
Man får se till att fodra honom rätt mkt dock. Det är väl nackdelen. :laugh:
 
Brukar kalla honom just det iom att han också är galet stark och istadig. På lagret är han min ardenner då han släpar runt på ex oljetunna på 200 liter, drar runt pallar på något ton i uppförsbacke/trånga utrymmen/snäva vinklar etc.
Man får se till att fodra honom rätt mkt dock. Det är väl nackdelen. :laugh:
Min kräver också mycket foder, men där händer det inte så mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 375
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 778
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp