Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat 6.30-12, nu julledig fram till 30/12 🥳!

Har nyss kommit hem, tänt en brasa och dricker nybryggt kaffe. Har även hunnit äta lunch, det som samma som middagen igår; hemmagjord sushi. Löjligt gott!

2BED303B-E4B6-472F-98D6-6BA24AD6535A.jpeg
 
Handlat det sista. Inte lika tjockt med folk som jag trodde. Irrade runt lite på på systembolaget och försökte hitta en flaska torr sherry (otroligt bra om man vill pimpa soppor). Funderade lite, vid rulltrappan när man åker ner till Hemköp så står det en skylt med, 'inte fler än 74 personer får vistas i denna lokal' Men hur ska jag som kund veta hur många människor, inklusive anställda, som vistas där? Innan jag ens gått in i affären. :idea:
 
Det gäller väl bara om det är konstaterad Covid? Fram till testresultatet kommit så måste man väl gå till jobbet om man inte kan jobba hemma? Eller har jag fattat fel?

Fast det gäller ju att man testar också. Han hade haft hand om sjuka barnbarn för att föräldrarna skulle kunna gå till jobbet. Det var först när han själv blev sjuk som Covidtest togs och då hade han redan lyckats smitta chefen.

Min sambo satt flera timmar på operation tillsammans med ”smittkällan” i måndags, visserligen med munskydd. Hoppas verkligen att han inte har blivit smittad.
 
Jag har fattat det som misstanke räcker, och att man bör vara hemma tills provsvar kommit?
Hittade på FHMs hemsida:

"Om någon i hushållet känner sig sjuk​

Det är viktigt att vara uppmärksam på nytillkomna symtom som halsont, snuva, feber, hosta eller sjukdomskänsla. När en person i ditt hushåll är sjuk med symtom som skulle kunna innebära covid-19 eller annan luftvägsinfektion, bör den som är sjuk stanna hemma.

Personen ska även testa sig för covid-19 och stanna hemma i väntan på sitt provsvar. Om det är möjligt ska hen vara i ett eget rum.

I väntan på hushållsmedlemmens provsvar kan övriga symtomfria personer i hushållet gå till arbete, förskola, grundskola, fritidshem och gymnasieskola som vanligt. Besök webbplatsen 1177.se för att se vad som gäller i din region."

Så ingen rekommendation om att stanna hemma tyvärr. Fast det hade väl blivit enorm frånvaro förstås.
 
Fast det gäller ju att man testar också. Han hade haft hand om sjuka barnbarn för att föräldrarna skulle kunna gå till jobbet. Det var först när han själv blev sjuk som Covidtest togs och då hade han redan lyckats smitta chefen.

Min sambo satt flera timmar på operation tillsammans med ”smittkällan” i måndags, visserligen med munskydd. Hoppas verkligen att han inte har blivit smittad.

Låter ju extremt dumt att sprida runt det till en till familj genom att vara barnvakt till sjuka otestade barn! Hoppas din sambo klarar sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
652
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 809
Senast: Dorinda
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp