Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft sovmorgon/ligga-och-dra-mig-morgon, haft ångest, ätit frukost och kollat på youtube, nu har jag ännu mer ångest :down:
Ska gå en liten mini-promenad med hundarna nu, skulle behöva gå en ordentlig skogspromenad för att rensa bort lite ångest men den sjukskrivna hunden får bara gå korta kissrundor och den andra är en tönt som inte vill gå utan sin brorsa :cautious: Så vi får nöja oss med liten kissrunda.
 
Har insett att jag och en tidigare klasskompis nog kommer åka samma buss minst 3/5 dagar varje vecka. Sist vi umgicks var på dagis och det sista hon sa till mig då var "din lilla snoppis", efter det har vi utbytt minimalt med ord. Det känns lite lagom stelt att stå och stirra på varandra i 15 min, men jag försöker intala mig i att det är mer stelt för henne :D:p
 
Idag är svullnaden påtagligt mindre i hästens ben 😭😍 Det där har gjort mig så nervig. Han är 13 år, jag har haft honom i 12 år och han har aldrig varit skadad eller varit i svullen i benen eller nåt, alls. Kolik och en liten förkylning är det enda han haft på alla år. Han är min bästa vän och soulmate så jag skulle gå i sönder om det varit något allvarligt med honom. Ska inte ropa hej än, men han har inte varit halt under tiden och nu är svullnaden påväg ner, så hoppas det bara försvinner och inte blir något mer nu 🙏
 
Blev ett recept från Hello fresh igår till middag. Jordnötskyckling med nudlar
20200826_164732.jpg
 
Det har kommit ut en liten gård till salu inte långt från oss. Jag och maken sprang förbi där förra året när vi var ute på långpass och då sa vi att där skulle man bo :love: Men tanken på att flytta från vår gård vi har nu lockar inte. Vi har det fööör bra här för att det ska vara värt det. Och att börja om med renovering och ha 4 rum mindre än vi har nu mm mm, nej, jag är för gammal 😅
 
Ska iväg vid lunchtid och hämta medicin på psyk, sedan lär jag rensa i klädkammaren. Inte bara kläder där man man väl säga. Utan allt mitt konstnärsmaterial, garn i mängder, textiler och sånt..
Vill rensa bland det och hoppas på att jag har energi.

Men imorgon är en bra dag, då kommer mamma ned och jag får nyckeln till nya lägenheten! Så jag får äntligen se den. 🎈🎉
 
Har kört så det ryker i ca 300km/h, nästan halvvägs med den viktiga arbetsuppgiften.
Nu började jag bli lite snurrig i kolan (mycket små detaljer som ska bli rätt och göras 186 gånger, en gång per student) Började göra mer fel än rätt.

Så nu ska jag sitta ner tio minuter, sen på det igen.
Chefen har varit här och tjatat men sa att han skulle åka hem vid 11, YES :banana:

Det roliga är att chefen hade kunnat ge mig de där extra arbetsuppgifterna, och jag hade hunnit (det gör jag i princip alltid, oavsett hur orimligt mycket jag har att göra). Men bara om han låtit mig vara ifred och fokusera på att göra arbetsuppgifterna i min egen prioritetsordning. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 753
· Visningar
92 500
Senast: Mia_R
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 951
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp