Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öppnat champagnen!

A909D75F-B0F7-4ADD-9974-BDB041CA9C58.jpeg
 
Hur var den där, jag har kikat på den några gånger?

Me like! Fast jag är nog inte bästa recensenten, jag gillar nästan all champagne 😂!

Jag är INGEN champagnerecensent så jag använder nog inte rätt ord, men den var välbalanserad enl mina smaklökar! Fyllig smak, men inte för torr, inte för fruktig, inte så himla söt....

Min favoritchampagne är Alexandre Bonnet, denna påminde lite om den men när jag tog första smaken tänkte jag direkt på torr äpplecider, och när jag tittade på den på systembolagets hemsida så står det bl.a inslag av röda äpplen i smakbeskrivningen.
 
Me like! Fast jag är nog inte bästa recensenten, jag gillar nästan all champagne 😂!

Jag är INGEN champagnerecensent så jag använder nog inte rätt ord, men den var välbalanserad enl mina smaklökar! Fyllig smak, men inte för torr, inte för fruktig, inte så himla söt....

Min favoritchampagne är Alexandre Bonnet, denna påminde lite om den men när jag tog första smaken tänkte jag direkt på torr äpplecider, och när jag tittade på den på systembolagets hemsida så står det bl.a inslag av röda äpplen i smakbeskrivningen.
Jag får prova den vid tillfälle! Din recension var iaf inte avskräckande!
 
Det värsta med p-stav är att mina cykler är lite rubbade men jag undrar om det inte är lite PMS varning på mig just nu när jag surar över att jag ska behöva fixa maten till utökade familjen i morgon eftersom maken bjöd hit dem på utomhusgrillning. :cautious: Jag hade ju sagt att jag ville träffa folk och han löst det och jag svarar med att bli sur? Bra där snurrfian, bra tänkt.
 
Nästan helt klar med dagens skrivprojekt. Haha, bara tre veckor in på terminen och jag är redan j*ligt trött på att sitta vid en skärm. :p

Det var soligt och skönt idag i alla fall, vilket gjorde mycket för humöret. Jag vågar inte gå och träna nu när FHM så barskt avrekommenderat besök på gym. Men jag försöker ändå komma ut på promenad. varje dag för att inte bli alldeles passiviserad.

Det finns fördelar med att jobba hemifrån så mycket som jag gör nu i dessa tider, men man (=jag) blir lite halvkoko samtidigt. Vi behöver alla en social gemenskap och människor runt oss för att må bra. Inte ens särbon kommer hit lika ofta som tidigare nu pga resvägar och vi träffar folk på varsitt håll och har även riskgrupper i nära familjen så...tja. Det blir försiktiga träffar.
 
Suggor städat. Det har börjat växa potatis och sötpotatis i deras baljor. De får det att äta ibland...
Byt lite vatten i stora karet. Nu 2 små kar
 
Nästan helt klar med dagens skrivprojekt. Haha, bara tre veckor in på terminen och jag är redan j*ligt trött på att sitta vid en skärm. :p

Det var soligt och skönt idag i alla fall, vilket gjorde mycket för humöret. Jag vågar inte gå och träna nu när FHM så barskt avrekommenderat besök på gym. Men jag försöker ändå komma ut på promenad. varje dag för att inte bli alldeles passiviserad.

Det finns fördelar med att jobba hemifrån så mycket som jag gör nu i dessa tider, men man (=jag) blir lite halvkoko samtidigt. Vi behöver alla en social gemenskap och människor runt oss för att må bra. Inte ens särbon kommer hit lika ofta som tidigare nu pga resvägar och vi träffar folk på varsitt håll och har även riskgrupper i nära familjen så...tja. Det blir försiktiga träffar.

Du har som tur är en barsk brunett och en lite förvirrad (ibland) skönhet att trösta dig med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
703
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 886
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp