Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
20210114_105357.jpg


:love:
 
Igår hade jag så mycket att göra att jag varken hann läsa eller skriva här :)
Idag är jag iaf ledig vilket hittills inneburit mjölk med flingor till frukost, sätta igång diskmaskinen, duscha, se en dokumentär om år 1971, köpt nya reservgrimmor på Börjes och kört in till stan för att fixa en grej här :)
Kör sen hem och till stallet. Tyvärr utan dottern för hennes skola slutar 14 och hovslagaren kommer 13. Jag ska iaf försöka motionera en ponny, om underlaget är vettigt, och mocka åtminstone en hage, om underlaget medger det.
 
Vaknade upp till ett jättesjukt marsvin. Jag tror inte att hon överlever tyvärr, men är glad för att jag fortfarande är sjukskriven och kan stödmata henne varannan timme 😢 Finns inte så mycket mer att göra men det känns sorgligt ändå.

(Hon har fått dropp, smärtis, antibiotika och c-vitamin också så ingen tror att hon inte fått veterinärhjälp)
 
Grubblar, jag har jojoat rejält den senaste tiden (blodsocker) så försöker få det lite bättre under kontroll. Har ätit sen middag, en rejält tomat och mozzarella sallad, eg inga snabba kolhydrater och ligger nu på 10, frågan är hur mycket långverkande jag ska ta för att hålla det på bra nivå och inte behöva kliva upp halv fyra och äta sorbet :idea:
Jag har också ett pågående slagsmål med kroppen.

Jag har rejäl njursvikt och har fått svårt att äta plus att det jag äter inte ger utslag på blodsockret förrän efter nån timme. Eller direkt.:meh:

Sjunker på nätterna och har laborerat massor med kvällsdosen Lantus. Igår kväll tog jag 3 enheter men behövde äta skumtomtar vid 2-tiden i alla fall.

Fått tips om att blanda till dextropurpulver och citronvatten och ha bredvid sängen. Vägrar gå upp bara för att jag får lågt blodsocker.

Jädra skitkropp :mad:
 
Väntar på läkare. Vid ingången till sjukhuset delade de ut munskydd och min anledning till att jag inte anvärt munskydd i samhället innan bekräftades direkt... så himla klåfingrig alltså! 🙈 😅
 
Surar. ☹️
Det verkar vara snö i typ hela Sverige, så även Skåne. Men för att citera Orup (?) "men jag har bara regn hos mig"

Alltså på riktigt. Det har regnat konstant i 3 dagar och varit 2 plusgrader. Kunde det inte bara varit lite kallare så vi också fick fin vit snö istället för denna misär som nu faller från himlen? 😭
Alltså jag vet PRECIS hur det känns! Jag sitter i exakt samma sist, fast i Skottland istället (här vet jag iofs inte hur det ser ut i resten av landet, men jag vill inte veta heller).

Imorse vaknade jag förvisso till 1-2 cm snö, men också spöregn :meh: Det är EN plusgrad ute! EN! Så nära, men ändå så långt bort... :arghh:
 
Jag har tagit en paus i arbetsdagen efter att ha fått en massa bra gjort idag, och sitter och tittar på ovan nämnda regn. Har bestämt att det här är en sådan dag då jag inte behöver gå utanför dörren. Jag provade att ta en promenad tre gånger igår men fick vända varje gång då det var underkylt regn och blankis som gällde hela dagen. Inte optimala omständigheter för en promenad någon gång, men allra minst när man som jag försöker läka ut ett ryggskott! 🙄
 
Jag har tagit en paus i arbetsdagen efter att ha fått en massa bra gjort idag, och sitter och tittar på ovan nämnda regn. Har bestämt att det här är en sådan dag då jag inte behöver gå utanför dörren. Jag provade att ta en promenad tre gånger igår men fick vända varje gång då det var underkylt regn och blankis som gällde hela dagen. Inte optimala omständigheter för en promenad någon gång, men allra minst när man som jag försöker läka ut ett ryggskott! 🙄
Ok, kom just på att jag faktiskt måste gå ut en gång idag. Jag har nämligen beställt kanelbullar, kardemummabullar och sockerbullar för avhämtning på det fina lilla bageriet som ligger två kvarter bort. Känns tokigt att beställa sådant för avhämtning, men takeaways är det enda som får ha öppet här i Skottland just nu... Känns också bra att stötta ett litet, lokalt ställe som dessutom börjat experimentera med en hel del svenska bakverk :love:
 
Ok, kom just på att jag faktiskt måste gå ut en gång idag. Jag har nämligen beställt kanelbullar, kardemummabullar och sockerbullar för avhämtning på det fina lilla bageriet som ligger två kvarter bort. Känns tokigt att beställa sådant för avhämtning, men takeaways är det enda som får ha öppet här i Skottland just nu... Känns också bra att stötta ett litet, lokalt ställe som dessutom börjat experimentera med en hel del svenska bakverk :love:
Be dem baka släta kardemummabullar så du kan göra semlor :love:
 
Vaknade upp till ett jättesjukt marsvin. Jag tror inte att hon överlever tyvärr, men är glad för att jag fortfarande är sjukskriven och kan stödmata henne varannan timme 😢 Finns inte så mycket mer att göra men det känns sorgligt ändå.

(Hon har fått dropp, smärtis, antibiotika och c-vitamin också så ingen tror att hon inte fått veterinärhjälp)
Är det inte bättre att avliva om du tror att den kommer dö?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
685
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
588
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
310
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 669
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp