Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och surfar gardiner till vardagsrummet..... De jag har nu är vita spetsgardiner. Väldigt trevliga, men kanske det är dags för något med lite mer färg. Något i ljusgrönt, kanske, som matchar fondtapet och draperi? Två fönster i rummet, så det blir snabbt dyrt. Budgeten är ca 5-600 kr för två par gardiner, men de snygga jag hittar kostar ofta 2-300 kr/längd.... Jag är väl lite bortskämd med priset på de som hänger där nu kanske....30 kr/par på loppis.... :p :D Dock lite trixigt att ha sådan tur igen att man hittar två par likadana gardiner på secondhand!
 
6E9E5753-730B-43D8-A6CC-5CB20FDFF906.jpeg

Förundras varje gång att han är så väluppfostrad tills jag kommer på att han växte upp med en skötare som bara i princip hade haft hingstar förr 😂🤷🏻‍♀️ Han fick bara vänja sig vid de hårda livet.

Tvättmaskinen går för fullt, antagligen till mina grannars förtret då de påstår att deras tavlor skakar av väggen när vi tvättar 🤔🙄😂 Aja dragit ned centrifugeringen så nu ska de väl inte gnällas på en stund. Och rapporten är i sitt slutskede fasiken en klapp på axeln idag för jag kämpar på trots att jag är trött.
 
Paltkoma för andra gången på 24 timmar - denna gång orsakad av orimliga mängder surdegsbröd (om jag inte ber sambon att sluta baka snart så kommer jag att förvandlas till ett surdegsbröd själv) med gin&tonic-marmelad. Raaap.

IMG_20210117_112852_420.jpg


Ska försöka ta mig upp ur soffan, där jag oväntat nog landade efter denna måltid, och ta en promenad i solskenet för att kicka igång kroppen lite (klockan är fem över tolv och jag har fortfarande pyjamas på mig). Sen ska jag roa mig med något så roligt som att städa kylskåpet tills det är skinande rent!
 
Jobbade klart strax före 11, åkte direkt till vår närbutik och handlade lite åt oss och till morfar :). Nu har jag precis ätit tacos till lunch och ska ta lite kaffe och åka till stallet :). Kastar om planerna; hade ju tänkt laga köttfärslimpa till middag meeen det blir bara stress så tar mera lättlagad mat istället när jag är klar i stallet framemot kvällen :).
 
Städar farsans lägenhet tillsammans med killen jag träffar. Hade extrem ångest inför det och började nästan gråta när vi skulle låsa upp dörren, ville inte att han ska behöva se kaoset osv. Men ja, det går bra. Han har tömt kylskåpet och rensat gamla grejer ur köket rent allmänt, går nu till återvinningen med förpackningar och är bara lika lugn och snäll som vanligt...
 
Är seg idag, i bemärkelsen att jag har svårt att komma igång med saker. Tanken var att rensa lite, plocka ihop det som ska till secondhand och lägga upp lite på Tradera (provar där en sväng och säljs det inte så blir det secondhand). Jag har iaf handlat och ska laga mat (lunch idag - har inte ätit något ännu - och åtminstone matlåda till imorgon). Sen diska och dammsuga och klippa katternas klor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
683
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
579
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 632
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp