Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sååå trött, man ska inte titta på playoffs på västkusten - däckade mitt i matchen. De börjar klockan tio deras tid, fyra på morgonen i Sverige. Nu är första rundan iaf avklarad så det är inte lika många lag och matcher. Hejar på Avs och Panthers och hoppas på final mellan de två.
 
Sååå trött, man ska inte titta på playoffs på västkusten - däckade mitt i matchen. De börjar klockan tio deras tid, fyra på morgonen i Sverige. Nu är första rundan iaf avklarad så det är inte lika många lag och matcher. Hejar på Avs och Panthers och hoppas på final mellan de två.
Själv är man Pittsburgh-fan 😟
 
Sitter på flyget tillbaka till Skottland och väntar på att resten av passagerarna ska masa sig ombord. Hittills har jag hunnit spilla ut kaffe, slarva bort mitt boardingkort och tappa ner min läsplatta mellan sätet och flygplansväggen, precis så att jag inte nådde den, så jag fick be tjejen bredvid mig flytta på sig så jag kunde lägga mig på golvet för att få tag på den. Men annars gör jag gott intryck på mina medpassagerare och så! 🤪
 
Det där lät väldigt gott! Har du recept?
Jag tog ett vanligt recept (iofs mjölk- och äggfritt) och ersatte vanliga (soja)mjölken med vaniljmjölk, sen lade jag till lite vaniljsocker. Nästa gång kommer jag lägga till lite mer sötma och kanske några droppar vaniljessens i matfettet. Tror också att det kan funka riktigt bra för amerikanska pannkakor, eventuellt med citronsmak som komplement till vaniljen ☺️
Kokossockret är köpt, det har en muscovado-aktig smak, inte direkt kokosaktig, djupare och karamelliserad.
 
Skulle ”bara” spola av balkonggolvet på lunchen. Tre timmar ivrigt skrubbandes med diskborsten har golvet ni växlat från en svart färg till vanlig trallfärg. Golvet var alltså inte svartmålat utan det var täckt av smuts. 🤢 Nu är jag helt slut, äter en glass och dricker cola.
 
Idag fick det bli avsutten motion; först en liten stund lösgalopp på ridbanan och sen en kortare promenad och bla offroad med min fina häst som jag är så tacksam för varje dag ❤, älskar verkligen livsstilen med egen häst och att njuta av naturen 😍. Hemma har jag hunnit rasta båda snabeldrakarna så jag slipper det imorgon då det är tillräckligt att göra ändå; föredrar att dela upp städningen- så givande är det inte 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 660
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
722
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 089
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 061
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp