Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu återstår lite städning och göra julgodis och egentligen har jag lust att göra det minst roliga först- städningen men det är ju inte rimligt före julstök i köket; i synnerhet när det gäller att koka knäck även om man inte river upp halva golvet som i Sunes jul 😂. Städar det jag hinner sen...Blir jul ändå!!! Men allra först dela på en pizza till middag 😄.
#helgkänsla
#detärjesusbarnetsomkommerintehälsovårdsnämnden
 
Tycker ändå det är lite kul hur portionerna ser ut när man får mat hemskickad (i detta fall av mamma 😅)
Igår fick jag två skivor vörtbröd, lite skinka och rödbetssallad. Alltså rimligt för en kvällsmat, och sen 3 flaskor julmust 😂
Idag fick jag tre skivor bröd, skinka och röbetsallad, och 3 flaskor till 😅 Visst att det är små flaskor, men jag hade nog hellre tagit lite mer bröd, än 6 flaskor must 🙃

Jag är dock sjukt tacksam att jag fick mat, så inget viktigt, tyckte mest det var kul 😅
 
Hittade på FHMs hemsida:

"Om någon i hushållet känner sig sjuk​

Det är viktigt att vara uppmärksam på nytillkomna symtom som halsont, snuva, feber, hosta eller sjukdomskänsla. När en person i ditt hushåll är sjuk med symtom som skulle kunna innebära covid-19 eller annan luftvägsinfektion, bör den som är sjuk stanna hemma.

Personen ska även testa sig för covid-19 och stanna hemma i väntan på sitt provsvar. Om det är möjligt ska hen vara i ett eget rum.

I väntan på hushållsmedlemmens provsvar kan övriga symtomfria personer i hushållet gå till arbete, förskola, grundskola, fritidshem och gymnasieskola som vanligt. Besök webbplatsen 1177.se för att se vad som gäller i din region."

Så ingen rekommendation om att stanna hemma tyvärr. Fast det hade väl blivit enorm frånvaro förstås.

Fast om det tar flera dagar att fa provsvar sa ar det ju svart att begara att folk ska vara hemma.
 
Fast om det tar flera dagar att fa provsvar sa ar det ju svart att begara att folk ska vara hemma.

Ja, det skulle kunna innebära enorm frånvaro. Jag blev förkyld för ett par veckor sedan. Jag letade testtid över 10 ggr dagligen och det tog 4 dagar innan jag hittade en ledig tid. Den tiden var 2,5 dygn framåt. Sen tillkommer tiden att få provsvar. Men nu har de utökat testtiderna här i alla fall så det går fortare.
 

Bifogade filer

  • 20211223_155400.jpg
    20211223_155400.jpg
    167,1 KB · Visningar: 9
Sambo råkade tappa en hunmatskål som gick sönder. Så nu skulle han svänga förbi djurbutiken då han iaf skulle handla. Han skickade bild på en som jag sa var för ful. En till.. Samma.. En tredje.. samma.. Sen filmade han alla butikens skålar lååångsamt och skickade. Och inväntar dom nu.. 😅
 
Julskinkan ar klar ... den blev faktiskt klar i gar. Det gick mycket fortare i ugnen an jag trodde (i ar igen:angel:) sa jag, som vanligt tog ut den nar termometern visade lagre 330*f istallet for 345*F ... och flyttade termometern for att forsakra mig att det stamde :cautious: Sedan stod den dar pa banken och gick upp till ratt temperatur, sa den bor vara helt perfect i ar igen! Hoppas jag :nailbiting:
Jansson ar klar, i dag ska jag gora rodbetts sallad, nagon sorts saftsoppa/kompott till risalamalta (risgrynsgroten blev klar i gar nar jag vantade pa skinkan), baka hart brod och tunnbrod. Jag tror att jag koper Matzo till dopp i grytan i alla fall, jag misstanker att mitt gluten fria tunnbrod inte haller ihop nar det blir blott. Eller sa bakar jag en sats med gluten? Hmmm, vi far se. Bryssel kal far jag nog gora pa julafton sa den haller sig crisp och frasig.
 
Tillbringat två timmar med att handla julmat till alla, kör till jobbet och får låna en vagn att forsla upp den på och baxar in den till kollegorna. Varm och svettig som jag är så tänkte jag ta en snabb dusch och åker ner till garaget igen. När jag tar min väska och går in i omklädningsrummet känner jag att det luktar spolarvätska, jag springer ut till bilen igen och mycket riktigt har det läckt ut en del så jag flyttar på lite saker och ska gå in i omklädningsrummet igen.

Utelåst! Jag glömde inpasseringskortet och mobilen när jag sprang ut till bilen och jag har inga möjligheter att meddela varesig vakten eller mina kollegor. Jag står och viftar framför kameran, inget händer. Jag går och sparkar på en larmad dörr, inget händer. Jag går tillbaka och viftar vid kameran igen med samma resultat.

Jag åker ner till den andra slussen och viftar framför kamerorna, inget händer. Jag står och rycker i den larmade dörren och viftar framför kamerorna, inget händer. Jag sätter mig i bilen och hänger på signalhornet, inget händer. Efter 45 minuter kommer jag på att jag har ju faktiskt datorn i bilen! Frågan är ju bara om någon läser mailen. :cautious:

Jag kör upp igen och ställer mig utanför omklädningsrummet och börjar skriva på ett mail när jag hör en bil starta så jag går ut och väntar på att den ska köra upp till slussen. Jag ber föraren snällt att ringa vakten igen och be honom komma och släppa in mig i omklädningsrummet och strax efter kommer han ner och hjälper mig.

En snabbdusch senare träffar jag mina kollegor igen och undrar varför ingen saknade mig? Nä, han tänkte att jag tog en lååång dusch så hade inte märkt att jag var borta så länge. Jag tar vagnen ner till vakten och drog hela storyn för honom och undrade om han inte hade hört hur jag satt och signalerade, men tydligen lät det som det kom utifrån och inte i huset, men han hade reagerat på att det signalerades så mycket. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
662
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 841
Senast: Dorinda
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp