Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått en spännande uppgift i skolan idag. Hade med en bok (på engelska) in på svenskan idag för att ha något att göra mellan uppgifterna. När läraren hämtat uppgifterna jag skulle göra ser hon boken och frågar vad det är för någon. Kom sedan fram till att jag behöver svara på frågor om en bok, egentligen skulle jag kunna svara om en som vi läste för några månader sedan men jag kan lika gärna ta den jag läser nu. Det är en av Terry Pratchets rörigare böcker... sa att bara hon ställer snälla frågor funkar det bra, jag har knappt förstått handlingen än och det är inte pga bristande läsförståelse O_o

Men det finns ju definitivt saker att diskutera i den iaf :laugh:
 
Nej men sömbristen har börjat göra sig påmind 😳 Humöret svänger rejält, trött så ögonen går i kors, höll på att somna på rasten och ja ska nog antingen lägga mig tidigt eller ta en tupplur. Behöver plugga och är ledig i morgon så kvittar väl egentligen om jag sitter halva natta 😂 Gosat med Trule med ❤️ Han har fått stå tillbaka lite den här helgen som var, familjen kaosar och som vanligt dras jag in 🤪
 
Fick precis mail om att paket jag beställde den 12/5 redan är påväg. Skulle kunna ta 1-2 veckor enligt hemsida. Förhoppningsvis kommer det på onsdag när jag är ledig och inte imorgon när jag är iväg på jobb hela dagen.

Just nu väntar jag på att exet ska bli klart med sitt, innan vi kan fortsätta dataspelandet.
 
Jösses! Direkt när jag tog över driven ensam så strula det till sig med fel pris (stämde inte överens på hylla och i systemet) osv så kön hopa sig. Någon kund tyckte jag inte skulle stressa ihjäl bara- man kan inte dela på sig och en annan berömde mig för att jag hade löst det så bra som är så pass ny, med dem orden gav jag mig själv en klapp på axeln 🥰. Men det är väl självklart tomt på kunder och jag absolut klarar mig själv får jag hjälp/sällskap av en kollega 😅😁
Nu är det så lugnt att jag tom hann ut och låsa släpen som de andra inte fixat 😄
 
Men alltså.. Min familj..🙄😅
En i familjen skulle gå över gatan på ett övergångsställe. Alla bilar stod still utom en ung vill-vara-cool-kille som tyckte att han skulle stoppa/halvt köra på personen på övergångsstället och smita förbi. Iom att buss och andra bilar stoppade blev han tvungen att stanna mitt på övergångsstället. Min släkting som fått hoppa undan och blivit arg öppnade ena bakdörren på bilen och satte sig där och sa ngt om att man inte får köra på folk som går över övergångsstället, ålade sig vidare till andra sidan av baksätet och gick ut där och lämnade snubben med en bil med 2 öppna bakdörrar inblockerad av buss på övergångsstället. Sen gick släktingen utan att kolla bakåt.
Varför känns det som jag är släkt med typ John Cleese? :laugh:
En normal person hade väl skällt på killen typ. Inte något sånt som nu skedde..
 
Men alltså.. Min familj..🙄😅
En i familjen skulle gå över gatan på ett övergångsställe. Alla bilar stod still utom en ung vill-vara-cool-kille som tyckte att han skulle stoppa/halvt köra på personen på övergångsstället och smita förbi. Iom att buss och andra bilar stoppade blev han tvungen att stanna mitt på övergångsstället. Min släkting som fått hoppa undan och blivit arg öppnade ena bakdörren på bilen och satte sig där och sa ngt om att man inte får köra på folk som går över övergångsstället, ålade sig vidare till andra sidan av baksätet och gick ut där och lämnade snubben med en bil med 2 öppna bakdörrar inblockerad av buss på övergångsstället. Sen gick släktingen utan att kolla bakåt.
Varför känns det som jag är släkt med typ John Cleese? :laugh:
En normal person hade väl skällt på killen typ. Inte något sånt som nu skedde..
Låter som något min pappa skulle göra! 😅
 
Fått en spännande uppgift i skolan idag. Hade med en bok (på engelska) in på svenskan idag för att ha något att göra mellan uppgifterna. När läraren hämtat uppgifterna jag skulle göra ser hon boken och frågar vad det är för någon. Kom sedan fram till att jag behöver svara på frågor om en bok, egentligen skulle jag kunna svara om en som vi läste för några månader sedan men jag kan lika gärna ta den jag läser nu. Det är en av Terry Pratchets rörigare böcker... sa att bara hon ställer snälla frågor funkar det bra, jag har knappt förstått handlingen än och det är inte pga bristande läsförståelse O_o

Men det finns ju definitivt saker att diskutera i den iaf :laugh:
Pratchett är alltid ett bra val, och särskilt på engelska! (glöm inte bort att det är syréndagen den 25:e. :heart ) Jag är säker på att uppgiften kommer att gå strålande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 104
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
81 82 83
Svar
1 652
· Visningar
46 864
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
750
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
519
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp