Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ridit. Hästkraken är supersvettig efter 20 minuters galopparbete O_o Hon ser inte så pälsig ut, men när hon sätter päls blir det inte lång men gräsligt tät, så det syns liksom inte. Börjar uppenbarligen bli dags för frisering för så svettig av det lilla är inte okej :p

Min ena är svett redan när jag tar honom från hagen. Den andra sätter inte lika tjock päls och framförallt inte så jäkla tidigt 😅 Ska klippa den pälsiga och shettisen i morgon om jag hinner, annars under helgen. Båda är av Mammutsort....
 
Bra torsdag! Grötfrukost, sen åkte vi in till stan för en tripp till tippen för att slänga massa skräp (SÅ skönt att rensa ut och slänga saker!!), storhandling hundmat och storhandling människomat.

Sen lunch, nu kaffe och hembakt chocolate chip cookie med flingsalt och sen smälta maten lite innan det är dags att ge sig ut i skogen med hundarna :).

2C9E9275-56C9-4FB6-9AB4-DCE0CCD06D5A.jpeg
 
Ätit lite sen lunch, ska hänga tvätt och sen till stallet :). Hade eg tänkt hunnit städa av i badrummet med innan meeeeen men! Inte tvungen att perfektionisten i mig vinner såååå det skiter jag i ;).
 
Jag har varit hästlös i ett år och tänkte sälja vissa grejer. Jag har en fin loksele som jag egentligen inte har använt på 8-10 år, som jag inte visste hur besvärlig den skulle vara att sälja. Jag gissade ett pris och den blev såld på 15 minuter, bara dom kommer och hämtar den imorgon. Även om jag köper en ny häst tror jag inte att jag kommer dra timmer med den. :D
 
Vräker i mig glass och kollar efter skor på nätet. Mina nuvarande favoritskor är så slitna och eländiga att jag nästan får ont i fötterna bara av att ha dem till och från jobbet (går 10 min till bussen, 1 minut från bussen till jobbet...). Hatar det här. Det är så galet dyrt med skor! Skor som kostar närmare 1000 spänn sliter jag ut på mindre än ett år :meh:
 
Min ena är svett redan när jag tar honom från hagen. Den andra sätter inte lika tjock päls och framförallt inte så jäkla tidigt 😅 Ska klippa den pälsiga och shettisen i morgon om jag hinner, annars under helgen. Båda är av Mammutsort....

Det blev min ponny också när det var över 20 grader varmt. Nu är det något svalare, då svettas han inte av att existera :p
Men det är ändå mer okej för en gammal ponny (och islandshästar som väl du har?) än nån som ska föreställa hopphäst :rofl:
 
Det blev min ponny också när det var över 20 grader varmt. Nu är det något svalare, då svettas han inte av att existera :p
Men det är ändå mer okej för en gammal ponny (och islandshästar som väl du har?) än nån som ska föreställa hopphäst :rofl:

Ja precis, islandshästar och en shettis. Men jag tycker ändå dom kan skärpa till sig och inte sätta för tjock päls redan i augusti när det faktiskt fortfarande ska föreställa sommar :cautious:😂
 
Har verkligen slitit som ett djur i dag. Har gjort gigantiska framsteg. Ingen lunch, har närt mig på kakor O_o
Hela hjärnan och kroppen känns som bomull, och jag insåg precis att jag inte kissat sedan 5 i morse. O_o

Jag borde verkligen åka hem, för allt jag gör går trögt och blir fel. Har svårt att hålla reda på saker och vimsar till det mesta. Men jag kan inte riktigt för jag behöver bli klar med vissa saker innan jag åker hem för att över huvud taget hinna med alls.
Orkar inte åka hem heller? Vill mest sitta och stirra in i en vägg. Vet inte hur jag ska förmå mig att slita mig, jag menar det går ändå inge bra att utföra någon arbetsuppgift alls. :cautious::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 213
· Visningar
66 085
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 103
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp