Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad glad och lycklig jag blir när jag hör om pappor som är som min var. Min pappa (salig i åminnelse 💜) var lika omtänksam, kärleksfull och generös som du beskriver din pappa.

Jag hoppas du får behålla honom riktigt länge, min blev 99 år, frisk och pigg för sin ålder till sista dagen.

Och ja,han gillade också en gpd whiskey, gärna Bushmill 16-
Vad fint att höra om er relation! Och att ni fick vara med varann så länge! :heart
Pappa är ju en seg jäkel som varit friskare än alla sina kompisar i samma ålder. Så jag hoppas han bli väldigt, väldigt gammal och får må bra! Så man hinner ge tillbaks allt man fått liksom också..
Jag har inte så ycket åldersnoja för egen del. Men just det att inse att min älskade pappi är äldre är ju skitjobbigt!
 
Apropå att äta andras mat, när man äter kinesiskt tex så beställer man ofta in flera olika rätter som alla sedan delar på, vilket i princip är samma sak. Samma med en av mina absoluta favoriter någonsin, en koreansk bulgogi :love: I etiopisk/eritreansk matlagning äter du ju ofta från samma injerabröd där olika rätter placerats och du sedan använder bitar av brödet som både tallrik och tillbehör för att skopa upp med maten med. Samma sak med meze.

Så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så hemskt att smaka av andras mat, och som någon sa, otroligt mycket bättre än att mat slängs.
 
Gud denna var ju inte direkt äcklig 🤤🤤🤤
Kommer tyvärr aldrig kunna köpa den igen pga tappade det helt 😆

E90DE2DB-83D6-4769-BA95-B76E02F49C98.jpeg
 
Skulle sova men magen knorra hööögt och tala om att den var hungrig :p:angel:

Fått problem med ena örat igen som tur är hade jag medicin hemma så det borde ge sig på något dygn eller så. Bara kämpa på. Väntar fortfarande svar från universitetet hur det ska bli under hösten.
 
Apropå att äta andras mat, när man äter kinesiskt tex så beställer man ofta in flera olika rätter som alla sedan delar på, vilket i princip är samma sak. Samma med en av mina absoluta favoriter någonsin, en koreansk bulgogi :love: I etiopisk/eritreansk matlagning äter du ju ofta från samma injerabröd där olika rätter placerats och du sedan använder bitar av brödet som både tallrik och tillbehör för att skopa upp med maten med. Samma sak med meze.

Så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så hemskt att smaka av andras mat, och som någon sa, otroligt mycket bättre än att mat slängs.
Bästa sättet att äta på!
Jag är så glad att det börjar bli mer och mer populärt med "småtallrikar här - att en får beställa typ tre till fem tallrikar med smårätter och så delas det ut så många assietter som behövs för bordet så att sälskapet kan dela efter behag.
 
Pigg i huvudet, mår bra och alla värden rättar till sig gradvis.
Darrig och helt utan muskler. Är skapligt irriterad på det men får akta mig för att ta i för mycket i början. Jag får inte klippa gräs och egentligen inte dammsuga heller. Får lyfta max 5 kg första halvåret. Allt för att inte skapa några trubbel med operationssåret och njuren.

de värsta är att jag behöver dricka 2,5 liter varje dygn. Det är en skapligt kämpig uppgift. Men jag har listat ut att jag kan göra en massa soppor och leva på det. Då bockar jag av några dl.

Står på starka immundämpare så jag måste akta mig. Det är slut på att rycka en morot ur landet, stryka av den mot byxorna och knapra i mig :D Ingen rå fisk och opastöriserade mejeriprodukter.
Men allt det är bagateller.

Hörru du, jag går ju av vikariatet nu så jag kan komma ner och vara trädgårdsslav :up: :D Vet ju att avkomman har fullt med valet :)
 
Och är det på avstånd så duschar jag glatt. Står jag i duschen när det kommer rakt över duschar jag färdigt. Kalkylerade risker etc.
Självklart är ju risken minimal, men jag undviker den. Jag har en väldig respekt för åska. Jag duschar inte ens när det mullrar på långt håll. för jag har varit med om åskväder där åskan i ena stunden har varit väldigt långt borta för att i nästa sekund slå ner i grannens hus.... :crazy:
 
På väg till jobbet. Bussen glömde stanna när jag skulle av så jablir ca 20 minuter senare än beräknat. Men mötet börjar inte förrän halv nio så det är ingen panik. Ser inte direkt framme emot dagen, i går stod jag inte ut längre än till halv tre uta åkte hem och jobbade i dag har vi möte till halv fem. Jag kommer att smälta bort.
 
Åh, och jag bara ber om att sätt för fan igång att åska (med åtföljande regn) så det går att andas igen, så sjukt klibbig, vidrig värme nu. Och allt vädret bjuder på är svagt, svagt nästan hånfullt muller långt långt härifrån men ändå så att man kan höra och få upp något litet hopp. :arghh: Nu i kväll rullade jag in sju snustorra och därför ganska lätta storbalar halm, bara några meter in på logen - med assistans - och efter detta löjligt begränsade "fyspass" är t-shirten så den klistrar sig fast på kroppen i breda ränder av svett.

Men - ska det bli något regn enligt SMHI i natt? Nej. I morgon? Nej. På torsdag? O nej, o nej! För att på torsdag, då ska det i stället bli 31 fucking skitgrader värme. :yuck: Vågar snart inte uppdatera längre eftersom det ännu finns en strimma hopp om påstådda + 30 mm och omslag på fredag.
De blev svalt , men dom har lovat varmt igen och då blir de 10 ggr värre i luften. Lika fuktigt som i regnskogen då ju
 
Denna värme direkt från morgonen och dessutom så vidrigt hög luftfuktighet= plåga. Redan 25 grader inne och värre lär det ju bli, hej skallevärk med mera. Solläge på bostaden klippt hela dan kan ha sina fördelar men inte under en värmebölja; gör ju att man inte kommer undan värmen någonstans så inte konstigt man mår blääää, blir ju lixom lite för mycket. Hoppas, hoppas, hoppas på väderomslag väldigt snarast för jag gillar sommarvärme men jag vantrivs väldigt när jag blir kokt/grillad/stekt precis vart jag än är!!
End of rant. Försöka skritta hästen kravlöst är vad vi pallar i detta typ, längtar efter svalare väder så man kan komma igång med pållan igen! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
44 972
Kropp & Själ Jag satt vid datorn och lutade mig bakåt. Plötsligt blev jag jätteyr. Jag fick panik och rusade upp. Tänkte att jag behövde ta mig ut ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 807
Senast: Wille
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 442
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
212
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp