Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen med hundarna. Idag slapp jag villarunda på jobbet, fick istället köra en enkel lägenhetsrunda (och småbitar med villa iofs, men det kändes ok). Väldigt skönt att slippa halkan...

Efter jobbet blev det vila, pizza hut och Ica, lite dataspel och lite lek med hundarna. Och en dusch! Herregud så skönt. Har en halvdan plan för resten av veckan och nästa vecka börjar en period med löjligt kort schema på jobbet igen. Hoppas det inte behövs övertid då bara...
 
Ställt i ordning inför morgondagens båda workshops. Vi köpte nytt större skrivbord för att jag skulle kunna sitta där med studierna, tror jag kan räkna på en hand hur många gånger jag suttit där. Slutar oftast med att jag får sitta i soffan eller som imorgon vid köksbordet ... Tror jag ska ta och kasta ut de där jäkla Xboxet snart 🙄 visserligen hotat med att klippa kabeln när jag var arg sist.
 
Jag städar och läser tidningen - men ska strax hoppa in i duschen och starta dagen. Förutom högre seminarium så har jag en helt obokad dag, så jag ska passa på att beta av några surdegar som har fått vänta på tok för länge. Skönt!
 
Jag städar och läser tidningen - men ska strax hoppa in i duschen och starta dagen. Förutom högre seminarium så har jag en helt obokad dag, så jag ska passa på att beta av några surdegar som har fått vänta på tok för länge. Skönt!
Jag har precis i detta nu en surdeg som går i köksassistenten..... Så....jag läste att du skulle "starta degen", och sedan hade du ju också några surdegar..... :rofl:
 
Jag städar och läser tidningen - men ska strax hoppa in i duschen och starta dagen. Förutom högre seminarium så har jag en helt obokad dag, så jag ska passa på att beta av några surdegar som har fått vänta på tok för länge. Skönt!

Jag har precis i detta nu en surdeg som går i köksassistenten..... Så....jag läste att du skulle "starta degen", och sedan hade du ju också några surdegar..... :rofl:

Jag har inlett dagen med nybakat surdegsbröd till frukost jag :p :D
 
Rebellen snurrfian, ni ska lämna in en sida med text till seminariet, snurrfian lämnar in nästan två. :rofl: Jag vet ju att den inte kommer att mer än snabbläsas att jag har läst böckerna och på det här viset fick jag ett bra dokument att använda åt mig själv när jag ska skriva tentan. :)
 
Idag är jag trött på mina värdelösa kunder. Får man ens säga så?

- Är priset med eller utan moms?
- Utan moms på 25%
- Vad blir priset då?

Eller alla mail som jag får med "Hur går det med det här?" trots att det tydligt framgår i mitt förra mail att jag behöver någonting från dem för att komma vidare, som jag inte fått svar på. Blir ombedd att skicka kontaktuppgifter till person vars mailsignatur med kontaktuppgifter finns längre ner i samma mail. Ger instruktioner om "du gör såhär" och får svaren "kan du göra åt mig?". Alltså om och om igen, dagarna i ända. Får panik 😅 Har även några kunder på stora affärer som är extremt krävande just nu och ändrar saker varje dag, och blir irriterade när allt inte blir rätt direkt när jag får nya instruktioner varje dag och allt går från mig i flera led sedan som behöver rätta till. Gggrrrggghh...
 
Idag är jag trött på mina värdelösa kunder. Får man ens säga så?

- Är priset med eller utan moms?
- Utan moms på 25%
- Vad blir priset då?

Eller alla mail som jag får med "Hur går det med det här?" trots att det tydligt framgår i mitt förra mail att jag behöver någonting från dem för att komma vidare, som jag inte fått svar på. Blir ombedd att skicka kontaktuppgifter till person vars mailsignatur med kontaktuppgifter finns längre ner i samma mail. Ger instruktioner om "du gör såhär" och får svaren "kan du göra åt mig?". Alltså om och om igen, dagarna i ända. Får panik 😅 Har även några kunder på stora affärer som är extremt krävande just nu och ändrar saker varje dag, och blir irriterade när allt inte blir rätt direkt när jag får nya instruktioner varje dag och allt går från mig i flera led sedan som behöver rätta till. Gggrrrggghh...

En kollega till mig brukar skämta och säga "Det här jobbet vore guld om det inte var för kundjävlarna." 😂

Jag jobbar också inom bygg btw 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
680
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
573
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 609
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp