Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på julkonsert från Berwaldhallen. :up:

Schyssta grannen ringde precis och sa att han hört av en annan granne att min bil inte startade och han undrade vilken tid han skulle komma och se om han kan laga (eller åtminstone felsöka). Alltså! :love: Han ska få lite av mastodontjulbordet som tack.
 
Soffmys med hunden. Idag ska jag baka bröd, och fixa grönkålschips och rödkålssallad till i morgon! Blir första julen ute i storebrors nya hus. Första av många känner jag på mig, eftersom vi också letar hus där.

Bonusbild på julmysaren 🎄

F785793C-B912-47BB-BA59-9EEC05FFABCB.jpeg
 
Tomtegröten puttrar och så passar jag på att hänga tvätt och bädda rent och diskmaskinen får jobba den med :). Resten av dagen ska jag städa lite, fixa stallet; göra boxen och lunchfodra- vilodag idag får det bli när jag har lagom fullt upp med annat- och göra två sorters julgodis; knäck och snöbollar med lime :).
 
Planer för dagen? Skriva färdigt julnovellen och skapa en enkel blogg där jag kan lägga upp den. För att sedan kunna länka från min författarsida och privata fb-sida, instagram, osv..... :) Själva handlingen är klar - det är bara lite spännande "utfyllnad" som ska in :) !
 
Din stackare, hoppas du kryar på dig snabbt :heart
Tack! Känner mig skapligt pigg ändå, vilket är skönt då jag kan sysselsätta mig istället för att bara ligga och vila och låta tankarna gå :)
Har du någon julmat hemma? Det kanske känns lite lättare då?
Föräldrarna kom och levererade julskinka och vörtbröd :love: Så jag har till imorgon. Och två sorters hemmagjort julgodis :d
Har du något hemma? Kanske kan ni zoom-fira i brist på bättre? Koppla upp dig via en laptop vid matbordet på din plats.
Jag har lite hemma :) och kommer nog FaceTime lite med familjen imorgon!
Mina secret santa- paket känns som en höjdpunkt på morgondagen :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
658
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 827
Senast: Dorinda
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp