Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken Tur jag har idag! Har vaknat till ett meddelande från en kvinna jag köpt överbliven rå mat av tidigare, och hon har åtta kilo kanin och rådjur över som jag får köpa billigt! Messade mig innan hon lade ut det på köp ch sälj, och kör hem det till mig dessutom. :heart
Sedan messade mitt stora städhus och sade att jag inte behöver komma idag - jag har djupstädat deras hus medan de varit borta och hon vill mest stöka bort efter semestern nu när ungarna börjat skolan, så jag har äntligen tid att ta med djuren uppå kullarna för årets fotosession i den blommande ljungen istället! Jag var så rädd att jag inte skulle hinna,
 
Mysko dröm. Drömde om gamle hästen vilket i sig var fint meeen drömmen var knepig! Drömde om avlivningen; samma valda metod men i drömmen slog nått fel. Han såg ut att dö som han skulle men så plötsligt typ "snedtände" han som man hört och började lysa gult ur ögonen. Lite sådär mindre trevligt...

Sov annars ostört hela natten tack vare att honkatten fick hålla sig på nedervåningen och kattungen somnade mellan mig och sambon och när kissen såg att jag hade vaknat kom han glatt jamande upp till mig i sängen, åh älskade lilla underbara katt ❤.
 
Ska jobba om en stund. Har absolut ingen som helst motivation, men idag ska det iaf börja delas ut röstkort om jag fattat det rätt. Det känns åtminstone bra att jobba med att dela ut något som många uppskattar.

Har också fått mail om att det blir anställningsintervju för mig på fredag, för ett betydligt mer spännande jobb. Vågar inte tro att jag får jobbet, men ja, med en intervju är det iaf mer troligt än om de sagt nej direkt :p
 
Hade bokat klipptid till mig och barnet imorgon så är frissan sjuk :arghh: Överväger att ta trimmern på oss båda :angel:

Packar inför resa, blir helt svettig! Upptäcker väsentliga saker i min ryggsäck så som en pinne, en hovkrats, en liten skruvmejsel och en påsklämma!
 
Jag dricker kaffe på balkongen, äntligen behaglig temperatur. Idag måste jag fortsätta mocka hagar, eller Trules är klar är Majsan och Ellas som ska mockas. Pappa skulle ringa till kliniken och boka operationstid åt vår 1 åringen med som ska plocka fragment i ena hasen och kotan. Lite lustigt hon har samma som hennes pappa fast på andra bakbenet.
Tycker det är olustigt att behöva söva dem men för hennes skull måste vi göra det ❤️ Min lilla Maggan.

Nej bara ta tag i denna dag, låg och kollade på Yearlingsale igår alldeles för länge 🥱
 
Prickade av allt på listan jag skrev igår. Hann till och med somna på sängen ihop med dottern när jag lyssnade på ljudbok och sov typ en timme 😂
Idag började jag dagen med att gymma. Äldsta dottern började skolan igen idag och hon hade så brått till bussen så jag fick inte ens ett kort på henne 😅 I morgon ska även yngsta till skolan. Hon är fortsatt ledig onsdagar så hon började läsåret med en ledig dag haha.

Nu ska jag fixa nån avancerad lunch till oss, typ panpizza, och sen ville dottern rida på ridbanan så då passar jag på att tömköra min andra häst samtidigt :)
 
Tjatat på mottagningen om att skriva ut nytt recept till mitt besök imorgon. Börjar bli bråttom.
Sen ska jag kolla upp min fot under eftermiddagen, belastar fel sedan operation av hallux valgus för 1,5 år sedan undrar vad man kan göra åt det.
Fortfarande riktigt varmt ute, 26 grader i skuggan. Tar nog ett dopp i poolen snart
 
Prickade av allt på listan jag skrev igår. Hann till och med somna på sängen ihop med dottern när jag lyssnade på ljudbok och sov typ en timme 😂
Idag började jag dagen med att gymma. Äldsta dottern började skolan igen idag och hon hade så brått till bussen så jag fick inte ens ett kort på henne 😅 I morgon ska även yngsta till skolan. Hon är fortsatt ledig onsdagar så hon började läsåret med en ledig dag haha.

Nu ska jag fixa nån avancerad lunch till oss, typ panpizza, och sen ville dottern rida på ridbanan så då passar jag på att tömköra min andra häst samtidigt :)

Du behöver såklart inte svara men jag är nyfiken på vad som gör att dottern alltid är ledig på onsdagar :)
 
Du behöver såklart inte svara men jag är nyfiken på vad som gör att dottern alltid är ledig på onsdagar :)

Det har nåt att göra med tiden dom ska gå i skolan. Kan inte helt hur det funkar om jag ska vara ärlig. Men i vår kommun (tror det är samma i grannkommunen) är alla som går i förskoleklass och 1an lediga en dag i veckan, och på vår skola är det onsdagar. Från och med 2an går dom alla dagar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
985
· Visningar
54 581
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 819
Senast: Wille
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 448
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
245
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp