Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Granen är klädd!

20211223_174115.jpg
 
Det årliga julfirandet avklarat med svärföräldrarna. Hade tydligen varit snäll i år med 😁😉

Sen tog jag med Kajsa kavat på en halv timmes promenad i området. Hon får ju inte gå ut själv ännu pga av att hon inte ska kastreras för ens efter årsskiftet och sen tycker jag hon är för pluttig ännu med sina 9 månader .. Nog för att hon börjat likna en vuxen katt men nej inte i mamma hjärtat ❤️ Dessutom vet hon inget annat en att gå i sele så 💁

Nu inväntar vi bingolotto och kommer väl garanterat somna ungefär mitt i.
 
Surfar med Gustaf och Viktor Noréns julkonsert i bakgrunden. Vid åtta är det åter igen en romantisk fjantig julfilm. I all sin fånighet och enkelhet är det ändå något underbart med en film som man VET har ett lyckligt slut.... Ibland behöver vi lite sådant mitt i eländet...... :) Tror att jag ska ta mig en dusch innan dess. Jag har lite julklappar att slå in också, men det gör jag kanske imorgon istället.
 
Efter lång kö fick även jag komma in i ostbutiken och har nu bunkrat upp med ost och kex till morgondagen. Två limpor står även i ugnen, en med tranbär i och en med valnötter.

Maken sabbar julstämningen med att laga tacos :meh: Till hans försvar så fick han faktiskt på en lapp i sin julkalender att han skulle få laga tacos en kväll utan att jag skulle klaga (är inget direkt fan). Så nu klagar jag inte. På uppesittarkvällen 🙃
 
Kommit hem eftter en rätt trevlig dag på jobbet ändå, det är alltid roligt att göra något annorlunda. :) Bara drygt trettio rum anlände idag, resten kommer imorgon, då blir det runt förtio tror jag. Och nitton hundar totalt! :love:
i varje rum ska alltså finnas hotellets egen gin (färdigblandad i burk numera, tack och lov!), med tillhörande glas förstås. Små torkade citrusfrukter som garnering, en ishink, en liten burk med japanska rissnacks, en liten påse med hemgjorda chokladtryfflar och ett julkort, en inslagen kalender och så programmet för helgen naturligtvis. En flaska kolsyrat vatten och en flaska stilla.
Barnen får en chokladask, en påse med plockgodis och ett överraskningspaket som jag tror det är lite olika små gosedjur i, typ.
Hundarna får en fleecefilt, en skål, en tennisboll, bajspåsar och en handfull med hundkex.

Såattehhh...
 
Hemma hos mamma, är proppmätt efter att ha ätit blöta och julskinka :d så slappar i soffan tills uppesittarkvällen börjar, då ska vi göra en brietårta med fikon, aprikos och honung :d och spela bingo förstås!
Katterna har fullt upp med att undersöka allt. Floki förstår fortfarande inte varför mammas surgubbe till katt inte vill va bästis med honom :confused: och Lillkatten har konstaterat julskinka är äckligt :yuck:
 
Imorse, innan avresa, tog vi en ridtur i den mörka skogen. Solen gick upp under tiden men med tanke på dimman gjorde det inte så stor skillnad :meh:

Igår passade vi på att utnyttja ridhuset. Två plusgrader, is och regn är ingen höjdare.
Lyckades få med en av fyraåringens kickar på film och har nu tagit en printscreen :rofl:

Screenshot_20211223_184634_com.huawei.himovie.overseas.jpg
 
Julskinkan ar klar ... den blev faktiskt klar i gar. Det gick mycket fortare i ugnen an jag trodde (i ar igen:angel:) sa jag, som vanligt tog ut den nar termometern visade lagre 330*f istallet for 345*F ... och flyttade termometern for att forsakra mig att det stamde :cautious: Sedan stod den dar pa banken och gick upp till ratt temperatur, sa den bor vara helt perfect i ar igen! Hoppas jag :nailbiting:
Jansson ar klar, i dag ska jag gora rodbetts sallad, nagon sorts saftsoppa/kompott till risalamalta (risgrynsgroten blev klar i gar nar jag vantade pa skinkan), baka hart brod och tunnbrod. Jag tror att jag koper Matzo till dopp i grytan i alla fall, jag misstanker att mitt gluten fria tunnbrod inte haller ihop nar det blir blott. Eller sa bakar jag en sats med gluten? Hmmm, vi far se. Bryssel kal far jag nog gora pa julafton sa den haller sig crisp och frasig.
Brukar köra efter : http://gudmundsgarden.se/gudmundsgardens-julskinkor/
Det blir utmärkt skinka.
 
Meh och jag som ville färga håret ikväll, och så har bara EN av mina SEX färger kommit fram trots att det står att alla är levererade. Så surt!
Nåja, jag har pratat med amazon och paketen ska levereras så fort som möjligt. Kanske redan ikväll om jag har tur och det bara blev något vajsing med scanningen.
 
Puh. Äntligen hemma från jobb(en). 😅

Efter slutat ena blev det snabbutbildning för timpersonal på nästa. Så nu känns det säkert att åka bort några dagar för min del. Ska in o jobba några timmar imorgon på morgonen, sen tar jag ledigt (förhoppningsvis) därifrån till inpå nästa år.

Nu ska jag slå in julklappar och packa allt inför morgondagens avfärd så det bara är att köra fram bilen imorgon.

Ska även hitta något att äta. Har inte blitt sen lunch. Woops.

Tur kvällen/natten är lång...
 
Jag är hemma på soffan med föräldrarna, men folk, kommunala badhus - VILKEN GREJ!
Föräldrarnas kommun har ett ganska nybyggt badhus, och herrejesus.
Jättestora fräscha omklädningsrum med magnetlås som man får när man betalar, bastu, och poolen har 8 banor där vi som mest var 12-14 pers som simmade!
Duktigt djup var den också- 3.6 m på djupa sidan - det var nästan lite läskigt varje gång jag simmade åt det hållet och såg botten försvinna under mig!
Herrejesus. Bir mina föräldrar i Sveriges rikaste kommun, eller är sånt här vanligt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
673
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 863
Senast: Dorinda
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp